Trage schildklier

Discussion in 'Zwanger worden' started by Boeffie1989, Apr 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boeffie1989

Jan 9, 2018
    78
    44
    18
    Female
    Goedemiddag,

Na de bevalling van mijn zoontje ben ik erachter gekomen dat ik een traag werkende schildklier heb doordat ik maar niet echt opknapte. Ik slik dus al sinds 2014 medicijnen hiervoor.

Nooit heb ik me hier druk om gemaakt..mijn man is nu ook klaar voor een 2de en ben dan sinds juli gestopt met de pil en sinds november gebruiken wij geen condoom meer.

Maar nu blijkt dat je met een traag werkende schildklier lastiger zwanger kan worden en je menstruatie best door de war kan zijn.

In januari was mijn tsh 3.51 nadat ik na lang zeuren iets opgehoogd ben in mijn medicijnen. Maar toch zit het me niet lekker en heb ik vorige week om een verwijzing naar de internist gevraagd.

Zijn er hier ook dames die zwanger zijn geworden met een traag werkende schildklier??

2. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

Aug 7, 2017
    1,314
    993
    113
    Female
    Mijn endocrinoloog zegt dat je tsh om zwanger te worden en blijven onder de 2.5 moet zitten en het liefst rond de 1.

3. Boeffie1989

Jan 9, 2018
    78
    44
    18
    Female
    Hmm dan zijn mijn waardes dus niet echt optimaal.

Over 2 weken pas naar de internist..deze maand voelt eigenlijk al als verloren terwijl die nog niet beginnen

4. Mery

Mery Bekend lid

May 24, 2017
    697
    278
    63
    Female
    Als jij gewoon medicatie hebt voor je schildklier,werkt die in principe gewoon goed genoeg.Pas onbehandeld heb je minder kansen.Ik heb ook een langzaam werkende schildklier.Deze was lang niet behandeld.Uiteindelijk heb ik hier medicijnen voor gekregen en was ik goed ingesteld.Daarna pas mocht ik zwanger worden.Dit is gelukt al in de 4 de ronde.Ook ondertussen bij internist geweest,die stelde een bloedonderzoek in.Hierna moest ik ophogen,na de bevalling mag ik weer terug naar de oude situatie.

5. Me988

Me988 Actief lid

Apr 28, 2013
    303
    149
    43
    Female
    NULL
    Iemand die dichtbij mij staat heeft ook traagwerkende schildklier. Ze moest idd naar internist tijdens en voor haar zwangerschap. Haar waardes moesten anders zijn met het proberen zwanger te worden. Ze heeft twee zwangerschappen gehad en gezonde kinderen.
    Goed besluit om naar internist te gaan!

6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

Jan 27, 2017
    2,422
    2,715
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Mijn tsh is nu 0,60 en dit was volgens de internist een geweldige waarde om zwanger te worden.

Mijn tsh is nog al snel van streek dus moest ik eerst goedkeuring hebben voor een zwangerschap. Zat namelijk in januari nog op een tsh van 23,9.
    Zit nu al 13 jaar aan de Thyrax dus laat het nu maar eens goed gaan!

7. Boeffie1989

Jan 9, 2018
    78
    44
    18
    Female
    Ik heb gelukkig over 1.5 week al een afspraak bij de internist. Vandaag nog een x geprikt voor mijn schildklier ben benieuwd naar de waarde.

Ben best zenuwachtig voor het gesprek. Mijn zoontje is met 31.5 al geboren en nu las ik ook dat een vroeggeboorte veroorzaakt kan worden door een traag werkende schildklier.

Bedankt voor jullie reacties

Share This Page