Misschien een rare vraag, maar mijn cyclus komt op gang ivm. borstvoeding. Er zat nu 21 dagen tussen mijn 1e en 2e menstruatie. Volgens de berekeningen zou mijn eisprong dan in de week zijn dat ik ongesteld ben. Iemand vaker gehad?
als je lang ongesteld bent en zoals jij een hele korte cyclus hebt dan ben je al vruchtbaar tijdens de menstruatie en kan de eisprong op bijvoorbeeld de laatste dagen van je menstruatie. Geen ervaring, maar weet dat het kan!
Dat kan niet hoor, je eisprong zal dan zeker een week eerder zijn geweest, ongeveer. Weet niet hoe je het berekent heb maar je zal nu nog wel onregelmatig zijn dus zegt een standaard berekening niets.
Je eisprong kan niet voor cyclusdag 8-9 komen, omdat een eicel tijd nodig heeft om te groeien en te rijpen. Je luteale fase kan tussen de 10 en 18 dagen zijn. De kans is dus groter dat je eisprong later komt, niet tijdens je menstruatie, en dat je luteale fase aan de korte kant is.
Ik heb t berekend via sites zo`n eisprong calculator. Ik ben 3 december ongesteld geworden en volgens de berekeningen is mijn eisprong dan op 10 december en zijn mijn vruchtbare dagen van 8 tot 12 december ongeveer. Maar ben nu nog ongesteld en ben het altijd minimaal een week. Dus ben benieuwd, even afwachten. Ik dacht misschien hebben meer vrouwen dit meegemaakt
Het kan prima hoor, mijn moeder had een cyclus van 17 dagen, daardoor had ze altijd haar eisprong al terwijl ze nog menstrueren. Zelf heb ik een cyclus van 24 dagen. Ik ben er net een paar dagen van af, maar ik niet veel. Succes.
Het is jouw bekend dat een calculator uitgaat van een gemiddelde en absoluut niet in je lichaam kan kijken? En dat je lichaam ook echt niet zal doen wat een calculator zegt dat je lichaam op een bepaalde datum moet doen? Je eisprong kan dus veel later (of eerder) zijn dan dat zo'n calculator zegt. Beter is het dan om ovulatietesten te gaan gebruiken. Die zijn vele malen nauwkeuriger, omdat ze gebruik maken van jouw urine.
Als je cyclus in de war is of weer moet opstarten kan het idd voorkomen dat je nog menstrueert en dan ook je eisprong hebt. Ik heb dit onlangs nog aan de gyn gevraagd. Vaak zit je dan wel tegen de laatste dagen aan vd menstruatie. Maar ik zou idd ovulatie testen gebruiken dan weet je n beetje hoe of wat.
Ik heb ook een cyclus van 21 dagen. Op dag 14 eisprong en op dag 21 ongesteld. Een zeer korte lf dus...
Ik zou er dan gewoon eens een serietje ovulatietesten aan wijden... Want als je zo vroeg al je eisprong hebt, lijkt me dat wel handig om dat zeker te weten! Denk dat hormoonmetertje (ovu-test) betrouwbaarder is dan een berekening op internet. Of weet je het via een ovulatietest? Dan is m'n verhaal overbodig Ik heb zelf in een cyclus op dag 9-10 al een positieve ovulatietest gehad; het zou dus wel kunnen...