Hallo, Ik word 29 november ingeleid. Dit omdat mijn lichaam het niet helemaal aankan. Ik ben bij mijn eerste dochter ook ingeleid. Ben namelijk rugpatiënt (spondylodese) en heb reuma. Verder gebruik ik voor de reuma medicijnen en daardoor kom ik in gewicht niks aan. Ik weeg normaal 67 kg. Ben eerst erg veel afgevallen en nu weeg ik weer 67 kg. Nu mijn vraag: Ik heb op sommige momenten ontzettend pijn in mijn kruis (sorry, weet niet hoe ik het anders moet zeggen), ook mijn stuitje is erg pijnlijk. Het kindje is al ingedaald en nu is het gewoon wachten tot het 29 november is of dat ze uit zichzelf komt. Heeft de pijn te maken met het verweken? Of is het al begonnen zeg maar. Soms is het ondraaglijk, ook de zijn de liezen en de binnenkant van mijn bovenbenen en mijn schaambot superpijnlijk, vooral met traplopen. Ik moet maandag weer naar de gynaecoloog. Zelf denk ik al wat ontsluiting te hebben. Dit had ik ook bij mijn dochter. Ik had 2 cm ontsluiting toen bij 37 weken. Bedankt. Groetjes Kreeftje72
Hoi kreeftje, Pijn aan je schaambot heeft niets met ontsluiting te maken. Hoe je het beschrijft denk ik aan je banden die door het ingedaalde hoofdje het nu een stuk pittiger hebben. Vaak voel je dan steken die van je vagina naar boven of van je liezen naar vagina trekken. De pijnklachten aan je schaambot en het stuitje kunnen te maken hebben met het verweken maar ook met je reuma. Probeer de momenten die de pijn verergeneren (bijv trappen lopen ) te voorkomen of zet je voet elke tree bij. Zorg dat je stabiel staat, twee benen, niet in je heup gaan hangen. Nog een paar dagen , aftellen! Imke