Eisprong ondanks restje hcg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anna27, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb op 3 maart te horen gekregen dat het hartje gestopt was met kloppen. Uiteindelijk ben ik op 11 maart gecuretteerd. Het vruchtje was toen al bijna 4 weken overleden.

Gisteren kreeg ik wat steken die mij aan een eisprong deden denken. Ook verlies ik veel vruchtbaar slijm (?)
    Gisteravond hebben we de gok dus toch maar genomen...;)

Nou heb ik vanochtend een zwangerschapstest gedaan, eigenlijk om te bevestigen dat het hcg van de vorige zwangerschap uit mijn lijf was: ik had immers weer een eisprong!
    De test was nog behoorlijk positief. (het duurde wel even voor de streep verscheen, maar het is nog lang geen 'twijfeltest'...)
    Allereerst had ik verwacht dat het hcg sneller zou verdwijnen: ik was pas 6w5d zwanger toen het hartje stopte, en dat is nu 6 weken geleden. (curettage is dus twee weken geleden)

Mijn vraag is: bestaat er een kans dat ik tóch een eisprong heb gehad? En is er dan ook een kans dat ik deze ronde zwanger word, ondanks het hcg dat blijkbaar dus nog in mijn lijf zit?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Anna27.

Als je weer een eisprong hebt, kan je zwanger raken.

Groetjes Ineke.

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ja, dat snap ik, maar ik vraag me dus eigenlijk af of je al een eisprong kunt hebben terwijl je zwangerschapstest na de miskraam nog (behoorlijk) positief is?
    Qua buikpijn, afscheiding, puistjes e.d. lijkt het er namelijk echt op dat ik een eisprong heb gehad....

Deel Deze Pagina