Hallo ik zou graag in bad bevallen omdat dit de pijn verzacht en natuurlijker is voor de baby.Nu hoorde ik dat dit ook goed is omdat je minder kans hebt op een scheurtje. ikzelf ben dus als de dood voor een knipje zetten ik zou dit dus liever niet hebben want een vriendin van mij die kreeg dit wel en die mevrouw had in de spieren geknipt en schuin ipv recht en daar zijn twee operaties voor nodig geweest en dan had ze nog eens een fistel daar etc... nu heb ik de schrik gepakt en zou dus geen knipje willen,maar wat is beste een scheurtje op knipje want ik hoorde dat een scheurtje beter was omdat die zijn natuurlijke weg scheurde en dat die vanzelf weer dichtgroeit en meestal geen operatie nodig heeft en een knipje was minder opdat het er door spier en weefsel wordt geknipt. het is niet voor de pijn dat ik dit liever heb maar een knipje zetten klinkt alleen al niet zo verleidelijk. mvg amy
Hoi anais, Probeer geduld te hebben voor antwoorden op je vraag, als jij nogmaals op je vraag reageert komt er een 1 te staan waardoor wij denken dat de vraag al is beantwoord en het dus nog langer duurt....... Wij doen dit allemaal vrijwillig, naast onze banen en zoals je weet werken verloskundige ook op zondag en 's nachts en kunnen we helaas niet elke dag vragen beantwoorden. Of er wel of niet een knip word gezet is afhankelijk van hoe de bevalling verloopt. Er word dan vooral naar de conditie van het kindje gekeken. We laten liever scheuren omdat dat inderdaad beter geneest, maar als de conditie van het kindje daalt en het moet geboren worden dan knippen we. een knip word altijd schuin gezet en niet recht. Je vriendin heeft echt pech gehad balen joh! maar dat betekent niet dat dat bij jou ook het geval is. Spreek je angst uit naar je verloskundige. Imke