Fertility Friend V.I.P.?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Mompelientje, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hoi allemaal!

Ik ben pas begonnen met tempen en gebruik hierbij fertility friend. Ik ben gloednieuw dus ik weet helemaal niks.

Ik heb 90 dagen V.I.P. abbonement genomen, wat is er zo goed aan fertility friend? Kan iemand mij de basis een beetje uitleggen?

T'is niet dat ik lui bent, maar alles staat geschreven in engels, ik vind het best moelijk wat alles betekent. :(

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Calender spreekt voor zich ;) Als je op de juiste dag klikt krijg je 'data entry'. Temperatuur invullen. Je kan 'discarded' aanvinken als je wilt dat Fertility Friend die temperatuur niet meetelt. En bij time de tijd invullen dat je getempt hebt.

Cervical flood is je afscheiding. In volgorde van keuzes: Droog, plakkerig, Creme-achtig, waterig, vruchtbaar slijm.

Menses/spotting staat voor menstruatie. Je kunt dus kiezen uit spotting, licht, middelmatig, en zwaar.

Intercourse staat voor gemeenschap. Insemination voor inseminatie. Als je die dag 1 'geklust hebt' zet je die op YES.

Bij tabje 'tests' kan je ovulatietestjes invullen. Dat is vakje OPK. Staat voor ovulation prediction kit.

De rest gebruik ik zelf niet. Maar dit is zo'n beetje de belangrijkste basis!

FF houdt rekening met alles wat je invult. Dus van afscheiding tot ovulatietestjes tot je temperatuur, en bepaald aan de hand daarvan wanneer je eisprong is geweest. (dat weet FF dus pas achteraf, meestal als je temperatuur 3 dagen hoger is ná de eisprong).

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    @ Slunae, ik zet het klussen altijd op 'am' of 'pm' (wat van toepassing is)
    Wat is het verschil met 'Yes'?

Verder wil ik aan Slunae's verhaal toevoegen dat je het beste op de eerste dag van je menstruatie kunt beginnen en in ieder geval door tempt tot de eerste dag van je nieuwe menstruatie.
    Ook dien je te temperaturen op het moment dat je wakker word. Ook dient dit iedere dag hetzelfde te zijn. Dus als je in de week om 7:00 uur wakker bent / wekker gaat, zal je ook je wekker om 7:00 uur moeten zetten in het weekend.

De V.I.P. functies ken ik niet. Ik gebruik het basis pakket. Ik merk wel dat FF op de pc anders is als op mijn mobiel. Daar geeft FF iedere maand aan wat mijn vruchtbare dagen zijn (groene vierkantjes) en wanneer ik ongesteld zou moeten worden (roze vierkantje) Dat zie ik op de pc niet.

Als je nog vragen hebt dan horen wij het wel !!

Succes !!

4. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Wat super Slunae en nogevengeduld! Het is voor me duidelijk nu, ik zal vast vragen hebben later! Ik ben zo nieuwsgierig!

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh ja AM of PM kan natuurlijk ook. Het is maar wat je zelf handig vindt om in te vullen ;). AM en PM is wel handig als je achteraf wilt zien hoeveel onthouding er is geweest misschien?. Als je alleen yes invult weet je niet meer of dat nou snachts of smiddags was. Maar voor de eisprongberekening maakt dat niets uit. Misschien wel voor de zwangerschapskans berekening. Maar weet niet of FF v.i.p. dat berekent, heb geen v.i.p. :cool:

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja zet em op he, op naar een rood kruis in je grafiek :D

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Vreemd.
    Ik heb niet zo'n fancy telefoon dus dat ken ik niet, maar gewoon op de pc staan bij mij onder de grafiek groene en rode blokjes (resp vorospelling vruchtbare dagen en menstruatie) Het is de regel 'Stats'.

8. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Dat was bij mij in eerste instantie ook zo, bouwjaar1979, maar na een tijdje gebruiken was dat weg. Hij geeft nog wel aan wat gemiddeld de dag van eisprong, cycluslengte en luteale fase is.

9. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Wanneer krijg ik die rode kruis :p

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Wauw :D wat heb je veel ingevuld haha. Erg kleurrijk kaartje heb je ;) Volgens mij is je eisprong nu al in de buurt he.. ;)

11. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Misschien morgen een knallende ovu-test? Vandaag niks aan de handje :(

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Yeey daar is je positieve ovutest :D

13. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn man en ik hebben om 16:00 geklust en ik verga nu van de pijn dat zou betekenen dat ik ovulatie pijn heb?
    Yeayh, nu pas een posi ovu-test! :D

Deel Deze Pagina