Eisprong voelen!!??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door YvonneV, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YvonneV

YvonneV Lid

12 apr 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Mijn man en ik proberen nu een aantal maanden zwanger te raken, tot op heden helaas nog niet gelukt, maar nu is mijn vraag wie allemaal hun eisprong voelt...?

Ik denk namelijk dat ik deze gisteren gevoelt heb, zou logisch zijn volgens mijn cyclus, maar ik heb deze echt nog nooit gevoeld! Ik heb het gevoel alsof ik blaasontsteking heb in lichte vorm, (vandaag urine ingeleverd bij HA, is op kweek gezet), lichte buikpijn en lichte misselijkheid.

Kan dit symptomen zijn van een 1e zwangerschap wellicht? Aangezien ik dit nog nooit eerder heb gevoeld....

Hoor graag jullie reacties!

Groetjes Yvonne

2. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik heb het niet elke maand gevoeld. De ene maand beter dan de andere.
    Vaak had ik menstruatieachtige krampen en steken links of rechtsonder wat langzaam naar beneden wegtrok.

De maand waarin het raak was heb ik niets gevoeld en stond ik ineens met een smiley op de test haha.

3. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi Yvonne,

Wat spannend dat jij en je man bezig zijn om zwanger te raken!
    Ik voel mijn eisprong ook regelmatig. Nouja, meestal voel je je ei niet daadwerkelijk springen, maar voel je de laatste groeispurt van de follikel waar je ei in zit. Meestal springt hij een dag nadat ik "eipijn" heb gehad.
    Het zou dan ook best kunnen dat je ei vandaag springt, aangezien je gisteren de pijn hebt gehad. En dat de misselijkheid en buikpijn komt van schommelingen in je hormonen.
    Zo kort na of tijdens de eisprong kun je nog geen zwangerschapssymptomen hebben. Dat krijg je pas als een bevruchte eicel is ingenesteld in je baarmoeder en daar gaat meestal een week overheen.
    Ik hoop voor je dat je over 2 weken een mooie positieve test in handen hebt!
    Succes!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.895
    9.411
    113
    Gelderland
    Ik voel mijn vruchtbare periode. Ik moet wel zeggen dat ik me altijd heel bewust ben van wat er in mijn lichaam afspeelt.
    Ik krijg veel meer behoefte aan sex, vruchtbaar slijm, menstruatiepijn en vervolgens is dat weg. Dan weet ik dat hij geweest is of die dag springt. Maar je eisprong voelen geeft geen garantie op sneller zwanger raken ;) dus het is helemaal niet erg als je die niet voelt! Mischien zou je ovulatie testen kunnen gebruiken?

‘Symptomen’ zou kunnen als je eisprong al geweest is. Er komen dan hormonen vrij en die lijken heel erg op het hcg hormoon. Daarom voelt het altijd zo verwarrend. Als je gister je eisprong hebt gehad zou je over 11-14 dagen kunnen testen.

5. YvonneV

YvonneV Lid

12 apr 2018
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank je voor de snelle reactie... Helaas heb ik nog steeds de buikpijn en het gevoel dat ik blaasontsteking heb... We wachten geduldig af dan maar!

Gr. Yvonne

6. Tessa89

Tessa89 Lid

10 apr 2018
    19
    6
    3
    Vrouw
    Ik voel mijn eisprong ook niet altijd. Ik ben sinds vorig jaar okt gestopt met de pil en sinds dien echt gaan letten op m'n eisprong. Voor die keren dat ik wat voelde had ik gevoelige tepels of lichte buikkrampjes. Je kan na je ei inderdaad nog niet zo snel symptomen hebben, dat kan na de innesteling dan gaat je lichaam het zwangerschapshormoon hcg aanmaken. die voor de symptomen gaat zorgen.

Succes!

Deel Deze Pagina