eisprong voelen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door larisa1, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Ik vroeg me af of jullie iedere maand jullie eisprong voelen en is dat iedere maand hetzelfde of verschilt dat per cyclus? Ik bedoel kan de ovulatiepijn per cyclus verschillen kwa pijn of gevoel?

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik heb het nooit gevoeld! Ik geloof ook niet dat er meiden zijn die dat wel voelen! Misschien meiden die al een lange tijd bezig zijn, en precies weten wanneer de eisprong is. Maar anders kan k het me niet voorstellen!

3. Anjou

Anjou Niet meer actief

Nou hier wel hoor. Het is trouwens niet zozeer de eisprong die je voelt maar het rijpen van het eitje. Een paar dagen steken in mijn buik links en rechts met als hoogtepunt een uurtje kramp en dan over. Het is elke maand hetzelfde maar de ene keer wel heftiger dan de andere keer.

Enne zo lang ben ik niet eens bezig ;) Voelde dit ook toen ik geen pil slikte en er totaal niet mee bezig was dus het kan gewoon

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ik voel het.. en altijd al gevoeld :) ook met koperspiraaltje. ongeveer 2 weken voor ongi een dag, buikkrampen. En of het de laatste stukje groei is, eisprong zelf, of napijn oid. Dat weet ik niet :) Weet alleen dat ik die pijn krijg meestal een dag na positieve ovulatie test, en als de pijn weg is, stijgt mijn temp. Ook met echo;s bevestigd dat de pijn met de eisprong te maken heeft. Zowel met koperspiraaltje daarom echo's gehad als zonder bij de vaste onderzoeken na een jaar :)

Is trouwens niet heel uitzonderlijk, want toen ik nog een koperspiraaltje had, ben ik naar de gyn geweest voor die buikpijn, en hij gaf aan dat het heel normaal was. Sommige voelen het wel en sommige niet.

Edit: TS: bij mij voelt de pijn wel heel specifiek aan, maar de lengte en heftigheid verschilt :)

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik voel 'm ook, en behoorlijk pijnlijk ook. Dat is sinds m'n miskraam pas, ik heb het daarvoor een paar jaar geleden een keer gehad. Een stekende pijn laag bij m'n lies die een halve of soms hele dag aanhoud.

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik voel m ook. Heel duidelijk. Vanaf mijn 17e ongeveer, zo pijnlijk dat ik er mee naar de ehbo ben geweest! Achteraf bleek dit de eisprong.
    Het is bij mij ook een specifieke herkenbare pijn. Niet iedere maand hetzelfde qua duur en heftigheid. Maar wel altijd aanwezig.

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ja ik voel hem ook. Het is een soort korte steek zeg maar.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Grappig want er zijn juist heel veel dames die dit gewoon voelen of voelen aankomen:p

Ik voel het zelf ook vaak, niet iedere maand even pijnlijk en soms ook een maand niet gevoeld maar je kunt het dus wel degelijk voelen. in combinatie met ovu testen ben ik erachter gekomen dat het tijdstip van die pijn niet altijd evenredig loopt met de eisprong zelf. Soms zitten er namelijk wel 2 dagen tussen.

Mijn tip is dus ook goed je lichaam in de gaten te houden en dit eventueel te checken met ovutesten.

Monaaa vindt dit leuk.
  9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik heb uiteindelijk maar 2 keer een eisprong gehad sinds de pilstop. De tweede maand heb ik echt héél duidelijk de 'rijping' en het springen gevoelt, had al 2 dagen een zeurend gevoel in mijn buik en op de dag van de eisprong echt een steek.

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Ik voel het ook, maar dat is dan meer het eitje dat op springen staat dat voel ik op cd 11,,, en cd 12 is mijn eisprong geweest, dit weet ik dmv tempen.

11. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Altijd, elke maand, kan er de klok op gelijk zetten.

12. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ik ook! Kan er ook altijd klok op zetten!.

13. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    ja ik voel m ook altijd heel erg duidelijk. een halve dag lang. precies 14 dagen later werd ik ongesteld. 2 dagen voor de pijn heb ik altijd vruchtbaar slijm. Ik vind het super makkelijk. nu ff 9 maanden geen last van :)

14. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Toen ik nog aan de pil was voelde ik hem niet... maar sinds een jaar voel ik hem wel elke maand...

15. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja ik voel hem ook altijd super duidelijk! Paar dagen van te voren al een zeurend gevoel in m'n eierstokken, ergens rond m'n lies idd. Dan een halve dag hele heftige steken en krampen. Als ik dan niet rustig aan doe heb ik de rest van de cyclus zeurende pijn in m'n lies. De eerste keer na de pilstop was het zo heftig dat ik idd ook op de eerste hulp beland ben.
    Volgens m'n gyn heeft iedereen een dominante eierstok. Bij mij is dat rechts. Ik voel het altijd stukken erger rechts dan links. Maar het is wel altijd de zelfde soort pijn.

16. olivia23

olivia23 Niet meer actief

Ik voel het ook. zo erg dat ik het inderdaad heb laten onderzoeken omdat ik bang was dat er iets mis was... de gyneacoloog zei dat ik gewoon erg actieve eierstokken heb, en heb ook erg dik baarmoederslijmvlies dus uiteindelijk bleek het juist positief!
    Klinkt beetje stom maar ook altijd precies rond mijn eisprong krijgen ik "spannende" dromen :D haha

17. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ik voel(de) het vaak ook. Maar pas na m'n eerste zwangerschap.
    Een paar dagen voor eisprong begon het al, en dan werd de zeurende pijn/druk steeds groter. Een paar uur voor (wat ik denk) de eisprong had ik soms echt de knoop van mn broek los. Ik voelde geen steek of 'knapje' maar de pijn was gewoon ineens snel weggetrokken. Soms de dagen erna een soort beurs/blauwe plekken gevoel. 13/14 dagen erna werd ik dan ongesteld.
    Ik had het overigens niet elke maand, soms voelde ik vrijwel niks. Ik ben deze keer zwanger geraakt in een ronde dat ik m'n eisprong niet of nauwelijks voelde. ALthans kan het me nier herinneren. Ik weet dat ik nog dacht: heb ik wel een eisprong deze maand? :D Weldegelijk dus!

18. 2jees

2jees Niet meer actief

ik ook. Een dag of 5, oplopende pijn. Dit begon vlak voor de eerste zwangerschap (waar we ruim 2 jaar op gewacht hadden..)

in het begin had ik meer pijn dan nu (Kon dan amper gaan zitten, gevoel of mn darmen scheurden ofzo :() maar nog steeds voel ik het erg goed. echt pijnlijk..

19. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden!

Bedankt voor jullie antwoorden:)

Vorige maand was mn eisprong erg pijnlijk maar kreeg mn eisprong een week na een hysteroscopie waarbij ze restweefsel hebben gehaald dus wellicht had het daarmee te maken.

Ben benieuwd wat ik volgende ga voelen:)

Is het eigenlijk ook zo des te korter je menstruatie is des te eerder je ei of maakt dat helemaal niks uit?

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Dat maakt idd niks uit, want je rekent het alrijd vanaf de 1e dag van je menstruatie dus het maakt niet uit of je nou 2 dagen of 5 dagen menstrueert.

Deel Deze Pagina