Hoe zit het ook alweer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 00Wendy00, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Wij hebben afgelopen week besloten om te proberen voor een 2e. Maar hoe zat het ook alweer met de eerste ronde na de pil?
    Ik heb nog voor 2 weken pil en die maak ik eerst af (ben wel vandaag begonnen met foliumzuur). Dan wordt ik uiteraard ongesteld en daarna begint mijn eigen cyclus. Maar moet ik dan wachten tot de eerste keer dat ik mijn natuurlijke ongi heb gehad? Het staat me ergens bij dat dit het beste was...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Het kan even duren voor je cyclus weer op gang komt, maar er is geen enkele reden om de eerste ronde niet te benutten :)

3. Nee hoor hoef je inderdaad niet voor te wachten, die eerste bloeding is een onttrekkingsbloeding van de pil en daarna heb je je eerste cyclus - normaal gesproken met een eisprong, maar kan soms even duren voordat het goed op gang is zoals Rozemarijke al zegt..
    maar gewoon voor gaan hoor :)

4. Babbs

Babbs Niet meer actief

Hoihoi, ik heb wel eerst gewacht totdat mijn eerste natuurlijke menstruatie op gang kwam, het voordeel daarvan is dat je dan een beetje weet hoe je cyclus verloopt. En ik heb het ook gedaan omdat voor mijn gevoel je lichaam dan schoon is van de hormonen. Maar ik heb wel gelezen, zoals andere meiden hier zeggen dat dit niet perse hoeft en dat je meteen aan de klus kunt gaan! Leuk hoor gaan voor een tweede, wij zijn ook bezig en het is weer spannend...

Deel Deze Pagina