Hallo, Kheb ff een klein vraagje, Als je met ovu testen beginnen die geven toch aan wanneer je eisprong is? Maar je eisprong duurt maar 1 dag.. 1 tot 3 dgn ervoor ben je `licht``normaal`en `erg`vruchtbaar dag erna pas is je eisprong.. Wat zijn dan de beste dagen om te klussen voor het goede resultaat? Ik vraag dit namelijk omdat ik het nergens anders terug kan vinden.. Misschien weet iemand een antwoord?? xx
Ik weet alleen, dat als je een posi ovutest hebt dus 2 dezelfde donkere strepen je eisprong binnen 12-24 uur komt...daarvoor is het beter om de dag te klussen en zaadcellen kunnen tot 72 uur in leven blijven....dus dan kan je zo aan de slag
Dus als je een posi ovu test heb heb j daarna je eisprong.. En als de streepjes nou licht beginnen? wat je van veel dames hier hoor? Bedankt alvast van je reactie.. Moet zo gaan werke tot 10uur dus ben er morge ochtend weer op En inprinciepe moet t dan toch gelukt zijn, als je het in in die periode heb geklust..?
Als de streepjes licht zijn, moet je de test als negatief beschouwen. Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam. Pas als de streep even donker of donkerder is dan de controlelijn, is de ovulatietest positief. De eisprong volgt 24-48 u na de positieve test. De streepjes kunnen licht beginnen en steeds donkerder worden. Maar je kunt ook vanuit het niets ineens een dikke streep hebben. Een eicel is maar een paar uur te bevruchten na de eisprong. Maar de dag voor de eisprong ben je het meeste vruchtbaar. Het gaat er namelijk om dat je voor de eisprong klust, dat er op het moment van de eisprong al zaadcellen in je lichaam aanwezig zijn. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus als je de dag voor de eisprong klust, heb je tijdens/na de eisprong de meeste kans op een zwangerschap en ben je het meest "vruchtbaar".
het begint altijd licht....ze worden met de dag wel donkerder...als ik denk hij komt bijna dan ga ik 2 keer per dag testen heb er in de eerste ronde al eentje gemist.....
Okee, nou dan gaan we maar ff afwachten.. Ik hebn zondag en maandag bruinslijmverlies gehad en dinsdag is de normaloe ongi begonnen, moet ik dan die andere 2 dgn ook aanhouden? Heb net testen gekocht van testpoint.. Bij de etos.. Ervaring mee?
Feitelijk is het oo nog eens zo, dat een ovulatietest NIET je eisprong aangeeft, maar slechts de verhoging van het hormoon dat je eisprong moet bewerkstelligen. Je kunt dus wél een LH piek hebben, maar geen eisprong. Als je echt wilt weten of je ei is geweest, kun je het beste ook tempen. Na je eisprong gaat je basale lichaamstemperatuur nl omhoog, gemiddeld 0,3 graden. En sommigen kunnen ook aan het slijmverlies merken wanneer ze rond hun ei zitten. Ik ga pas testen als ik waterig en eiwit-achtig verlies heb. Tot op heden heb ik zo mijn LHpiek en met tempen mijn ei gevonden