Ik heb op dag 23 geprikt in een regelmatig cyclus van 29-31 dagen. Dokter zegt dat mijn eisprong mogelijk later komt maar in heb zelf idee dat ik standaard hoge lh heb want ovulatie test sloeg 6 dagen uit... Ik heb al sinds de geboorte van mijn kind ruim 2 jaar geleden ruim week voor menstruatie pittige pms klachten en nu ronde 8 (bijna 9) qua Kinderwens. 2 rondes getemperatuurd en ook FF traceerde geen eisprong daarin Wie kan iets zeggen over deze getallen? Tsh :1,9 Lh 15 FSH 4,9 Oestradiol: 328 Progesteron: 9
Ik heb er weinig verstand van maar weet wel dat Freya 12 voor progesteron als ondergrens aanhoudt om van een eisprong te spreken. Veel ziekenhuizen houden zelfs hoger aan. Misschien heb je wat aan deze informatie van Freya: https://www.freya.nl/kinderwens/starters-in-het-medisch-circuit/laboratoriumwaarden/
Dank je, volgens die gegevens lh te laag voor piek, progesteron te laag voor eisprong. Stel dokter heeft gelijk, dan zou het kunnen zijn die ik net na de piek heb geprikt maar voordat eisprong via progesteron meetbaar was.
Ja dat zou ik theorie kunnen denk ik. Misschien vragen of je volgende keer vaker mag prikken? Eventueel icm echo’s. Hier kreeg ik follikelmetingen en 2x prikken op progesteron toen het aan de orde was. Progesteron was overigens niet hoog, geloof 17 of 18 en toch die ronde zwanger geworden.
Progesteron is idd te laag voor luteale fase, maar te hoog voor de folliculaire fase... Dus zou kunnen dat ie net op het randje van stijgen zit. Heb je niet getemperatuurd erbij? LH is te laag voor een piek, maar eigenlijk aan de hoge kant voor na de eisprong. Zou ook hier kunnen dat je nét op die overgang hebt getest, maar LH piekt echt snel meestal. Dus die 6 dagen positieve ovulatietest is wel apart... FSH is ook wat hoog voor na een ei. Kortom: ik zou me niet helemaal gerust voelen met deze waarden... Ga je nog een keer prikken?
Temperatuur zegt nog geen eisprong. Ik ben er ook niet gerust op aangezien ik er ook echt klachten van heb. Ik zei al, wie weet heb ik van mijzelf hogere lh en is 15 voor mij gewoon normaal. Maar progesteron 9 is ook echt opgemerkt als te laag. IPV weer prikken moet ik 3 maanden afwachten en ik snap dat zelf ook niet dus ga toch even afspraak maken.. opnieuw prikken lijkt mij handiger deze week: dan is te zien of ik toevallig net eisprong bij eerste prik heb gehad of dat mijn gevoel (en temperaturen en klachten) passend zijn bij te laag progesteron
3 maanden wachten is wel heel frustrerend ja... Vooral omdat meerdere waren net niet echt goed zijn. Heel vervelend...
Daarom bel ik gelijk morgenochtend. Extra bloedtest lijkt mij wel het minste dat de dokter mij aan kan bieden.
Referentiewaarde kunnen verschillen, maar belangrijker nog: eenheden kunnen verschillen. Wat voor eenheden horen er achter deze waardes? Nmol/L? Mg/dl?
Aan je oestradiol is te zien dat er wel iets bezig is/was qua follikels. Je progesteron kan na je eisprong betekenen dat je geen (goede) eisprong hebt gehad en je lichaam breekt de poging straks af en je wordt gewoon ongesteld zonder eisprong. Dat gebeurt ele vrouw weleens en als er iets qua hormonen ed niet klopt dan zul je meer van dat soort cyclussen hebben (zoals ik). Er zijn ook uitzondering. Sommige vrouwen hebben van nature een hoge progesteronwaarde in hun bloed zitten en dus zou het kunnen betekenen dat je dus nog voor je eisprong zit met een eitje wat aan het rijpen is. Echter is het wel zo dat je zelf ook in de vorige cyclussen geen eisprong hebt kunnen ontdekken, dus ik denk eerder dat je geen eisprong hebt gehad. Pms zegt dan niks...ik had ook elke maand pms, eipijn en een regelmatige cyclus, maar helaas geen eisprongen.
@Adrianna , dat is ook precies waar ik vermoed. Ik verlies ook al week voor nod vaak al bloed, waardoor de huisarts zelf al kwam met bloedtesten omdat er laag progesteron vermoed werd. Dus ik hoop dat ik deze week weer kan prikken: als de dokter gelijk heeft, moet de progesteron gestegen zijn lijkt mij deze week. Ik wil ook niet overbehandelen ofzo, wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Als eisprong is waargenomen, heb ik geen enkele moeite met dan afwachten, maar als eisprong niet er is, wil ik niet maanden wachten op doorverwijzing. Hoe hebben ze dat bij jou weer op de rit gekregen?
Mijn lichaam deed verder alles zelf. Er groeide een eitje, lh piek kwam en ik was regelmatig ongesteld. Alleen mijn eisprong deed het niet, dus ik hoefde alleen daar iets voor. Bij mij werkte pregnyl. Was in drie rondes met pregnyl zwanger. Laat inderdaad de dokter niet teveel aanmodderen. Huisartsen hebben minimaal verstand van dit soort dingen en wanneer er een klein ding niet klopt hoort hij je gewoon door te verwijzen. Heel veel succes