Eisprong. Wat voelen jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cupcake85, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal!:)

Ik ben heel benieuwd wat jullie voelen bij een eisprong. Doet het pijn? wat voor pijn? en waar voel je dat dan?

Ik ben heel erg lang aan de pil geweest, dus natuurlijk nooit een eisprong gevoelt. Nu ik geen pil meer slik probeer ik elke maand mijn ei te "voelen" , maar ik weet niet zo goed wat ik moet voelen.
    Bij elk krampje of steekje denk ik, zou dit het zijn?:(

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

2. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik heb m op dit moment, een beetje zeurderige buikpijn. en dan vooral onder in me buik en wit slijm bij t afvegen:(.

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn eisprong verloopt behoorlijk pijnlijk, althans de dagen er voor. Behoorlijke zeurende pijn links of rechts onder in de buik, mijn darmen zijn van slag en op de piek heb ik hoofdpijn. Als ik op m'n rug lig veranderd de zeurende pijn in stekende pijn welke doortrekt naar m'n onderrug en been.
    Toen ik nog de Mirena had, verliep dit allemaal een stuk minder pijnlijk. Nu weet ik ook weer waarom ik ooit de Mirena heb genomen :). Maar het is voor het goede doel allemaal.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik kan mijn eisprong meestal herkennen door een soort van blaasontstekingachtige buikpijn, zeurderig en erg vervelend. Meestal na mijn ei worden mijn tepels gevoelig dus dat is een bevestiging dat deze geweest is.

5. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    En ik ben weer iemand die gewoon helemaal niets voelt van een eisprong ;).. Dus ja.. Volgens mij is dat echt bij iedereen helemaal verschillend.

6. me83

me83 Niet meer actief

gevoelige tepels voor drie dagen lang.. daartussen ergens een eisprong.. dat is het enige wat ik voel! gelukkig ook maar ,soms lees je pijnlijke verhalen

7. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

13 apr 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ik heb een soort menstruatie pijn en steekjes, heb het nu dus kan het goed uitleggen haha. Ben erg misselijk en heb hoofdpijn..

Bij mij lijkt het dus erg veel op gewone ongesteldheid. Maar had gister een super posi ovu test dus weet dat het me ei is ;)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik merk het altijd aan het slijm (sorry) en ik heb dan 1 dag echt felle buikpijn af en toe, echt steken, helemaal onderin mijn buik.

9. Anne1974

Anne1974 Lid

4 nov 2008
    9
    0
    0
    ik heb de dag ervoor een beroerd gevoel en een enorm opgeblazen gevoel in mijn buik. Tijdens de eisprong doet mijn eierstok pijn en dat trekt van links/rechts in mijn buik steeds verder naar beneden tot in mijn lies en dan mijn been. Moet er vaak wel iets voor innemen. Deze maand voelde ik ook echt een drukkend en pijnlijk gevoel in mijn baarmoederhals.

ben vandaag (middag/avond) mega moe terwijl het pas dag 2 na de eisprong is dus ben benieuwd. We hebben niet superveel ons best gedaan temeer doordat onze knul ging spoken op de avond dat we er tegenaan moesten hihi ach we zien het wel.

10. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Weet niet of het mijn ei geweest is, omdat ik mijn cylcus lengte niet weet, als 'ie 28 dagen is was 2 augustus mijn eisprong, en als hij 3o dagen is, was 4 augustus mijn eisprong.
    Maar ik had 1 en 2 augustus menstruatie achtige pijn, en af en toe bij het afvegen slijm met roze...
    Wanneer mijn ei dan kwam? Dat weet ik niet. Weet misschien iemand van jullie dit?

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik voel hem helemaal niet, helaas (of niet, als ik sommige pijnlijke verhalen hier lees).

12. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat een antwoorden al, super! Fijn zo'n forum :)

Ik had gisteravond last van mn buik. Een beetje menstruatie achtige krampen, en het leek ook een beetje naar mn blaas te trekken (?).
    Vroeg me meteen af of dit nou mijn ei moest zijn of misschien een innesteling?
    Pfff... wou dat ik in mijn lichaam kon kijken wat er allemaal gebeurde!

13. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Lastig is dat he?! Je kan zoveel voelen in je lichaam..
    Ik zou ook wel eens willen weten wat er allemaal in mijn lichaam gebeurt.

Wel weet ik precies wanneer ik mijn ei heb.
    Ik heb een opgezette buik en constant het gevoel dat ik een volle blaas heb..Dit voel ik onderin mijn buik en soms zitten er ook hevige steken tussen. Het lijkt op het gevoel van een blaasontsteking en dat kan heel vervelend zijn.
    Dit weet ik allemaal door de ovu-testen. Als ik dat gevoel in mijn buik heb, geeft de ovu-test vaak 2 duidelijke strepen aan.Dat betekent dat mijn ei op springen staat.

Hoelang ben je al gestopt met de pil??

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey! Ik ben twee jaar geleden gestopt met de nuva ring omdat ik geen hormonen meer in m'n lijf wilde. Daarvoor 5 jaar aan de oio geweest. Verder dus al twee jaar braaf aan de condooms.
    Sinds 1,5 jaar is m'n cyclus vrij regelmatig (28-31 dagen) en voel ik m'n eisprong. Twee dagen last van menstruatie achtige krampjes en doorzichtige slijmerige afscheiding. De ene keer voel ik het wel maar is het niet storend, de andere keer doet het echt zeer!

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Olo moet pil zijn natuurlijk, stom woordenboek op m'n tel!

16. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik voel m'n eisprong ook erg goed, paar dagen na ongi krijg ik echt mega-buikpijn,dat duurt een dag of 2 en er komt zelfs wat bloed. Weer een paar dagen later slijm en uhm zin in seks en dan kan ik m'n ei ook voelen.

Succes met zwanger worden allen :D

17. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Heey Wolkje85,

Wat fijn dat je een regelmatige cycles hebt.
    Wij zijn 17 juni gestopt met de pil en ik heb nu al 2 maanden een cycles van 27 dagen. Ik dacht dat het door de pil veel langer zou duren voordat mijn cycles op gang zou komen maar gelukkig gaat het allemaal goed!
    Voel jij je ook beter nu de hormonen uit je lijf zijn??

Wij zijn nu bezig voor ons eerste hummeltje!Heel spannend!
    En jullie??

xxx

18. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik ben denk ik al een half jaar gestopt met de pil. Mijn zin in seks verdween totaal, dus daarom gestopt.
    Eind juni hebben we besloten om ervoor te gaan, toen was ik dus al een paar maanden pil-af. Alleen heb toen nooit mijn cyclus bijgehouden.

19. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey orchidee,
    Ik ben indertijd gestopt met hormonen omdat ik al jaren last had van chronisch blaadontsteking. Heb toen maar besloten dat ik geen rommel meer in m'n lijf wilde en al helemaal niks meer in d buurt van die blaas. Heb na de pil 2 jaar nuvaring gehad waar ik op een gegeven moment steeds schimmelinfecties van kreeg. Ik had zelf een vaag idee dat dit allemaal wel eensmet elkaar te maken zou kunnen hebben dus ben toen maar met alles gestopt. Voel me een stuk beter inderdaad! Wel gehannes met condooms natuurlijk en ik ben sindsdien wat heftiger ongesteld, niet zozeer qua hoeveelheid maar wel qua pijn. Verder niks dramatisch hoor, maar merk het meer. Ik heb denk ik een maand of 6 nodig gehad voor ik echt regelmatig was.
    Grote voordeel is dat ik sinds die tijd dus ook m'n eisprong voel, heel relax, dan weet je ook precies wanneer je uit moet kijken met teveel gefriemel zonder condooms (ja, we waren niet altijd even netjes)

Nu pas deze maand de eerste poging gedaan voor de eerste beeb! Zit nu op dag 30 van m'n cyclus, terwijl ik gemiddeld de afgelopen maanden op 29 zat, spannend dus!

Trouwens, voor alle dames met een iPhone: download de gratis app: period tracker, echt een aanrader. Houdt precies je cyclus bij en je weet wanneer je vruchtbaar bent en ongesteld moet worden. Na een maand of drie is ie betrouwbaar (dan heeft ie genoeg data verzameld)

Welke dag van je cyclus zit jij orchidee?

20. Orchidee86

7 jul 2011
    79
    0
    0
    Druk, druk, druk
    NULL
    Hallo meiden,

@Cupcake, dit komt me heel bekent voor, ik had ook helemaal geen zin meer in sex. Dit gaat nu veel beter na het stoppen van de pil en ik voel me ook een stuk vrolijker, laten we zeggen dat ik me beter in mijn vel voel!Ik weet niet of ik ooit nog verder ga met de pil..
    Zou je niet nieuwsgierig zijn naar je cycles??
    Ik vindt het fijn dat ik die ovu-testen doe, nu weet ik precies wanneer ik mijn ei heb en wanneer we extra moeten klussen ;)
    Hoewel we nu wel een tussenstop hebben vanwege een operatie over 2 weken. Dan mag ik niet zwanger zijn..Beetje balen!

@Wolkje: Ook jou klachten herken ik bij mezelf.. Ik had ook hevige klachten van chronische blaasontsteking, en schimmelinfecties. Hiervoor ben ik naar de gynacoloog geweest en ben daar onder controle gebleven. Ze hebben nooit een oorzaak kunnen vinden en heb daarom een onderhoudskuur gekregen van een jaar voor de blaasontsteking. Van deze kuur kreeg ik ook weer schimmels en daarvoor kreeg ik ook weer pillen. Heel gedoe, maar het gaat nu helemaal goed. Ik heb het nooit in verband gebracht met de pil. Daarom is het grappig dat jij erover begint, nu begin ik een link te leggen!Ook ben ik veel vrolijker en zit lekker in mijn vel :D
    Wel 1 nadeel ik lig krom van de menstruatiepijn!Vooral de eerste 2 dagen pfff..Maarja hoort er allemaal bij.

Wat een gedoe met condooms, maar wel goed dat jullie dat vol hebben gehouden!
    En wat spannend dat je op dag 30 zit, wie weet is het wel al raak!!
    Zou leuk zijn in de eerste ronde!!

Ik zit nu op dag 27 van mijn cycles dus moet vandaag of morgen ongesteld worden, en ik voel al dat het komt want ik lig weer krom haha..Wij hebben een tussenstop deze maand omdat ik geopereerd moet worden over 2 weken waarbij ik niet zwanger mag zijn. Dus ik weet dat ik niet zwanger kan zijn :(
    Volgende maand gaan we er weer voor!!

Succes meiden, we houden elkaar op de hoogte!
    xxx

Deel Deze Pagina