Ik weet niet zeker of het hier goed staat, zo niet, mijn excuses. Vorige week dinsdag kreeg ik bruine afscheiding en buikpijn na een positieve zwangerschapstest, de volgende dag moest ik 's middags langs komen voor een vroege echo. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk lag ik 's avonds op de o.k. voor een kijkoperatie en dit bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Ik was 6 weken ver. Hierbij is mijn rechter eileider verwijderd. Na de operatie snel weer thuis en voorlopig verloopt het herstel goed. Ik had geen last van uitvloeiing of wat dan ook, hooguit een beetje bruin de eerste dag na de operatie maar meer niet. Nu begon ik sinds gisteravond wat bloed te verliezen en nu vandaag lijkt het wel of ik ongesteld ben geworden. Ik heb wal lichte buikpijn en verder dus flink bloedverlies zoals bij een menstruatie. 3 februari heb ik mijn laatste menstruatie gehad. Hoewel het dubieus is of dit een periode was aangezien ik al 6 weken ver bleek te zijn. De periode hiervoor was 31 dec de eerste dag. Als de ongi van 3 feb een ongi zou zijn dan zou ik nu op dag 22 van de cyclus zitten. Normaal zit ik op dag 30-35. Kan ik nu zo snel al weer een ongi hebben, zeker na de operatie? Ik snap dat ik ook kan bellen en als het erger wordt doe ik dat ook zeker maar ik vroeg me af of er hier dames waren die me misschien al wat konden vertellen of iets soortgelijks hebben gehad.
Dit is perfect normaal! Ik heb mijn menstruatie ook doorgekregen 2 of 3 dagen na de operatie en weet dat ik dit ook bizar vond. Maar als je erover denkt is dit nu gewoon een bloeding van na een soort van mk die op gang komt. Vanaf nu kan je eigenlijk je nieuwe cyclus beginnen rekenen. Hoe gaat het voor de rest met je?
Bedankt voor je antwoord. Ik stond er inderdaad van te kijken. In mijn redenering heb je een menstruatie als er een eitje niet bevrucht is. Maar omdat het vruchtje weggehaald is dacht ik eigenlijk dat er eerst weer een eitje moest komen voordat er weer een menstruatie zou zijn. Niet dat ik het erg vind hoor, ben wel blij dat ik geen weken in onzekerheid hoef te zitten wanneer mijn periode nu komt. Voor de rest gaat het wel goed, lief dat je het vraagt. Soms kan ik het allemaal nog niet helemaal bevatten en kan ik er soms nog best verdrietig om zijn. Maarja dat zal wel slijten met de tijd.
Hier anders gegaan... Maar ook gecurreteerd tijdens de operatie maar vloeide wat na maar was al wat langer onderweg. Na 3 weken kreeg ik echt een mega menstruatie zeg maar. Pijnlijk en veeeeel bloedverlies. Denk dat je niet te veel terug moet tellen. Gewoon opnieuw gaan tellen na je eerste echte menstruatie. En met dat laatste na je eisprong. Ik hoop voor jou over een week of 2 en dat alles snel regelmatig wordt. Veel sterkte