Hallo dames, Ik loop nu een maandje bij afdeling IVF. (Heb te horen gekregen via de huisarts dat ik PCOS heb) Ik heb onlangs 16 oktober mijn eisprong gehad. Ik heb een hele onregelmatige cyclus! Dat ik de 16de mijn eisprong heb gehad, heeft de gynaecologie vast gesteld met een echo. Natuurlijk werd er ons geadviseerd om te gaan klussen. Dus dat werd de 15de werk aan de winkel (had toen mijn 3de echo om te kijken of mijn eitje zelf groeide, wat toen onze verbazing dus gebeurde! Want we (zowel de arts als wij zelf) hadden er weinig hoop in) Gelukkig ben ik gezegend met het feit dat ik de 16de mijn eisprong ook voelde, flinke pijn aan de linkerkant van mijn buik. Wat op zich ook kan kloppen, want in mijn linker eierstok was het eitje gaan groeien. Mijn vriend en ik zijn al 3 jaar proberen zwanger te worden, tot vergeefs. Maar... Ik heb 30 oktober weer een afspraak bij de afdeling IVF. Ik heb geen hormonen toegediend gekregen, heb vandaag wel moeten prikken op progesteron. Wat ik nu wel apart vind is dat ik verschillende zwangerschapsverschijnselen heb, maar ik vraag me af of ik me dat inbeeld. Ik heb last van: - Maagzuur - Buikkramp - Stemmingswisselingen - Verandering van afscheiding (melkwit met een dikke structuur) - Mijn chihuahua ligt normaal gesproken op mijn buik, dit doet nu behoorlijk pijn. Ook als hij met zijn pootje op mijn borst komt omdat hij wilt kroelen. - Misselijk, maar heel gevarieerd. De ene keer hele dag, andere keer als ik wil slapen. - Opvliegers (warm, koud. Of warm aanvoelen en koud hebben) Natuurlijk heb ik (zo koppig als ik ben) al een zwangerschapstest vandaag gedaan, negatief.. Wat ik op zich wel had verwacht, want ik ben nog veel te vroeg met testen. Ik heb onlangs hier op de forums wel gelezen, dat meerdere vrouwen vroeger een test doen en dan alsnog een licht streepje krijgen als ze zwanger zijn.. Dus ben ik dan mezelf gewoon gek aan het maken? Heb getest met Action, had de bijsluiter gelezen en daar staat in dat hij 25 ml/hcg kan testen. Dus 4 dagen voor je NOD. (Ook al is dat natuurlijk bij mij niet van toepassing, want ik heb vroeger getest) Sorry voor het hele lange verhaal, maar mijn vraag is eigenlijk met wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt, Een piekerende dame.. PS; Bezig voor ons eerste wondertje.
Ik zou een kV 2v5 doen,die zijn veel gevoeliger dan action.En je bent nog heel vroeg inderdaad,dus misschien even een paar daagjes wachten en dan de kv...
Ik zou de 30ste voordat je naar je afspraak in het ziekenhuis gaat even een test doen. En ongeacht de uitslag, vertel het aan je arts.
Heel erg bedankt voor je reactie, op z'n vroegst kan ik de 26ste testen. Dus ben eigenlijk ook wel gewoon mezelf aan het gek maken. Ik wacht denk nog een paar dagen en ik ga zeker kv2x5 halen, hoor vaker dat die gevoeliger zijn. Al staat in de bijsluiter dat die maar 50 ml/hcg opsporen. Maar action is dus echt flut..
Ontzettend bedankt voor je reactie, ik ga ook de 30ste doen voor dat ik de afspraak heb. Als ik dat kan volhouden, maar anders blijf ik mezelf enorm gek maken! Ja, ik ga de uitslag ook vermelden, maar dat zien ze zelf ook toch in verband een echo die ze eventueel maken..?
hey meid, ik zou gewoon nog even wachten tot 2 dagen voor je nod en dan eventueel die van kruitvat doen.. die van de action zijn ook goed maar die van de kruidvat waren voor mijn gevoel iets duidelijker.. succes!