Na 24 jaar ineens een veel langere cyclus en maar 1 dag ongesteld..

Discussion in 'Zwanger worden' started by miekkie, May 22, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Hallo allemaal,

Mijn eerste zwangerschap is in een relatie op de natuurlijke manier ontstaan.
    Nu probeerde ik sinds eind vorig jaar via IUI en een donor zwanger te worden. Vier mislukte pogingen gehad. Daarna kwam autoimmuunziekte Hashimoto en een trage schildklier aan het licht. Inmiddels met medicatie onder controle.
    Mijn cyclussen waren altijd 24-29 dagen. Ineens bleef hij deze maand uit en werd ik 6 dagen te laat ongesteld. Nu ineens een cyclus van 35 dagen en de “menstruatie” duurde maar 1 dag. Kon het eigenlijk niet eens een menstruatie noemen.
    Volgens de endocrinoloog kan het juist niet aan de schildklier liggen, omdat het nu door de medicatie beter zou moeten zijn ipv slechter.
    De gynaecoloog heeft geprikt op prolactine en AMH. Daar krijg ik woensdag de uitslagen van.

Iemand ervaring met bovenstaand verhaal en hier iets zinnigs op te zeggen?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ook een zwangerschapstest gedaan?

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Dit is één keer gebeurd? Een rare cyclus kan iedereen wel eens hebben. Ik meen me te herinneren dat een anovulatoire cyclus per jaar normaal is?

4. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Nou sinds de laatste IUI was ik eerst al weer twee keer ongesteld geworden. Maar voor alle zekerheid had ik toch een test gedaan ja. Was heel raar een tuurstreep op te zien. Maar HCG in bloed bleek minder dan 1z

aicirtap likes this.
  5. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Ja misschien wel als je hier bekend mee bent. Maar dan zou het voor mij 1 afwijkende cyclus per 24 jaar zijn..

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ik denk dat het enige dat je kan doen, is afwachten. En misschien over een paar dagen een zwangerschapstestje. Heel veel meer zit er niet op. Er is al gezegd dat je lijf soms rare dingen kan uithalen. En ja, dit kan ook na 24 jaar. ik begrijp wel dat dit rot voelt en dat het gek is voor je...

En mocht je je echt zorgen maken kan je morgen toch je arts bellen? Voor de zekerheid? Ik gok dat die hetzelfde gaat zeggen... Want heel veel meer kan je nu niet doen.

7. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Zwanger ben in dus echt niet. Dan zou ik al twaalf weken zwanger moeten zijn namelijk en mijn HCG was minder dan 1.
    Woensdag belt de arts mij met uitslagen prolactine en AMH. Eerder kon ze niks voor mij doen heeft ze al gezegd. Dus het is afwachten daarop.
    Maar was benieuwd of iemand zich in mijn verhaal herkende.

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Dat kan? Je bent geen robot. En ook die hebben wel eens een glitch.

9. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Dat ze gelijk bloed prikken zeg! Toen mijn cyclus raar ging doen 2 jaar terug duurde het eeuwen voor een arts mij serieus nam, ondanks dat mijn moeder, oma én tante op mijn leeftijd in de overgang kwamen. Dat bleek ik uiteindelijk ook te zijn... góh! Ik was toen 34.

Maarre... een keer een rare cyclus kan hoor! Niks vreemds aan. Ben ook weleens een week overtijd geweest terwijl ik altijd stipt 27-29 dagen was. Je bent geen robot..

Mijn eerste vroege overgang symptomen waren trouwens heel onregelmatige soms extreem korte cyclus, niet altijd een eisprong, zwaar bloedverlies (kreeg ook bloedarmoede) opvliegers en rondom menstruatie agressieve gevoelens, heel bizar en overduidelijk.

Share This Page