Eisprong of zo??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Urban, Jun 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Urban

Urban Actief lid

Jun 13, 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Afgelopen vrijdag op weg naar huis kreeg ik flink steken in mijn onderbuik. Voelde mij echt misselijk ik denk komt van de honger na een uurtje werd het beter.

Later met douchen voelde ik dat mijn tepels erg gevoelig waren en ook rood en beetje pijnlijk.

Zaterdag weer eindelijk van de middag steken in mijn onderbuik en zeer pijnlijke tepels.

Toch maar even in het rooster gekeken en het komt precies overeen met de eisprong. Zijn dit idd bekende voortekens?.

Helaas heeft testen voor mij geen zin omdat mijn vriend niet hier is :( . Nu zit mijn volgende eisprong ongeveel op 17/18 juli nu begrijp jullie dat hij de 17de weg gaat en we willen toch een poging wagen.
    Als we klussen op de 15/16/17 kan het dan raak zijn houdt het zaadje het zo lang vol ??.

Pff vroeger was ik altijd ziek als ik ongesteld was hopelijk krijg ik het nu niet met de eisprong pfff.

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    Heb je een week voor de vruchtbare dagen gemeenschap, dan kun je de week daarop zwanger worden. Gezond sperma kan namelijk wel een week lang in je baarmoedermond blijven leven, wachtend op de eisprong. En niet 24 of 48 uur zoals veel mensen denken. Het komt zelfs voor dat sperma tien tot veertien dagen kan blijven leven, maar dit zijn uitzonderingsgevallen.
    Een eicel daarentegen gaat bijna meteen dood. Deze kan hooguit twaalf uur blijven leven. Veel paren denken dat sperma kort kan blijven leven en ze precies op het goede moment moeten vrijen. Vlak voor die eisprong dus. Dat blijkt helemaal niet nodig. Te Velde: "Wat ik vaak zie, is dat mannen hun zaad dagenlang opsparen om op dat ene goede moment voor een krachtige zaadlozing te zorgen. Want dan zou het zaad sterker zijn. Maar het is beter om, als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, de week vanaf de achtste dag van je cyclus elke dag gemeenschap te hebben. Bij de meeste stellen is dat echter onhaalbaar, logisch ook. Daarom adviseer ik mensen altijd om te proberen om twee tot drie keer in die vruchtbare week seks te hebben. Daarmee heb je een grote kans om zwanger te raken. Nog beter is natuurlijk om elke week twee tot drie keer te vrijen. Met name wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, want dan kan die vruchtbare periode in een heel ander moment zitten."

hier staat de rest van het verhaal:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646

3. Urban

Urban Actief lid

Jun 13, 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Dank je Neeltje dit geeft toch meer duidelijkheid.

Ben nu al 3 dagen misselijk op een manier dat ik eigenlijk nooit heb. Zal zo wel weer afgelopen zijn.

Als hij dus hier is maken we dus toch nog een goede kans. Zou wel erg fijn zijn.

Share This Page