eisprong-tempraturen

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by enne, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. enne

enne Actief lid

Apr 21, 2008
    229
    0
    16
    Kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met temperaturen ivm je eisprong. Hoe kun je aan je temp. zien wanneer je eisprong is?
    Zie je dit al aankomen?
    Hoeveel moet je temp.dan omhoog gaan en moet je dan die dag meteen klussen of kan dit ook later nog? of eerder?
    Ik zit nu in mijn derde cyclus en ben begonnen met temperaturen.
    Ik verwacht volgende week woensdag ongeveer mijn eisprong te hebben.
    Wat ik tot nu toe getempt heb is:
    36.4
    36.8
    36.4
    36.1
    36.1
    36.7
    36.1
    De dagen dat ik ongi was heb ik niet getempt.

Hoop dat iemand mij wat wegwijs hiermee kan maken.

gr enne

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  3. enne

enne Actief lid

Apr 21, 2008
    229
    0
    16
    Dank je, ik ga er naar kijken.

4. enne

enne Actief lid

Apr 21, 2008
    229
    0
    16
    Het is me niet helemaal duidelijk wanneer en bij welke verhoging er een eisprong is /aankomt?!
    Gaat de verhoging geleidelijk en de aankomende eisprong dus ook geleidelijk?

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hey Enne, je temp. wordt in principe ineens een paar tiende graden hoger als je je eisprong hebt gehad. Het punt is dus: je ziet het niet aankomen, maar je ziet pas achteraf dat je je eisprong hebt gehad, en eigenlijk ben je dan al te laat, je moet van tevoren gemeenschap hebben gehad.

Je kunt alleen na een paar maanden tempen wel inzicht in je cyclus verkrijgen als je temp. redelijk stabiel is.

Bij gaat dat niet op: mijn temp. schommeld en ik kan dus onmogelijk mijn eisprong aanwijzen adhv mijn temp.

Ik hoop dat ik je niet ontmoedig. Maar je moet gewoon een paar maanden tempen om te proberen inzicht in je cyclus te verkrijgen. Dan weet je pas wanneer jij ong. je eisprong hebt. Succes ermee!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Free Willy heeft gelijk: je moet klussen als je temp nog LAAG is. Als hij hoog is, ben je zeker te laat. Temp moet wel minstens 3 dagen ongeveer 0,2 graad verhoogd zijn, voor je de eisprong (achteraf dus) kunt vaststellen.
    Om (vooraf) te bepalen wanneer je het beste kan klussen, kun je temperaturen aanvullen met slijmwaarnemingen en/of ovulatietests. Dit staat allemaal in die links. Het is echter best ingewikkeld, het kost gewoon tijd om dit te bestuderen.

7. enne

enne Actief lid

Apr 21, 2008
    229
    0
    16
    Bedankt voor jullie reactie. Het is me nu een stuk duidelijker.Mijn temp was vanochtend 36.23
    Ik weet niet goed wanneer ik mijn eisprong kan verwachten, aangezien mijn eerste cyclus 49 en tweede 38 dgn was.

Share This Page