Ja heel erg... ik voel dan steken in mijn of linker of rechter zij... pijn onderrug en soms ovulatie bloeding... na mijn eisprong hele zere borsten....
Ik voel ook een zeurende pijn in mijn linker of rechter eileider en een verveld zeurend gevoel in mijn onder rug. Soms ook last van maagzuur en misselijkheid.
Ik voel een soort druk (altijd rechts) in mijn onderbuik. Soms trekt dat door naar mijn onderrug. Bij mij duurt dat een paar dagen, tot mijn ei gesprongen is.
ik voelde deze maand voor het eerst (bewust) steken aan de rechter en soms linkerkant bij mijn heup/lies. Dit was op de dag van positieve ovulatietest dus denk dat het eisprong was.
Ik dacht het ook altijd te voelen. Door felle steken links en rechts. Maar.....door talloze inwendige echo's/follikelmetingen bleek ik niet mijn eisprong te voelen, maar het groeien van de follikels. De sprong zelf vond pas 4 tot 5 dagen later plaats en daar voelde ik dus niks van! Ik wil hiermee maar waarschuwen dat je er niet al teveel van uit moet gaan dat het je ei is die je voelt springen. Het grote gevaar daarvan is dat je dan juist op de verkeerde momenten gaat klussen als blijkt dat het juist je follikels zijn en niet de eisprong zelf! Dat zou toch erg jammer zijn. Ik zou dus voor de zekerheid ovulatietesten gaan gebruiken. Desnoods tijdelijk. Dan weet je of je gevoel daadwerkelijk overeenkomt met je LH-piek/eisprong.
Hier ook bijna altijd. Met name rugpijn maar ook wel menstruatiekrampen.. eitje gesprongen? Pijn over. Bij mij letterlijk bevestigd op de echo.. grappig
Hierom dat ik het vraag. Want ik voel inderdaad ook altijd wel steken in mijn of rechter of linkerkant, maar ik heb eigenlijk geen idee van of het mijn eisprong is. Maar als ik het hier bekijk, kan het dus wel, maar mss ook weer niet. Blijven klussen dan maar denk ik ☺️
Ik voel me ei altijd. Lichte kramp in onder rug en buik net als voor de menstruatie alleen bij me ei zijn ze minder heftig. En soms steken laag in me buik. En ook mijn man merkt altijd wanneer me ei komt. Want ik reageer heel heftig op hormonen. Bij mij is alles altijd meer overdreven. Dus of overdreven blij of overdreven boos overdreven verdrietig alles is net even meer dan normaal!
De eisprong zelf kan je niet voelen, je voelt de groei van de follikels. Als de pijn heel heftig wordt en daarna weg is, dan is dat het moment dat je eisprong is geweest. Als de pijn dus weg is. De dag van mijn eisprong heb ik vaak veel pijn in mijn (onder)buik en een opgeblazen gevoel. Over hobbeltjes fietsen bijv. doet dan al pijn aan mijn buik. Na de eisprong heb ik echt een 'opgelucht' gevoel in mijn buik.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik voelde hem wel degelijk en ik had dan een half uurtje pijn in mijn buik. Ook had ik een positieve ovulatietest die knalde om vervolgens heel snel weer af te lopen. Ik had rond mijn eisprong eigenlijk geen behoefte aan seks omdat mijn buik dan pijnlijk was. Nu dus juist wel gedaan en nu dus zwanger.... Bij de een zal het de rijping van de follikels zijn en bij de ander het springen van het eitje zoals bij mij.
Eerst steekjes links of recht of allebij en een paar dagen later flink pijn in mijn buik en cervix slijm (dikker slijm als normaal) dat was mijn eisprong. Zeker weten doe je het nooit helaas maar die steekjes zijn al en indicatie dat hij er aan komt! Gewoon het zo vaak als jullie willen gezellig maken en dan zou je zeggen dat het goed moet komen daar gaan we van uit toch!
Sorry maar je kan het er niet niet mee eens zijn Reeva. Het is zo. Vraag maar na bij een gyneacoloog/fertiliteitsarts. Dit is ook gewoon zo bewezen via echo's. Na de eisprong kan je nog wel steekjes voelen oid, maar dat vergelijken ze dan met een 'beurse' plek na het springen. Het springen zélf doet geen pijn, dat bedoel ik. Als je pijn hebt, is je ei nog niet gesprongen.
Ik dacht de 11e eisprong te hebben maar besloten pas ergens de 15e maar weer eens zonder anticonceptie aan de slag te gaan. Zou dus gewoon kunnen :O
Ik heb altijd een paar dagen last van menstruatie krampen maar meer richting de lies. Misselijkheid. Hoofdpijn. Wel wat verhoogd libido. Vermoeidheid! En opeens heb ik een keer een paar felle steken en meestal is het die dag daarna allemaal over..
Je knallende ovu test geeft niet je eisprong aan maar je lh piek. Je ei leeft gem maar 12 uur en zaad doet er 12 uur over om bij de ei te komen.. Dus als je idd klust bij je pos test dan is het zaadje optijd. Want een ei springt binnen 24-48 uur..