Eisprong ondanks restweefsel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fraser, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ik heb deze maand een miskraam met bijna 8 weken gehad. De twee rondes hiervoor trouwens ook. Toen met bijna 5 weken en 6 weken. Elke keer gelijk weer zwanger dus.

    Vorige week, heb in een nacontrole echo gehad. Hier bleek nog wat restweefsel te zitten (4mm dus niet veel). Bloeden was volledig gestopt, dus het leek klaar. Door gestuurd naar de gynaecoloog, waar ik vanmiddag heen ga. Ik zou vandaag sowieso een afspraak hebben bij de gyn ivm herhaalde miskramen, dus nu alles in 1 afspraak.

    Waar ik nu vooral verbaast over ben is dat ik nu een bijna knal positieve ovulatie test heb, terwijl mijn verloskundige bij de echo zei dat ik waarschijnlijk geen eisprong en menstruatie krijg met het restweefsel.
    Toch ovulatietesten gedaan deze week, omdat ik veel rekbaar slijm heb en ‘eipijn’. Ik weet ook zeker dat het geen rest hcg is, want een paar dagen geleden waren bij ovulatie testen nog negatief, heb elke dag getest de aflopen week. Ik ken mijn lichaam heel goed en alle ovulatie tekenen zijn er en de test is vandaag echt bijna positief, verwacht vanavond of morgen echt een knaller.

    Ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het hebben van restweefsel en weer een eisprong. Het liefst zou ik er weer gewoon voor gaan, maar het lijkt mij ergens niet verstandig met omdat ik nog restweefsel heb en ik nu sinds januari alleen maar zwanger ben geweest.
    Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt vanmiddag en hoe het er uit ziet qua restweefsel.
     
  2. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar als je toch vandaag naar de gynaecoloog moet zou ik gewoon even navragen wat verstandig is om nu te doen. Die kan jou daar denk ik het beste advies in geven.

    je zou in ieder geval denken dat je lichaam er wel klaar voor is omdat het toch weer een ovulatie geeft, doe vooral wat voor jezelf goed voelt om te doen!
     
  3. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Ja ga in ook zeker doen, maar is was wel benieuwd of er ervaring mee is en wat er is geadviseerd.

    Ik vind het ook erg fijn dat mijn lichaam het zo snel weer oppakt, maar ik vind het lastig nu omdat ik afgelopen week nog restweefsel had en ik nu al 3x achter elkaar zwanger werd en dat dus een mk werd.
     
    Iloon28 vindt dit leuk.
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik geloof erin dat als je lichaam er niet klaar voor is je ook geen eisprong krijgt.
    Dus als je wel een eisprong hebt dat je lichaam wel klaar voor een nieuwe zwangerschap is. En restweefsel van 4 mm is zo klein, grote kans dat je lichaam dit zelf afbreekt.
     
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ja ik heb dat ook gehad. Twee keer een eisprong terwijl restweefsel er nog zat. Bij de derde menstruatie kwam het restweefsel eindelijk mee, ik had toen ook weer een meer heftige menstruatie zoals ik gewend was. Het kan dus wel, een eisprong krijgen. Maar gynaecoloog raadde wel aan om pas zwanger te raken als het volledig weg was.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou je lichaam sowieso eens 1 cyclus rust geven en pas na je 1e menstruatie weer proberen. Ik heb wel s een onderzoek gelezen dat de kams ietsje groter is op weer een mk als je niet menstruatie afwacht..kan het alleen niet meer vinden. Maar doet wel wat met je lijf elke keer al die hormonen etc. En als het toch zo makkelijk gaat zou ik 4 weekjes geduld hebben, dan ben je ook zeker het restweefsel kwijt en kan dat ook gwen problemen opleveren (ik weet van fb herh mk dat er bij sommige vrouwen wel eens gezegd is dat het restweefsel de oorzaak zou zijn van mk)
     
  7. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Het restweefsel is weg, dat scheelt weer.
    Over 4 weken kan ik stolling prikken (en chromosomen) dus denk dat ik dat afwacht
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina