Ontpillen. Hoelang duurde dat bij jou? HELP

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roos23, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo,

Ik ben even benieuwd hoeveel dagen het bij jullie geduurd heeft het ontpillen.
    Ik weet dat het heel lang kan duren maar ben eigenlijk benieuwd naar de tijd tussen de ongi door.

Ik zit nu op dag 55....

hopelijk hoor ik snel wat van jullie

2. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi Roos, ik had de pil 1 jr geslikt. De maand dat ik stopte kwam mijn menstruatie op gang zoals de pil doet. Daarna (eerste maand zonder pil) ook precies op tijd. Die maand daarop 4 dagen te laat en sindsdien gewoon regelmatig. Denk dat het ontpillen bij mij meer zit in het enorme haarverlies dat het stoppen met de pil heeft meegebracht ipv mijn cyclus.

Ik denk dat het per persoon verschilt. Succes in elk geval.

3. Angel83

Angel83 Lid

12 jun 2008
    52
    0
    0
    Provincie Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik heb de pil sinds mijn 14e/15e geslikt, dus dat was zo'n 10 jaar. Ik heb eerst de Microgynon 30 geslikt, maar door problemen ben ik overgestapt op de Microgynon 50.

Op 19 juni dit jaar heb ik mijn laatste pil geslikt. Toen ik 11 weken later nog niet ongi was, ben ik toch even naar de HA gegaan. Die gaf mij een kuurtje (mini-pil), zodat de ongi opgewekt werd. Na 86 dagen was ik eindelijk ongi.... Maar goed. Nog steeds had ik dus geen eigen cyclus gehad. Maar gelukkig werd ik vorige week, na 57 dagen, voor het eerst zelf ongi! Zonder pilletjes of iets dergeliks! Was zooooo blij. Bij mij heeft het dus wel 4,5 maanden geduurd.

Het is inderdaad voor iedereen anders, maar weet wel dat het dus niet gek is als je er lang over doet. Ik hoop nu snel een gewone cyclus te gaan krijgen!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes
    Angel

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben een jaar of 6 geleden al gestopt met de pil (zo'n 3 jaar geslikt), destijds niet om zwanger te worden. Voor de pil had ik een cyclus van 5-6 weken.

Ik werd na de pilstop voor het eerst weer ongi na (schrik niet)... 9 maanden (en ik was niet zwanger!).
    Daarna zat er meestal tussen 40 dagen en 3 maanden tussen, zo'n 3 jaar lang. De laatste jaren werd t pas echt regelmatig (30-35 dagen).
    Ben nu redelijk snel zwanger geworden -wel 1x miskraam- maar 3 maanden later wel goed raak!

Ik ben wel naar de HA geweest toen het de eerste keer zo lang duurde voor ik ongi werd. Hij gaf aan dat het normaal was dat t lang kon duren, eventueel zou ik na een half jaartje een hormoonkuur kunnen proberen. Maar ik had toen geen haast en wilde het liefst geen hormonen meer slikken.

Wel erg veel (ook onverklaarbare) klachten gehad, zeker 3 jaar lang, tijdens het ontpillen dus. Dat vond ik toen het meest vervelende.
    En ik was bang dat ik in de toekomst moeilijk zwanger zou kunnen worden. Maar dat viel dus gelukkig mee.

Ik heb in die periode gezworen nooit meer een anticonceptiepil te slikken, wat een rotzooi!
    Maar ik ben kennelijk erg gevoelig voor hormonen (/~schommelingen), want tijdens de zwangerschap reageer ik ook behoorlijk heftig! Ben extreem misselijk geweest en nu nog vrijwel iedere dag, al vroeg veel last van maagzuur en andere vervelende maagklachten. Maar t is voor een goed doel nu ;)
    Ben erg benieuwd hoe het strax na de bevalling met mijn vriendjes de hormoontjes zal gaan!

5. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    pff dat is een beste tijd.
    Ik ga toch maar eens naar de huisarts als we straks op 10 weken ofzo zitten.
    Ben alleen bang dat ze je niet sirrieus nemen.

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Eerst 66 dagen, toen 41 en toen 27. De eerste maanden veel kwaaltjes gehad, zoals pijnlijke borsten, misselijkheid. Je voelt je zo zwanger, maar je lichaam neemt een loopje met je.

Heb geduld, je cyclus komt vast gauw op gang! Succes!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik was gelijk na 28 dagen ongesteld en mijn cyclus is vrij regelmatig gebleven. ook geen rare dingen gehad. maar het kan wel heel lang duren, bij een vriendin van mijn duurde het 10 maanden voor ze ongi werd maar is sindsdien wel redelijk regelmatig net als ik!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De eerste keer dat ik ongesteld werd na het stoppen van de pil was na 126 dagen. Toen eerst nog onregelmatig en sinds de laatste maanden is het zo regelmatig dat ik gelijk loop met de cyclus van de maan..... (Als het volle maan is, dan word ik ongesteld... Hopelijk deze ronde niet! :) ).

9. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    @marieke1983, 10 maanden? Is jou vriendin daar niet voor naar de ha gegaan? ik moet er echt niet aan denken 10 maanden.

@be happy, Ben jij is die 126 dagen naar de ha geweest?

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja ze ging wel naar de ha maar die wilde niets doen, zei ook dat je er een jaar voor moet uitrekken zo na de pil.

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Meiden,

Ik heb de pil geslikt vanaf mijn 16e, ik ben nu 23.
    14 oktober gestopt met de pil, en nu....zwanger!

Liefs

12. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    wow gefeliciteerd! :D

Hoop dat ik ook snel ongi wordt en dat mijn cyclus snel normaal wordt want op deze manier kunnen we er nog niet eens voor klussen :(

13. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hoooiiii

Praat me niet over ontpillen zeg :rolleyes:
    Ik heb 29 juli voor het laatst een menstruatie gehad (nou ja bruin verlies.)Toen ben ik gestopt met de pil omdat ik heftig op hormonen reageer.
    Na een aantal testen bleek ik niet zwanger.

Ondertussen pijnlijke borsten enz en hele gezwollen borst met een knobbeltje.Helemaal in paniek en naar de huisarts.Na 3 keer te zijn weggestuurd weer terug en heb ik een echo gehad.
    Het blijken klieren te zijn die op en neer gaan tijdens de cyclus.Het knapt wel al op maar zal pas verdwijnen naar een ongesteldheid :(
    Ik ben nu dus al 3,5 maand niet ongesteld geweest.

Ik denk dat ik ook maar eens een afspraak maak om het een keer op gang te laten brengen, dit duurt wel lang hoor.

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    1e ronde duurde 74 dagen daarna zwanger

15. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    wow ik hoop dat het bij ons ook zo mag zijn.... :)
    Zit vandaag op dag 58 maar nog steeds niks....

16. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hi!

Ik had gelijk een regelmatige cyclus en had na 17 jaar de pil dus geen last van ontpillen.
    Heb je de HA al gebeld, want normaal stoot je lichaam het baarmoederslijmvlies na zo'n 6/7/8 weken af als je geen eisprong hebt gehad en 95 dagen klinkt mij wel heeeeeeeeeeel lang in de oren..

17. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    ja ik zit op dag 58 dus zit voorlopig nog niet bij de 95

18. cari75

cari75 Lid

25 okt 2008
    14
    0
    0
    Jeetje...wat een lange cyclus....misschien toch ns aan de HA om advies?

Na bijna 17 jaar pil (marvelon) gestopt op 1 aug 08...
    Ontpillen was bij mij ook geen pretje, een week of 6-8 vreemde symptomen, bal in mijn buik, gevoelige (.)(.) en rommelende darmen...na 31 dagen ongesteld en daarbij ook puistjes op m'n wangen (BAAL)...volgende cyclus werd al beter en nu geen 'ontpil'verschijnselen meer, maar wel tegen de :evil: pijn in m'n buik en puistjes. Ook voel ik m'n eisprong heel duidelijk (au), maar dat is alleen maar fijn...nu nog afwachten of alles naar behoren werkt en hoop op spoedig positief resultaat van al t klussen!

19. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja het is heel dubbel.
    De ene zeg ja ontpillen kan heel lang duren ect.
    Maar ik vraag me af hoelang iedereen wacht met naar de ha gegaan. Na hoeveel dagen ze wel erover denken om naar de ha te gaan

20. feline1986

15 aug 2008
    31
    0
    6
    Hoi Hoi

Ik ben in maart gestopt met de pil. Ben erg onregelmatig. Als ik vrijdag nog niet ongi ben, zit dan op dag 51, ga ik naar de HA.

En hoelang het ontpillen in totaal duurt? Ik zou het niet weten. Voor iedereen hoop ik niet te lang.

Deel Deze Pagina