Ik weet niet goed waar ik dit bericht precies moet plaatsen dus ik doe het maar hier... 7 weken geleden ben ik bevallen van een mooie dochter. De bevalling was pittig maar verliep zonder complicaties en het herstel ging/gaat heel snel! Vorige week hadden ml en ik het weer behoorlijk "gezellig" maar ik ben nog niet weer aan de pil en condooms hadden we niet in huis. Dus besloten we (ik weet het, niet veilig) om voor het zingen de kerk uit te gaan. Een paar dagen geleden is dit nog een keer gebeurd (jaja ik weet het, niet veilig). Nu was ik sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest en ik dacht dat het gisteren begonnen was maar gisteren heb ik alleen wat donker slijm en een paar drupjes bloed verloren. Vandaag ook maar een heel klein beetje, ook echt maar een paar druppen (totaal zo groot als een euro ongeveer). Mijn dilemma... Zou het toch wel menstruatie zijn of zou het een innestelings bloeding zijn?? Vloeien heb ik na bevalling maar een weekje gedaan.
Hoi! Ik heb natuurlijk alleen m'n eigen ervaring maar toen mijn cyclus weer op gang kwam (na 8 maanden bv) begon het wel met een hoop gerommel: spotting, bruinverlies, onregelmatige cyclus. Dus dat kan ook nog een optie zijn..? Ik wilde typen hoop natuurlijk dat t raak is, maar 7 weken na de bevalling 😳 En al twee kinderen.. Dus misschien fijner als je nog even van je kleintje kan genieten! Je zou een test kunnen proberen? Verder symptomen?
Bedankt voor je reactie! Haha ja hopen dat het raak is zou nu wel gek zijn. We wilden eigenlijk nu wel een paar jaartjes wachten met een eventuele derde maar goed mocht het wel zo zijn dan is het welkom hoor. Lijkt me alleen een mega aanslag op m'n lichaam. Testen heb ik al wel overwogen maar ik weet niet of ik nog HCG in m'n lichaam heb en of zo "vroeg" al testen al zin heeft want ik weet m'n cyclus nu immers niet. Symptomen, helemaal niks! Maar dat had ik de vorige keren ook niet maar heb ook totaaaal geen ingesteldheid gevoel. Voel me gewoon zoals normaal. Geen pijntje, krampje, hoofdpijn, chagrijnig helemaal niks.
Kan ook gewoon nog wat bloedverlies zijn. Na mijn keizersnede had ik 2 weken bloedverlies wat daarna helemaal stopte. 6 weken na de keizersnede had ik ineens 1 dag bloedverlies... ongeveer 3 maanden erna was ik pas echt voor het eerst ongesteld.
Lijkt mij dat het nog nabloeding van de bevalling kunnen zijn. Hopelijk nu inmiddels wel anticonceptie in huis
Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor. Het is zeker niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap! Het kan verder van alles zijn. Nabloeding van je bevalling (opgewekt door de sex bijvoorbeeld), het op gang komen van je cyclus, een aanloop naar je ongesteldheid of een ovulatiebloeding. Mocht je toch denken dat het innestelbloed moet zijn, doe dan over een dag of 3/4 een testje. Vanaf innesteling maak je namelijk HCG aan en dus zou je dan op zijn minst een licht, maar wel duidelijk zichtbaar (dus niet tuurtuur) streepje moeten zien.