Ik zou 6/7juni mijn eisprong gehad moeten hebben.. Volgens berekeningen van deze site.. Cyclus is 28/29 dagen! Vanaf zaterdag heb ik menstruatie achtige krampen.. Maar niet specifiek aan de linker of rechter kant! Betekend dat dat de eisprong al geweest is? Of moet die nog komen?
Bedoel je 6/7 juni of juli? Als het juni was moest je al lang ongesteld geweest zijn. Of je hebt deze keer een extreem lange cyclus of je bent zwanger. Ik zou er een testje tegenaan gooien, de enige manier om het zeker te weten...
Ik lees even mee, vermoedelijk afgelopen dagen ook mijn ei ergens gehad... Had wel wat krampen en pijn.. en 1 avond erger dan de andere avonden, maar andere maanden was dit soms veeel pijnlijker... ook zou het betekenen, dat mij cyclus nu korter is dan die keren hiervoor.. maar dit zou dan ook mijn eerste echt eigen ongie worden na het stoppen met de pil.. 19 mei laatste pil gehad, toen pas 19 juni ongesteld geworden..
Is moeilijk te zeggen. Omdat krampen in de buik van alles kan betekenen ben ik maar begonnen met ovutesten. Geeft iets meer duidelijkheid want je lichaam kan je goed in de maling nemen.
Berekeningen zijn maar een gemiddeld iets he. Het is niet standaard zo dat je eisprong 14 dagen voor de ongesteldheid is. Zo heb ik een cyclus van 26 dagen en ovuleer ik op cyclusdag 19. Daarvoor had ik ook geen idee en voelde ik allerlei dingen, maar door het temperaturen (i.c.m. ovu-testen) kwam ik er gelukkig snel achter hoe mijn cyclus in elkaar zit. Bij mij was het temperaturen wel iets verwarrend, want ik had geen temperatuurstijging na ovulatie. Ik zou dus toch gaan temperaturen of ovu-testen gaan gebruiken. Succes!
Als ik deze maand ongesteld word (hoop van niet natuurlijk!!) Dan zou ik ook maar eens beginnen met ovu-testen. Hoe werkt dat precies? Is het zo wanneer je een dikke streep hebt je binnen 24-48 uur gaat ovuleren?
Streepje moet gelijk aan of donkerder zijn dan teststreep. Gemiddeld springt je ei binnen 24-48 uur. Maar het kan ook binnen 12 uur. Sommige vrouwen tempen ook, na je sprong stijgt je temperatuur. Hopelijk is het deze maand raak dan hoef je dat allemaal niet te doen
Heb vanmiddag een ovutest gedaan. Deze was knal positief (verlate eisprong waarschijnlijk)... Maar het gekke is... Ik heb verder geen symptomen van een eisprong... tempen doe ik (nog) niet... Verder is er geen slijm te bekennen.. Of extra vochtigheid.... Komt mijn eisprong uberhaupt wel? En als ik over 3 dagen ofzo weer een ovutest doe, en die is negatief zou dat betekenen dat de eisprong geweest is?