Even een vraagje, ik lees hier wel eens iets over een tampon test. Nu is dat normaal bij mij nooit nodig, omdat ik gewoon echt in een keer door zet. Maar deze maand lijkt alles anders en dus ook het ongi worden. Mijn temp is gedaald van 37.0 naar 36.6 dus ik verwacht wel het een en ander. Maar tot nog toe alleen wat doorzichtig bruinig bij het afvegen ( sorry voor details) Nu zat ik te denken om zo een doosje tampons te halen ( heb altijd verband) om zo'n tampon test te doen om te kijken of het echt onderweg is. Ik weet ik moet gewoon geduld hebben, maar deze maand is denk ik ook door bezoek aan de gyn alles gewoon anders. De 5 maanden grens is denk ik ook magisch voor mij gewees... Baal ook echt voor eht eerst dat het er aan komt, dat had ik de andere maanden niet. Voel me zwaar k*t en ook dat was de andere maanden er niet. Dus ik wil gewoon wat zekerheid, dan kun je gewoon even goed janken en op naar de volgende ronde, maar nu het ook niet door lijkt te zetten voelt het nog zwaarder.. Hoe werkt dat nu zo'n tampon test? (ik heb echt nog nooit van de 31jaar dat ik leef zo'n ding gebruikt... )
hoi hoi allereerst: waarom ben je naar de gyn geweest als ik vragen mag? en waarom die magische grens van 5 mnd? meestal is dat toch een jaar? een tampon test heb ik nog nooit gedaan! dus daar kan ik je verder niet mee helpen.. ik had ook een hele lange cyclus voor dat ik zwanger werd.. maar misschien moet je lichaam nog even wennen! aan die hormoon wisseling! en als je zekerheid wilt zal ik toch even na je nod gaan testen! das het enige advies wat ik je kan geven.. succes meid met alles en hopen dat het raak is
hoi meid tampon test is een tampon in doen en na paar minuten kijken of er wat bloed aan zit maar het wil niet zeggen als er niks aan zit dat je dan niet ongi word anders idd toch maar wachten op je nod en dan een test doen dan heb je misschien wat meer zekerheid succes meid hopelijk is het wel raak
Tampontest is heel simpel. Tampon erin. Even wachten en tampon eruit. Tenminste zo doe ik het altijd.
hoi meid ik snap je volkomen...ik heb ook nog nooit tampons gebruikt hoor kan er niet tegen... ik heb ook nog steeds krampen en ben wat misselijk... snap er nix meer van...wou dat ik een tijdmachine had en even 5 dagen de tijd in kan vliegen... suc6 liefs marieke
Oh oh, back to the future Dat wachten is ook zo slopend! en wij steeds maar dingetjes bedenken om toch meer "zekerheid" te krijgen (tampontest) en ons lichaam ons maar voor de gek houden
Eeen tijdmachine vind ik ook wel wat, maar meer voor "alleen even kijken" als ik nu zou weten dat ik gewoon voor bv het einde van eht jaar wel zwanger mag zijn, dan kun je je daarop instellen zeg maar... zo'n even in de toekomst kijken machine lijkt mij wel wat. Maar een tijd machine nee, dan mis ik teveel
hihi ja hoor je mag met me mee! als iedereen nou meegaat die maandag wil testen hebben we dat ook meteen gehad hihi vliegen we daarna terug
meid ik snap ook best dat je dipperig ben hoor! Ik was dat ook na vele ovu testen met maar een streepje! en mijn eerste cyclus duurde 58 dagen ( en ik al na 28 dagen zw testen uitvoeren) hoeveel dip dagen ik had! ik dacht dat ik gek werd! wil je ook niet aanvallen hoor! maar meestal zegt ee ha ga maar eerst een jaar proberen.. maar gelukkig heb jij wel een lieve ha dat zegt al genoeg! maar nogmaals een tampon test geeft geen zekerheid. die heb je pas als je een test in je handen heb gehad! en nog maals ik hoop echt voor je dat het raak is! dus duimen gaan op hier hoor! je kan al over 3 dagen testten.. laat je het wel weten!
O ik zag het ook niet als aanval hoor, meer als neiuwsgierigheid En het s ook anders dan anders in de zin van dat een jaar idd normaal gesproken het termijn is. Alleen doordat ik een midisch dossier heb ( waar ik even liever nog niet op in ga sorry..) mocht ik dus sneller al naar de gyn. Daarnaast vind ik het erg jammer dat in nl de grens op een jaar ligt. Sinds de nieuwe zorgwet ( geen ziekefonds meer) vind ik dat je als patient meer een consument bent je wordne. Je betaald maandelijks een bedrag en ik als consument bepaal wat ikdan in wil kopen zeg maar. Dit zie je ook steeds meer komen, kijk maar naar prive klinieken, daarin ben je idd een consument en jij bepaald wat je aankoopt.( niet dat ik voor al die onzin van verjongings kuren ben ) Dit zou in nederland veel meer moeten komen met betrekking tot het onderwerp testen voor vruchbaarheid. ALs ik usmommy hier ooit goed begrepen heb dan is eht zo dat in America je deze test kunt laten doen voor je uberhaupt stopt met de pil. Dat vind ik een goed zaak, zolang je maar in het oog houdt dat het je geen zekerheid biedt. Maar kijk eens naar al die meide hier die elke maand echt zwaar in een dip vallen ( echt mega mega zeg maar) dan vraag je je af wat die gaan doen op het moment dat ze over een paar maanden te horen krijgen " jammer meid een jaar voor niets geklust en gehoopt want er is iets mis...." Als hulpverlener weet ik hoe dat bij sommige mensen er in kan hakken.... Goed een heel verhaal en dat alleen maar om mijn gedachte van deze rare maand af te houden Maar ik snap het wel hoor nachtvlinder, ik moet ook geduld hebben, en dat wil ik ook echt echt, maar dan moet dat stomme lichaam ook eens gewoon doen Dank jullie wel voor de uitleg....