Hoi allemaal, Ik ben nog niet zo lang hier en eigenlijk mag ik (nog) helemaal niet zeuren, maar ik ben er zó mee bezig dat een kleine peptalk wel heel fijn zou zijn! Mijn vriend en ik zijn sinds juni bezig met proberen zwanger te worden, deze maand gaan wij voor de 3e ronde. Geen reden om te stressen zou je zeggen. Klopt. Alleen lukt dat niet zo erg.. Ik heb overgewicht en ik rookte, tot 2 maanden geleden. Toen wij voor een kindje gingen stopte ik met roken. Alleen dat overgewicht baart me zo'n zorgen, daar wordt ook wel aan gewerkt maar dat gaat niet zo snel als ik zou willen. Ik ben erg bang dat ik hierdoor geen kinderen kan krijgen en als ik al zwanger mag worden dat ik het dan niet gezond kan dragen; dat zorgt wel voor schuldgevoel. Het lijkt ook alsof iedereen om mij heen zwanger raakt, 2 collega's, schoonzus, 1 kennis. En voor mijn gevoel duurt het bij mij al zo lang! Sorry voor de meiden bij wie het niet lukt hier op het forum, ik bedoel het helemaal niet rot. Heb alleen voor mijn gevoel al heel lang moeten wachten, dat lees ik hier ook regelmatig. Herkent iemand zich hier in? Of is er iemand die mij een beetje hoop kan geven? Liefs
Je mag zeker nog niet klagen nee! Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden, dit kan zelfs nog langer duren maar ook iets korter. Heb je (al) een regelmatige cyclus? Weet je wanneer je eisprong ongeveer plaatsvind? Zelfs als je dit allemaal weet heb je, bij klussen op het juiste moment, nog maar 20% kans dat het tot een zwangerschap komt. Niet om je ongelukkig te maken, maar als je start voor een kindje hoop je altijd dat je snel zwanger zult zijn natuurlijk! Helaas is dat niet (voor bijna niemand) zo. Goed dat je gestopt bent met roken, probeer gezond verder te leven. Over je overgewicht kan ik weinig zeggen, heb ik geen ervaring mee. Ik hoop natuurlijk dat je snel gezond zwanger mag zijn!
Ja cyclus is wel regelmatig, steeds 27 dagen, ben al ruim een jaar van de prikpil af. Bedankt, ik hoop het voor jou natuurlijk net zo.
Nou hier komt het hart onder de riem. Toen ik zwanger werd van nr een had ik al veel overgewicht (schat een kilo of 10-15). Ben meteen eerste ronde zwanger geworden. Kwam 30 kilo aan, viel na de bevalling wat af maar was nog steeds zwaarder dan voor de eerste toen ik zwanger werd van de 2e. Kwam weer 30 kilo aan, viel wat af na de bevalling maar woog echt nog steeds zo'n 25 kilo te veel. Toen ben ik een jaar gaan lijnen en ben er 30 afgevallen. Zit nu op een gezond gewicht dus ben benieuwd hoe lang het nu zal duren. Enige puntje mbt overgewicht is dat je misschien niet thuis mag bevallen. Weet niet wat je bmi is? En een ander puntje is dat je suiker goed in de gaten gehouden moet worden. Succes!
Heb een BMI van 36 daarom maak ik mij zo'n zorgen, al moet ik zeggen het gaat de goede kant op. Lijnen valt me erg mee en zit goed in the flow momenteel. Wel 'fijn' om te horen dat mijn kans wat dat betreft niet meteen verkeken is, al ben ik mij er zeker van bewust dat een gezond gewicht vele malen beter is voor mij en een eventueel kindje. Bedankt voor je reactie!
Denk je er wel aan dat lijnen tijdens de zwangerschap niet zo gezond is voor je kindje ivm de afvalstoffen die dan in je lichaam komen?
Ja dat hoorde ik. Maar kan ik wel gezond eten en gewoon lekker wandelen en als ik dan afval? Of is dat ook slecht?
Geen idee eigenlijk. Gezond eten en bewegen is in ieder geval nooit verkeerd. Misschien als je zwanger bent het even aan de vk vragen?
Ik zou je nog niet al te veel zorgen maken. Je bent echt net pas begonnen. En hoe groot de wens ook is, zoiets kun je helaas niet plannen. Dat moet je uit handen geven. Over je overgewicht zou ik me nu niet al te veel zorgen maken. Natuurlijk is het wel heel goed om wat extra te gaan bewegen, en gezond te gaan eten. Sommige vrouwen met overgewicht hebben geen of bijna geen ei-sprong. Hierdoor is het dan moeilijk om zwanger te raken. Maar je zegt dat je een normale cyclus hebt. Wanneer je gewoon elke maand een ei-sprong hebt (en volgens mij is dat bij jou het geval) heb je gewoon elke maand kans om zwanger te raken. Probeer het (hoe moeilijk het ook is) van je af te zetten, en er iets minder mee bezig te zijn. Grote kans dat je gewoon binnen een jaar zwanger bent.