Eisprong of zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zwolle123, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag: ik heb maandag 5 september mijn 5e iui gehad. Zag er allemaal prima uit, 3 eitjes waren gesprongen en zaad was goed. 16 september heb ik een bloedtest gedaan, negatief. Er waren 2 resten van eitjes te zien en slijmvlies was stuk gekrompen ten opzichte van laatste echo. Toen gestopt met utrogestan en rond de 21e ongesteld geworden. Nu ben ik op vakantie en heb afgelopen woensdagochtend om 6 uur mijn eerste ovulatietest gedaan: direct positief. Omdat ik weer met utrogestan zou beginnen, heb ik nog een aantal keren testen gedaan om te zien of de smiley weg was, maar hij is nu nog steeds positief (3,5 dag verder..). Ik ben erg bang dat mijn ei niet gaat springen (dat voel ik normaal heel goed, maar nu heb ik dat niet, wel wat zeuren in mijn eierstokken en onderbuik, maar niet dat typische eispronggevoel wat ik altijd heb), maar heb er gisteren - je weet maar nooit - een maar kruidvat zwangerschapstest tegenaan gegooid: positieve test. Nog niet zo donker als controlestreep, maar wel heel duidelijk zichtbaar met eind- van-de-middagurine. Vanmorgen nog een Kruidvat gedaan, binnen een halve minuut net zo donker als de controlestreep. Ik heb net nog een test van een ander merk (onbekend, want ik zit in het buitenland) gedaan en die is ook positief.

Kun je hier iets van zeggen? Mijn bloedtest was (na 10 dagen) negatief en heb een aantal dagen daarna nog een echo laten maken om te zien of "alles schoon was", dat bleek het geval. Daarom kan ik deze testen niet plaatsen. Kunnen deze uitslagen komen doordat mijn ei niet springt of is er misschien toch iets goeds aan de hand?

Ik hoor graag van jullie!!
    Groet!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap het ook niet zo goed. Als je bloedtest negatief is is het heel raar dat de zw.test wel positief is. Was je al met medicijnen begonnen? Ik zou even bellen met het ziekenhuis om te overleggen.

Mirjam

3. zwolle123

zwolle123 Actief lid

5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam, mijn bloedtest heb ik op 16 september al gehad, 10 dagen na inseminatie. De zwangerschapstesten zijn van gisteren en vandaag. Vandaar mijn vraag of het ovulatie of zwangerschap kan zijn.. misschien is de bloedtest wel te vroeg geweest? Ik ben voor de zekerheid maar niet begonnen met medicijnen! Ik hoor graag van je!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik wil geen valse hoop geven, maar een zwangerschapstest wordt niet positief van een ovulatie hoor. Ik kan alleen ook niet verklaren dat je eventueel zwanger zou zijn omdat je bloedtest, die heel gevoelig is, na 10 dagen echt wel positief had moeten zijn. Dus ik snap het eigenlijk ook niet zo goed. Ik zou bellen met het ziekenhuis en het uitleggen en vragen wat zij denken.

Mirjam

Deel Deze Pagina