Ik heb een vraagje.. Heb de laatste maanden vanaf de eisprong tot aan de menstruatie behoorlijk last van pijnlijke borsten. Dit word naarmate ik verder richting de menstruatie ga, steeds erger. (door de progesteron) Op het moment dat ik dan eenmaal ongesteld ben geworden, is ook de pijn vrijwel meteen weg, en soms merk ik dat het voor de tijd al wel wat minder wordt. Vandaag heb ik ook het idee dat het minder is dan gisteren.. Zit op 11 dpo, heb een lf van 11-12 dagen) Stiekem hoop ik nog dat ik nog kans maak deze ronde.. (hebben IUI 3 gehad) Mn temp was vanmorgen wel weer gestegen en mn temp kaartje ziet er nog hoopvol uit. Zou het echt al einde oefening zijn of wil de afname van de pijn in de borst niet per definitie iets zeggen? Ik wil pas in het weekend testen mocht de menstruatie weg blijven...
Ik zou deze ronde zeker nog niet opgeven hoor! Het wil echt niet altijd iets zeggen. In de zwangerschap van mijn zoontje had ik de ene keer hele pijnlijke boobies, en het andere moment kon het ineens weg zijn. Wij zijn nu bezig voor een tweede en het gekke is, mijn progesteron is erg laag (té laag, vanmiddag een gesprek met de gyn o.a. hierover) en toch had ik afgelopen maand erg pijnlijke borsten na eisprong tot menstruatie. Raar soms hoe het lichaam in elkaar steekt haha. Ik ga duimen voor je voor een mooie test!! Succes!
De ronde dat ik zwanger raakte nam de pijn in mijn borsten af, net zoals de rondes ervoor en na twee dagen werd het opeens weer erger. Ik zat nog ruim voor mijn bod toen dus ik zocht er niks achter, maar toen ik ook nog eens overtijd was, menstrustiekrampen kreeg zonder bloedverlies in combinatie met mijn borsten die nog steeds pijn deden ben ik gaan testen en die was positief. Maar ik heb ook andere verhalen gelezen, dus ik ben bang dat er weinig over te zeggen valt.
Dit had ik ook elke maand terwijl ik geen eisprong had en dus een lage progesteron waarde (1). Blijkbaar toch een schommeling van andere hormonen die dit mogelijk maken.
Op de echo was bij mij dus wel een eisprong te zien, heel groot follikelblaasje die daarna weg was. Heb ook veel ovulatiepijn gehad. Maar progesteron is veel te laag. Snap er niks van, kan je met een lage progesteronwaarde wel een eisprong hebben maar dat er te weinig progesteron aangemaakt wordt ofzo? Of geldt laag progesteron = onmogelijk een eisprong of een ei van hele baggere kwaliteit?
Je kaartje ziet er goed uit. Hier had ik ook bij de eerste minder klachten, of ze namen weer af. Dus het hoeft niets te zeggen. Ik duim mee voor een positieve test!
Bij mij was er ook een follikel te zien maar ipv te springen werd het een cyste, die overigens te zien bleef op echo's en na een aantal dagen langzaam inzakte. Gek genoeg dacht mijn lichaam wel elke ronde dat er een eisprong geweest was, want had dus allerlei pms achtige klachten en na14 dagen een bloeding. Zonder een normale waarde progesteron is het onwaarschijnlijk dat je een eisprong hebt gehad, hoewel er iemand op het forum wel beweert dat zij zwanger is geraakt na een lage progesteron waarde (wel in combi met utro wat de waarde kan onderdrukken schijnt).
Bedankt al voor deze reacties..! Ben heel benieuwd naar mn temp de komende dagen.. Heb een stijging zoals deze maand nog niet eerder gezien, dus ben wel heel benieuwd hoe dit verder zal verlopen. Goed ook om te weten dat die pijn niet persé iets hoeft te zeggen Ik duim en hoop nog maar even door dat we dit jaar zwanger mogen afsluiten..
Nou ik wil je niet té veel hoop geven, maar ik heb altijd precies hetzelfde als jij: steeds pijnlijkere borsten naarmate de menstruatie nadert, en dan dag één is het BAM over. De keer dat ik een positieve test in handen had, had ik dus totaal geen gevoelige borsten Dus ik duim voor je. Hoe staat het nu met je temperatuur?
Bedankt meiden! De temp is nog steeds hoog. Gister 37.2 en vandaag 37.1. Tov de hele hoge 37.3 van dinsdag dus wel een lichte daling, maar alsnog boven de 37 wat gewoon netjes is en zeker nog geen menstruatie laat zien in mijn geval..!! Blijft nog spannend dus!! Dinsdagavond was ik geen zak waard bij het bodypumpen. Het ging echt heel slecht, kon mn gewichten van normaal niet halen, miste de kracht en werd wat duizelig. Ook al een paar keer nu dat ik 's ochtends en 's avonds niet helemaal fit was maar dan overdag als ik wat gegeten heb gaat het prima en is er niets aan de hand. Verder is er nog niets aan bloed te ontdekken. Normaal heb ik de dag voor NOD af en toe wat bruin verlies of bruinige afscheiding. Maar nog niets ontdekt. Ik blijf dus nog even door duimen Mocht het wegblijven ga ik zaterdag testen.
Hier hetzelfde. Ook pijnlijke borsten tijdens de eisprong. In het begin heel erg en daarna neemt het gelukkig af. Ik lees overal dat het te maken heeft met het feit dat je enorm vruchtbaar zou zijn... Laten we het hopen
Na, dat dat een teken van vruchtbaarheid ga ik al niet in mee Wij lopen in het ziekenhuis in de MMM, en hebben een kleine 2 weken terug onze 3e IUI behandeling gehad