2 pillen vergeten, wie kan me helpen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmx, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraag, ik ben op 5 december begonnen aan een nieuwe strip, maar ben 12&13 december de pillen vergeten in te nemen. En ik heb op zondag 13 december onveilige seks gehad. Ik weet het, het is heel dom om pillen te vergeten, draai ik ook niet omheen. Als ik zwanger zou zijn, dan zou het ook welkom zijn, maar we zijn beiden nog redelijk jong (22 jaar).
    Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben?

En ik wil graag komende stopweek door gaan slikken ivm de feestdagen, maar is dat dan wel handig als ik wil weten of k zwanger ben of niet? Of zou ik gewoon kunnen testen? Ik heb daar werkelijk geen verstand van :(

Wie kan me helpen? Bedankt alvast!!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt twee weken na de sex gaan testen.

En je hebt niet direct een eisprong als je een of twee pillen vergeet.

Een follikel doet er zo'n twee weken over om tot een eisprong te komen. De pil legt je natuurlijke cyclus plat. Zou je een of meer pillen vergeten, dan kunnen er follikels gaan groeien. Maar dan duurt het dus ook nog zo'n twee weken voordat je een eisprong kunt hebben.
    Daarom wordt ook geadviseerd als je aan het begin van je strip een aantal pillen vergeet, je aanvullende conceptie moet gebruiken als je niet zwanger wilt worden.

Stel dus dat er op 12 december follikels zijn gaan groeien. Je hebt sex op de 13e....Dan heb je dus sex gehad ongeveer twee weken voor je eisprong en daarvan wordt je dus echt niet zwanger.
    Wel heb je kans op nog zwanger te worden, mochten er follikels zijn gaan groeien. Dan zou je dus zo rond twee weken na de vergeten pillen onbeschermde sex moeten hebben.

Maar doe eens een test tegen eind december. Ik denk dat de kans zeer zeer klein is, maar je weet het pas zeker als je een test hebt gedaan.

3. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Oke nou dat stelt me toch wel een beetje gerust! Ik ga wel testen eind december, voor de zekerheid. Bedankt!

Deel Deze Pagina