PCOS- symptomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Charise, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal/ dames met PCOS,

Ik ben benieuwd hoe jullie er achter zijn gekomen dat jullie PCOS hebben? Wist je dit al jong of is het later pas ontstaan of aan het licht gekomen?
    Hoe was jullie cyclus?
    En hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen?

Ik vraag me dit af omdat ik eens wat symptomen zat te lezen en ik veel dingen erg herken.
    Ik heb wel gewoon een menstruatie cyclus, maar zoals te zien (in handtekening) is deze nu ineens heel lang. Na de pil heb ik wel even een normale cyclus gehad, maar hierna is het gebeurd.

Misschien zie ik wel spoken hoor... maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Hoi, bij mij bleef de menstruatie maanden uit. Een echo bevestigde de bekende kralenkrans die je bij pco kunt hebben. Verder heb ik overbeharing en overgewicht.

Mag ik vragen welke klachten jij hebt? Als ik jou cyclus zie, elke maand netjes, kan ik mij niet voorstellen dat je pco hebt.

Succes verder.

3. maaike80

Mag ik vragen wat je bedoelt met de pendels? Pendelen ze of je zwanger zult raken? Ik zie 2 meisjes??? Ik zie dat wel vaker en dacht ik vraag het ff.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd, mijn menstruatie bleef gewoon weg na stoppen met de pil...kralenkrans in echobeeld, en bloedbeeld verhoogd LH en testosteron.

heb overbeharing op diverse plekken. Overgewicht en moeilijk om af te vallen. Een dikke buik vooral daar vet.

5. maaike80

Antares, ja idd heel veel buikvet, heb ik ook. En idd moeilijk om af te vallen.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    maaike...dat is het teveel aan mannelijk hormoon he....mannen worden daar ook vaak het snelst dik ;)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh trouwens.. weet niet precies wat hyperpigmentatie is...maar ik heb wel overal moedervlekken die ook groter groeien....zit echt behoorlijk onder. En ik heb in mijn nek, ook komt dat vaak voor. Van die vet bultjes... lijken bijna los te zitten...en bloeden als je ze eraf haalt ;)

Verder word ik voor op mijn hoofd wat kalig...(niet echt kaal, maar daar is het flink uit gedund...) Die stomme mannelijke hormonen toch!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Maaike80, ik ben inderdaad gependeld, en dit was de uitkomst van verschillende mensen.

Mijn klachten zijn:
    - Nou wisselende cyclus dus die steeds langer word
    - Acne
    - Las ergens iets over bepaalde bultjes op de huid
    - overgewicht (niet extreem), en kan moeilijk afvallen.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    acne hier ook altijd gehad...ben zo blij dat het nu weg is!! is weg gegaan na mijn zwangerschap van ons meisje...en kwma alleen terug al s ik ongi moest worden......nu is het tot nu toe nog niet terug gekomen!!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    charise, helaas weet je het pas zeker als je een gyn laat kijken met een echo en een bloedonderzoek laat doen....

11. maaike80

Antares, idd btje kaal heb ik voorop mijn hoofd net als bij mannen de inhammetjes (of hoe zeg je dat, hihi). Van de week zei ik nog tegen mijn man, jeetje ik word echt kaal bij de inhammen. Ik krijg ook kleine wratjes bij mijn hals.

Charise, Het alle belangrijkste, je hebt elke maand een menstruatie, dus waarschijnlijk ook een eisprong. Dit is bij pco absoluut niet zo. Mijn gevoel zegt dat je dingen leest en dan bang bent het te hebben. Ik herken dat wel hoor, maar kijk maar bij zoveel ziektes, je kunt altijd wel symptomen vinden die jezelf ook hebt. Ik denk dat je cyclus nog een beetje zoekende is en als je het echt niet vertrouwd kun je altijd naar de ha gaan.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    charise hoe verloopt je menstruatie...

Ik werd namelijk na de bevalling van ons meisje wel ongesteld..maar had dus geen eisprong. Mijn cyclussen waren tussen de 21 en 36 dagen zoiets... maaaar......mijn menstruaties waren dan zeer anders als met eisprong....

13. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Hier ook nog een pco-er..

Mijn klachten:

- overgewicht
    - moeilijk afvallen
    - overbeharing
    - geen cyclus ( tot nu toe 1 keer in het half jaar

En verder is op de echo bij de gyn en uit het bloedonderzoek pcos geconstateerd..

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ja ik weet het, het is nog maar kort dat mijn cyclus ook in de war is. En ja ik heb een cyclus, en een eisprong en daar ben ik ook heel blij mee.
    Ik ga het gewoon allemaal nog even aankijken en als ik binnen een paar maanden nog niet zwanger ben kan ik altijd nog langs de huisarts.
    Ik las er alleen over en ik werd ineens bang dat het best wel eens gewoon zo zou kunnen zijn. Kijk ik weet dat veel mensen met pco niet eens een cyclus hebben. Dus wat dat betreft heb ik absoluut geen klagen.

In ieder geval bedankt voor de reacties. :D
    Ben weer een beetje gerust gesteld. ;)

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik heb een vrij normale menstruatie voor zover ik weet. ;)
    Gewoon een paar dagen. Variërend van erg heftig naar lichter.

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Sinds mijn 12e ben ik ongesteld, maar bleef toen heel lang weg, (kan natuurlijk in het begin) en op mijn 14e had ik (sorry voor de onsmakelijke details) enorm dikke stolsels en het vloeide maar door en door en door... ik was vaak weken lang ongesteld in erge mate. (soms ook een half jaar niet) Ik droeg vaak veel broeken over elkaar om het doorlekker te voorkomen. Ik kreeg bloedarmoede en ben toen bij een gyn geweest. Omdat ik jong was, heeft ze geen onderzoek gedaan, maar heb ik tabletjes mee gekregen om het bloeden te stoppen. dit hielp, maar niet voor lang. De pil bood uitkomst. sinds die tijd was ik regelmatig ongesteld, maar denk wel heftiger dan de gemiddelde vrouw. Toen ik stopte met de pil ivm kinderwens, bleef de ongesteldheid uit. Na 6 maanden ben ik toen doorgestuurd en bleek PCOS te hebben. Alles viel toen op z'n plek, dat was voor mij een hele opluchting, aangezien ik heel vaak gedacht heb, geen kinderen te kunnen krijgen. Niemand van mijn vriendinnen in die tijd hadden zo'n cyclus als ik. Maar gelukkig had het beestje dus een naam en ben ik middels IUI zwanger geworden.

We zijn nu bezig met een tweede kindje, en ben uit mezelf normaal ongesteld geworden, zo'n 3,5 week geleden. Nu maar kijken hoe dat zich verder ontwikkeld.... :) aan de andere kant wil ik wel weer graag doorgestuurd worden, omdat je dan zicht hebt op de ontwikkeling van de eitjes e.d. nu is het maar afwachten wanneer ik weer ongesteld wordt... of (hopelijk!!) zwanger!

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik zit met dezelfde vraag als Charise... miss weten een paar van de dames hier raad?

- overgewicht
    - moeilijk afvallen sinds stop diane pil in 2009
    - overbeharing
    - verhoogde bloedwaarde androgenen.. is dat een van de waarden die op PCOS wijst, of moeten de andere waarden dan ook hoog zijn? De andere waarden lees ik zelf als normaal...

Morgen hopelijk terecht bij HA die dan het een en ander kan uitleggen over de uitslagen...

18. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

-Overgewicht, vooral op buik
    -Afvallen gaat wel redelijk behalve dus op de buik :(
    -Overbeharing
    -Stralenkrans op eierstokken
    -Veel last van opvliegers
    -Ik miste ook iets in mijn hormonen maar weet niet meer prcs wat. Van het ene teveel en het andere te weinig.
    -Geen cyclus
    -Veel bruin verlies

19. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hee meiden
    Hier de uitslag, k heb geen eisprong gehad (iig niet deze ronde..). Geen idee of dat dan ook PCOS direct is of niet. Ga nu naar de gyn over een paar weekjes.
    Charise, bij twijfel ga gewoon naar je huisarts meid... Liever dat je er vroeg bij bent of iets gerustgesteld bent, dan dat je lang onzeker wacht!

Deel Deze Pagina