Gênante vraag, afscheiding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mommysince13, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb een beetje een gênant 'probleem'
    vanaf januari gaan wij voor een 2e proberen, ben nu nog aan de pil, maak deze strip nog af (nog een week) en stop dan.

2 strips geleden een zootje van gemaakt, toen niet ongesteld geworden, zwangerschapstest negatief, vorige stopweek een klein beetje bloed maar minder als normaal. ook weer test gedaan negatief, lijkt mij toch wel redelijk duidelijk dat ik niet zwanger zou kunnen zijn.
    Maar; op een of andere manier heb ik een gezwollen buik, zodanig dat manlief gister zei dat het net een zwangerbuikje was.
    begin vorige week had ik elke keer heel waterige afscheiding, zodanig ook dat het net leek of ik af en toe een klein beetje in mijn broek had geplast.
    maandag na de seks veegde ik een beetje bruinig, en nu sinds gisteren opeens wat dikke slijmerige afscheiding, het stinkt niet en is gewoon wit.. verder geen klachten aan buikpijn ofzo

Ik herken dit alleen van toen ik zwanger was van E. maar na 2 zwangerschapstesten die negatief zijn zou ik toch denken dat ik echt niet zwanger kan zijn?
    Herkent iemand dit?

2. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ontpillen? Oftewel, je lichaam die zich weer gaat bemoeien met je cyclus (die tot voor kort werd overgenomen door de pil).
    Je kunt daarmee echt alle zwangerschapsverschijnselen bij hebben. En daarvoor hoef je niet helemaal gestopt te zijn met de pil, er een "zootje van maken" (zoals je zelf zegt :D)is ook al genoeg om hormonaal de boel in de war te schoppen. t Heeft even de tijd nodig :)
    Negatieve testen, ook na een paar weken opnieuw, zullen inderdaad echt aangeven dat je niet zwanger bent.

Maar als je je zorgen maakt, kun je met deze klachten altijd naar de huisarts of een gynaecoloog.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Maar dat zootje is al van oktober geweest, ik heb de strip van nov, en deze maand gewoon netjes ingenomen zoals hoort.. is het dan niet vreemd dat mijn lichaam dan nu zou reageren op dat zootje van oktober?

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Vreemd, maar niet onmogelijk. Het is allemaal misschien een beetje wakker aan het worden.
    November had je wel een 'normale' cyclus?

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Normale cyclus, niet echt natuurlijk omdat ik nog de pil slik. op de donderdag laatste pil, zondag licht bruin bloedverlies, normaal houdt dit altijd 3 á 4 dagen aan waarbij 1 dag echt vloeien is. nu was het maandag nog een beetje en toen was het weer klaar.
    toch die vrijdag weer aan nieuwe (en laatste) strip begonnen, deze tot nu toe ook nog normaal ingenomen. volgende week donderdag is de laatste pil van deze strip dus begin nu aan week 3 van de kunstmatige cyclus.

Ik probeerde het ook los te laten, maar nu met die afscheiding verandering, en omdat manlief zei dat het net een zwangere buik was ga ik er toch weer over na denken. M'n moeder vroeg zondag ook al of ik iets te vertellen had (en dat had ze bij E ook gevraagd toen ik net zwanger was)

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Even rekenen hoor;
    2 oktober eerste pil nieuwe strip, de eerste week 2 (of misschien wel 3) vergeten, en niet alsnog ingenomen (kwam er te laat achter) wel regelmatig gemeenschap gehad
    22 oktober laatste pil genomen.
    30 oktober zou ik nieuwe strip moeten beginnen, test gedaan, Negatief

Oktober ook klachten als, vermoeidheid en veel plassen gehad

gewoon weer nieuwe strip begonnen.
    17 november test gedaan, negatief
    19 november laatste pil van strip
    22 november licht bruin bloedverlies
    23 november einde.

27 nov. nieuwe strip begonnen

Week 2 van strip veel waterige afscheiding.
    en nu ineens dus dikke slijmerige witte geurloze afscheiding.

7. atjongsma

atjongsma Actief lid

30 jun 2015
    203
    0
    16
    La Place Chocolaterie
    Sneek
    Is het misschien handig om helemaal te stoppen met de pil eerst? Of willen jullie nog niet voor een 2e gaan?

8. atjongsma

atjongsma Actief lid

30 jun 2015
    203
    0
    16
    La Place Chocolaterie
    Sneek
    Oh zie net over een weeknop je banner haha :D

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ja maak nu nog strip af :) laatste is over een week en dan zien we wel.. Maar m'n klachten vind ik wel raar :(

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    zouden de klachten ook kunnen dat het bijwerkingen van de pil zijn, Microgynon 30.

Ik heb eigenlijk vanaf mijn 13e deze geslikt, toen de B-variant (die zo'n beetje elke paar maanden van merk veranderde) de B-variant had ik altijd veel klachten van, dus mee gestopt, toch weer mee begonnen omdat ik altijd veel last van menstruatie heb.
    september 2012 gestopt om te klussen, en in dec dus zwanger.
    Na de geboorte van E. weer begonnen maar heb echt specifiek om de microgynon 30 gevraagd. Deze slik ik dus al weer sinds 2 jaar.
    kan het zijn dat mijn lichaam zich nu opeens gaat verzetten tegen de pil?
    Ben namelijk als ik er over na denk de laatste maand (zeker) steeds erg moe en af en toe duizelig, hoofdpijn, misselijk

Deel Deze Pagina