Hoi allemaal, Mijn man heeft zich afgelopen maart laten opereren om zijn in het verleden (2005) gedane sterilisatie ongedaan te laten maken. Wij zijn ruim drie jaar samen en willen toch wel een kindje samen. Beiden al kinderen uit vorige relatie, dus als het goed is zou er een kans op succes moeten zijn. Echter mijn man heeft een nabloeding gehad na de operatie en daarna zijn er nog bacteriën in de wond terecht gekomen, dus ook nog een antibioticakuur gehad. Dit is goed aangeslagen, het wondvocht is weer helder en kleurloos. Alles is nog iets gezwollen maar het is echt minimaal vergeleken bij eerst. Ik vraag mij af of er hier meer stellen zitten die deze operatie (vasovasostomie) hebben laten doen en ook zo'n gecompliceerd beloop hebben gehad? Is er nog kans op succes na al deze toestanden? Wij zijn beide heel nuchter, ook voor de operatie, want het is heel lang dicht geweest natuurlijk, we hebben beide zoiets van als het lukt is dat fijn, zo niet dan is het ook wel ok. Maar dit voelt wel als extra kansverlies zeg maar. Ik ben inmiddels bijna 36 en mijn laatste zwangerschap is ook bijna 10 jaar geleden.... Ik kan er ook met niemand over hebben omdat we het geheim willen houden tot ik evt. zwanger ben om die vreselijke "en... al zwanger"- vragen te vermijden. Maar ik word er wel onzeker van eigenlijk. Wie oh wie heeft hier ervaring mee en wil er wat over kwijt?
Is het niet mogelijk om met de uroloog of huisarts het sperma nu te testen? Om te zien of er uberhaupt zaadcellen in zitten?
Dankjewel! Schijnbaar is ons verhaal wel heel zeldzaam haha. Ik hoop dat er toch nog een lotgenote zich meldt....