Dag dames! Gisteren toch weer aangemeld voor het forum (heb er al eens eerder gezeten) en gelijk maar even vragen mijn cyclus na de pil. Ik heb langdurig de pil geslikt en ben vorig jaar september gestopt. Mijn eerste menstruatie was 8 juli. Daarna weer op 26 juli, dus een hele korte cyclus van 18 dagen. Maar na 10 maanden wachten op mijn menstruatie was ik allang blij dat ik het weer werd... Inmiddels zit ik nu op dag 39 van mijn cyclus, te wachten op de volgende... Zou toch wel eens fijn zijn als dat nu weer kwam, dan weet ik ook weer een beetje van hoe of wat.... Maargoed meer dan wachten kunnen we niet doen natuurlijk... Nu zijn er veel verhalen en dingen over middeltjes die kunnen helpen je cyclus wat regelmatiger te krijgen. Even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over de natuurlijke dingen, grootmoeders tips zeg maar haha. Zo heb ik gehoord dat veel groene thee drinken een positief effect kan hebben op je cyclus... En eerder toen ik op het forum zat heb ik wel eens wat gelezen over teunisbloemolie geloof ik? Zijn er meiden hier die goede ervaringen hebben met zoiets? Of misschien andere tips? Nogmaals, alleen natuurlijke dingen want het is niet zo dat we op dit moment alles uit de kast trekken om zsm zwanger te worden.. We willen graag een kindje maar hebben geen haast. Ik zou alleen wel graag mijn cyclus wat helpen als dat kan, om wat regelmatiger te worden, en alleen met natuurlijke middelen onder het mom van: baat het niet dan schaad het niet haha.
Ik heb vroeger wel een tijdje Monnikspeper geslikt, zijn capsules die je bij De Tuinen kan krijgen, is homeopathisch maar zelf had ik er geen baat bij maar jij misschien wel? Ben na de pil helaas nooit meer regelmatig geworden terwijl ik dat daarvoor wel was.
Ik gebruik maca poeder (kan je kopen bij biologische/groene winkel), en doe het door mijn smoothies. Het heeft wel een aparte smaak.. Een van de eigenschappen van maca zou zijn dat het je cyclus/hormoonhuishouding reguleert. Geen idee of het werkt maar proberen kan geen kwaad! Ik nam 25 juli de laatste pil (na 10+ jaar pilgebruik), en na die ontrekkingsbloeding direct erna heb ik mijn eerste 'echte' menstruatie na 33 dagen gekregen. So far so good. We wachten het af..
Het is erg verschillend per persoon.. Zelf na de pil mentruatie gehad (nog van de pil) daarna maaaanden niks.. en nu cyclus rond de 50 dagen al ruim een jaar.. Ik slik verder niets.. Hoor zoveel verschillende verhalen dat ik zelf bang ben het nog verder in de war te gooien en dat het nog langer duurt dat het al doet.. Het is gewoon kijken waar jij je goed bij voelt ! suc66666
Mijn cyclus is iets meer dan een jaar erg onregelmatig geweest na het stoppen met de pil. Tot ik Dong Quai ging slikken! Toen werd ik het opeens netjes na 4 weken Hier kun je er meer over lezen: De geneeskracht van Chinese engelwortel of dong quai | Mens en Gezondheid: Aandoeningen