Hoi meiden, Na 14 rondes moeten mijn lief en ik onze wens om ouders te worden voorlopig in de ijskast zetten: Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met antidepressiva en mijn huisarts raadt me af om zwanger te worden zolang ik aan de prozac zit. Ik was zes jaar geleden voor het laatst depressief en ik was al drie en een half jaar van de medicatie af, dus ik had er niet meer op gerekend dat het ooit nog terug zou komen, maar voilá! Life sucks! We hebben besloten dat we wél nu willen laten onderzoeken of ik überhaupt op de natuurlijke manier zwanger kan worden. Want als ik over een half jaar weer beter ben (daar ga ik voor het gemak maar even vanuit) dan willen we gewoon weten waar we moeten beginnen, thuis of in het ziekenhuis. Morgen heb ik een afspraak met mijn huisarts. Ik heb vier cycli lang getempt, dus ik ga mijn charts meenemen. Mijn cyclus is vrij regelmatig en ik heb zelf sterk de indruk dat ik wel ovuleer. Maar goed, hoe gaat het dan verder? Wat kunnen we verwachten? Worden we doorverwezen naar het ziekenhuis, of gaat de huisarts de onderzoeken doen? En wat voor onderzoeken gaan we eigenlijk krijgen? En hoe lang duurt het voor je weet of je wel of niet op natuurlijke wijze zwanger kunt worden? Meiden, ik ben bang en onzeker, en mijn depressie maakt het allemaal niet makkelijker. Ik weet zeker dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. Alvast heel erg bedankt daarvoor. Belle. P.S. De mogelijkheden om wél zwanger te worden terwijl je aan de antidepressiva zit ben ik nog aan het onderzoeken. Maar voorlopig ga ik maar even uit van het ergste, namelijk dat we een half jaar moeten wachten. Dan kan het alleen maar meevallen, nietwaar?
hee belle, wat een rot situatie zeg... als je voor het eerst naar de huisarts gaat, kan het zijn dat hij zelf een aantal onderzoekjes laat doen (zaadonderzoek en bloedonderzoek), maar bij mij kreeg ik direct een verwijzing naar de gyneacoloog. daar kreeg ik een uitgebreidt bloedonderzoek, een inwendige echo en mijn lief moest zijn zwemmers inleveren. ik geloof dat dit redelijk standaard is bij een eerste bezoek. uiteraard krijg je veel vragen over ziektegeschiedenis en erfelijkheidsafwijkingen etc. heeeeel veel sterkte meis, ik hoop dat je snel weer van de antidepressiva af bent! dikke knuf, elfje
Hoi Belle ik vind het erg voor je dat je weer in een depressie zit. Ik hoop voor je dat je snel weer beter voelt en dat je eindelijk aan kinderen kan beginnen. En ik hoop ook dat je na de onderzoeken van het ziekenhuis te horen krijg dat je gewoon normaal zwanger kan worden, misschien dat je dan al een stuk beter voelt, want misschien maak jij je daar ook heel druk over dat het misschien niet ergens goed zit. Ik wens je veel beterschap en dat je ons snel kan vertellen dat alles goed is met je. Liefs Jolie
Wat kl.te meid! Dat soort middelen zijn echt rotzooi! Je komt er slechts moeilijk weer vanaf! Hoop dat je je snel weer beter voelt! Sterkte! Groetjes Marjo
Zo! Volgens mij hebben we mazzel: We kunnen 15 december al terecht voor een eerste afspraak op de poli voortplantingsgeneeskunde van het AMC. Mijn huisarts zei: "Ik kan hier wel een paar testjes en onderzoeken doen, maar als ik jullie daarna moet doorverwijzen naar een fertiliteitspoli dan willen ze die onderzoeken vaak zelf ook een keer doen. Dus laat ik jullie maar gelijk doorverwijzen, da's wel zo efficiënt." Belle, blij met haar slimme huisarts.
Heb je topicje ff geschoont Dat is fijn belle! Mijn huisarts was ook zo'n slimme! Succes! knuff Natas *ook aan de anti-dep gezeten*
Thanx, Natas! Ik heb inmiddels de patiëntenfolder gedownload. Verdorie! Mijn lief hoeft alleen maar zijn ding te doen in een potje, en dat kan nog thuis ook. Ondertussen zal ik betast, bekeken en leeggeschraapt worden, met mijn blote billen op een plastic stoelzitting en mijn benen in de beugels. Het is niet eerlijk verdeeld! Belle, meestal echt heel blij dat ze een vrouw is. Maar soms...
Whahahaha...flauw is dat he! Maarja, ik zou niet willen ruilen hoor! Wij zijn wel de personen die straks ons wondertje mogen dragen...dat lijkt me zo mega fantastisch he *zwijmel* en schop me nou niet van mijn illusie door over kwalen en bevallingen te beginnen....want ik weet heus wel dat die volgen Meid, je raakt er aan gewend: het gekijk, gepruts en geschraap....echt! Heel veel succes! Hou je ons op de hoogte! Elmo
Idd.. was het bij de 2de keer al gewoon.. stom is dat he? niks aan .. hij gluurt maar een eind weg in mijn mooie (ahum) babytunnel hahahahha
LOL Ja, het is niet simpel voor ons Maar, het lijkt misschien niet zo, maar je raak aan gewend hoor Bij mij durden het ongeveer 5-6 maanden voor dat alle onderzoeken was afgerond, en ik de IUI kon beginnen, maar, dan zat mijn vakatie tussen, dus ik moest een maand overslaan, en in Mei was het volgens mij vakantie bij de artsen in het ziekenhuis, want ik had de HCG onderzoek eerder moeten doen, maar het kon niet. Dus, het ligt eraan denk ik, maar meestal is het wel snel gebeurt de onderzoek
He Belle, Lees altijd met veel plezier je verhalen. Jammer dat je niet lekker in je vel zit. Zet hem op hoor, je zal zien dat er voor jou ook een mooi babytje is weggelegd. Ligt gewoon te wachten tot jij klaar bent om alles te geven wat je in je hebt....let maar op! Onderstaande link is naar een plantaardig pilletje, shatavari. Kalmeert en bevordert de cyclus. Heb van 2 goede vriendinnen de tip gekregen, zijn allebei zwanger/bevallen na gebruik van deze tabletjes. Kan geen kwaad, ook niet bij je anti depressiva denk ik, is homeopatisch. Neem zoveel je wilt!.......hahaha http://www.drvanderstelt.nl/nederlands/ ... tavari.htm Ik neem het ook, en ben onder behandeling voor PCO, heb dus geen regelmatige cyclus omdat ik geen uitgegroeide eitjes krijg, ze groeien met zijn allen tegelijk en flikkeren er dan 1 naar buiten die niet groot genoeg is, maar je moet toch wat na 40 dagen (ongeveer). Dussss.....ook daar zijn pillen voor. Zoals Natasja zegt, ik was er ook zo aan gewend, al die onderzoeken. Hij kijkt maar een end weg. Is zo gepiept, ik hoefde de 1ste x alleen in de beugels, daarna gewoon inwendige echo's al liggend op een bed, dus val mee, lekker lang shirt aan doen. Ik wens je heel veel succes! Liefs, Shaartje
En hop, we zijn onderweg! Op de wc staat een urinepotje en twee spermapotjes voor mijn lief, en ik moet het AMC bellen op de eerste dag van mijn nieuwe cyclus, zodat ze me op cyclusdag 3 kunnen onderzoeken. Ik verwacht mijn menstruatie met kerst, en tussen kerst en de jaarwisseling willen mijn lief en ik eigenlijk even een paar dagen naar Londen of Parijs, om te vieren dat we elkaar vijf jaar kennen. Het zal dus wel mijn eerste cyclus van 2007 worden. Oh well, we wachten al 15 maanden, dat ene maandje kan er ook nog wel bij. Belle, opgelucht dat de kop eraf is. P.S. Mijn psychiater heeft me gerustgesteld: Er zijn geen redenen om aan te nemen dat prozac de kans op aangeboren afwijkingen vergroot. En er is een ziekenhuis hier in de stad waar ze vrouwen die antidepressiva gebruiken bij hun zwangerschap begeleiden. Er is een plek voor mijn kinderwens. Zodra de prozac aanslaat zal ik hier heel blij om zijn.
Mooi dat de aanzet gemaakt is en je alweer een stukje gerustgesteld bent. Ik hoop voor je dat de prozac snel aanslaat, zodat je volle goede moed en dat vruchtbare 2007 kan beginnen! XXX
Jeetje , wat een rotsituatie ! Ik hoop dat de prozac snel zn werk zal doen voor je . Gelukkig is de kop er af voor de onderzoeken . Ik heb zelf maar even in de mmm gezeten en was er idd ook echt vrij snel aan gewend allemaal . Gelukkig heeft de prozac geen nadelige effecten voor je toekomstige beeb ! En helemaal fijn is het natuurlijk dat er dan ook nog een zh is die je kan begeleiden tijdens het gebruik er van Ik hoop het beste voor je in 2007 Groetjes Joyce
Goed van jullie om er lekker tussenuit te gaan. Eerst goed voor jezelf zorgen en dan je richten op zwanger raken. Mocht je hulp nodig hebben, dan is dat al emotioneel genoeg.