met 9 wk eerste afspraak verloskundige is dat niet te laat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mmmarieke, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmarieke

mmmarieke Lid

19 jun 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Na bijna 2 jaar zijn we zwanger en door het dolle :)
    Als het goed is ben ik nu 5 wk en 3 dagen zwanger, ik heb vorige wk al contact opgenomen met verloskundige praktijk en een afspraak gepland voor 23 juli, ik ben die week dan als het klopt 9 wk.
    Nu lees ik op forums en sites dat veel mensen al veel eerder bij verloskundige komen, of inwendige echo's krijgen (ook zonder medische noodzaak/achtergrond).
    Ik bespeur bij mijzelf nu twijfel en onzekerheid dat ik pas met 9 wk naar verloskundige ga, is dat laat? Tevens zal er dan denk ik geen echo plaats vinden want ik heb van hun de opdracht gekregen zelf een afspraak bij echocentrum te maken voor in de week erna.
    Is mijn afspraak nu zo laat of zijn de andere nu zo vroeg?
    Merk ook dat ik behoefte heb om te weten of er hartactiviteit is (vriendin laatst zwanger van leegvruchtzakje), zou het vervelend vinden als ik pas met 9/10 weken erachter zou komen...

Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.

Groet, Marieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marieke

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Het is niet te laat om bij 9 weken een eerste afspraak te hebben, dat is een normale termijn.
    Het is ook normaal om in week 10 je eerste echo te krijgen.
    Het is vrij ongebruikelijk om dat al (veel) eerder te doen, het gebeurt wel eens maar dan met een medische reden.
    Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen!

Mirjam

3. mmmarieke

mmmarieke Lid

19 jun 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam,

Dank voor je snelle reactie (en felicitatie)
    Ik houd geduld en ga genieten van het zwanger zijn :)
    Fijn om te weten dat het een regulier termijn is (soms zie je op alle sites met info, door alle bomen het bos niet meer....)

Groetjes Marieke

Deel Deze Pagina