Eisprong snel na positieve ovulatietest?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Amelien, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoe zit het nu precies met de eisprong. Ik weet dat je die kunt verwachten binnen 24 tot 48 uur na je positieve ovulatietest.

Maar... kan dit ook veel eerder dan die 24 uur zijn?

Vorige maand had ik op dinsdag rond 16:00 uur 's middags een positieve ovulatietest. De volgende ochtend heb ik de hele ochtend lage buikkrampen gehad aan 1 kant van mijn buik. Dit stopte rond de middag. Ik ben ervanuit gegaan dat ik toen mijn eisprong heb gehad. Dus ongeveer 20 uur na mijn positieve ovulatie.

Maar nu had ik gisteren een positieve ovulatietest. Weer rond 16:00 uur. En heb ik gisterenavond de hele avond buikpijn gehad. Zodanig dat ik niet eens meer rechtop kon staan. Zo veel pijn deed heb. Vanmorgen was die pijn gelukkig weg. Ik denk dus dat ik mijn eisprong vannacht ergens heb gehad. Dus maximaal 15 uur na mijn positieve ovutest (toen ik om 7:00 uur wakker werd, was de buikpijn weg).

Kan dit mijn eisprong zijn? Enkele uren eerder dus dan de aangegeven 24 tot 48 uur? Of is het iets anders wat ik voel. Maar wat dan?

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Als je maar 1 x in de 24 uur test kan het wel zijn dat je niet het begin van je piek spot en dat ie dus eerder springt dan de 24-48 uur na die test

3. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Oke, dan is het dus waarschijnlijk wel mijn eisprong die ik voel. Wel handig om te weten, aangezien ik geen ovutesten wil blijven gebruiken.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja hoor, dat kan best. Ik test vaak twee keer per dag dag rond eisprong tijd en op het moment dat de 'pijn' toe neemt, gooi ik er nog eentje tegen aan. Dan heb ik altijd een knaller. Na een paar uur neemt het af maar heb ik nog wel een redelijke knaltest. Gyn legde uit dat dat de piek op de terugweg is. Pijn weg, eitje gesprongen :).

5. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zal wel niet zo veel zin hebben om vanavond nog te klussen. Doe het wel voor de zekerheid...

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Haha wel een beetje gezellig hè :D

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Er zijn meiden hebben dezelfde dag nog de eisprong!

Het is een gemiddelde en geen enkele vrouw heeft een tijd lopen op het lichaam wanneer het afgaat exact na 24 uur

Hier was me eisprong er ook sneller als 24 uur, (heb vaker getest die dag, en weet dus wanneer me begin van me LH piek was)

Kortom een vrouwenlichaam zit zo raar in elkaar

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Thnx dames...

Dan weet ik nu in ieder geval, dat dat wat ik voel waarschijnlijk mijn eisprong is. Is wel handig voor de maanden dat ik geen ovutesten gebruik.

Deel Deze Pagina