Ook hier kriebelt het....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anietje, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hallo allemaal,
    2 maanden geleden waren mijn man en ik aan het bbqen en toen begon hij erover dat hij wel een 2e kindje wilde. (shock) want ik had verwacht dat hij dit pas wilde als Rick een jaar of 2 zou zijn.
    Sindsdien ben ik daar dus zelf over aan het nadenken of ik dat zou willen of niet enik ben tot de conclusie gekomen.... hoe langer en hoe meer ik erover nadenk ik het eigenlijk stiekum ook wel erg graag wil.
    Nu is er één probleem: en dat is dat we allebei niet een vast contract hebben op ons werk. (zijn contract loopt tot Januari en die van mij tot April en dan worden ze omgezet in onbepaalde tijd) Ook heb ik het spiraaltje waar ik ontevreden over ben en die er eigenlijk uit wil hebben omdat ik meer ongesteld ben dan niet ongesteld. Als ik deze dus laat verwijderen weet ik zeker dat ik eind van de zomer weer zwanger ben (Rick was ook na 1x onveilig raak, al zegt dat niet veel, het is een voorgevoel)
    Afin, kunnen jullie me helpen omtrendt het contract? Ik heb er ooit eens iets over gelezen in hoeverre een baas je mag ontslaan tijdens je zwangerschap/ verlof maar kan dat niet meer terugvinden.

Liefs Anita

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Je baas mag je ontslaan als je contract afloopt.. ook tijdens de zwangerschap. Dan wordt het contract gewoon vanwege rechtswege ontbonden. Je hebt dan recht op WW.. tijdens je WW krijg je wel zwangerschapsverlof, 16 weken 100% uitbetaald ipv 75/70. Ook heb je die paar maanden geen sollicitatieplicht.

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Hoi anietje,

Ik ken het kriebelen ;) Het kriebelde bij ons al na een maand! Wegens het plotselinge overlijden van mijn moeder, 2 1/2 week na de geboorte van Katja, hebben we dat maar even uitgesteld.

Nu zijn we zover dat we eind juli weer naar de gynaecoloog gaan voor nr. 2! (moet weer via hormonen helaas, maar dat mag de pret niet drukken).

Wij hebben allebei wel een vast contract. Volgens mij is het zo dat je baas je contract niet HOEFT te verlengen als je contract afloopt. Mocht hij je een ''onmisbare'' kracht vinden mag hij natuurlijk wel beslissen om je contract te verlengen, ook al mocht je zwanger zijn.
    Voelt je man aan of zijn contract verlengd gaat worden? Misschien kan hij dat eens aan z'n baas vragen?
    Lastige situatie denk ik, maar overal is wel een oplossing voor toch?

Ik wens jullie heel veel succes met het maken van je keuze.

4. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Bedankt voor de reactie, het is wel heel lastig idd. Aan de ene kant denk ik: barst ik doe het gewoon. Maarja als het contract niet verlengt wordt kunnen we dat ook niet maken tegenover de kindjes! Want ik wil wel gewoon nieuwe kleertjes e.d. kunnen kopen enz.
    Zo lastig, ik weet dat het safe spelen het beste is, maarja dan nog die stomme rotspiraal die ik er eigenlijk uit wil hebben. Tegen de pil ken ik niet en het condoom (tjsa dat weten we wel op den duur, lastig om weer te gebruiken dan)

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat is dus gewoon niet verlengen.

Je kan 2 kanten op...in April..3 maanden zwanger zijn en na de verlenging vertellen dat je zwanger bent....of er gewoon voor gaan en misschien valt het wel mee. Mijn contract konden ze nog 1x verlengen voor ze me aan moesten nemen...maar ze geven me nu al een vast contract ;) ie weet bij jou ook wel.
    Of je gaat voor jullie geluk en ziet wel waar het schip strand...je maakt samen een keus om voor een baby te gaan....daar heeft je baas nix mee te maken.....en wie weet duurt het wel een poosje

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ze mogen het conract inderdaad stop zetten. Ik heb een vriendin waar dat bij is gebeurd. Heel vervelend natuurlijk.
    Ik snap jou gedachtengang wel, dat hadden wij ook toen ik geen vast werk had. Ik vond het zelf altijd belangrijk om een vaste baan te hebben. Ik heb een dure hobby, winkelen! Helemaal als wij kinderen zouden hebben denk ik. We willen leuk leven, leuke dingen kunnen doen en zijn twee inkomens wel handig :D . Het is maar net waar jij waarde aan hecht meid. Wat voelt voor jou goed, waar voelen jullie je prettig bij.
    Ik trouw over 3 maanden, ik heb al een jurk, misschien ben ik zwanger, dit wist ik allemaal wel. Maar wij hebben voor geluk gekozen. Mijn jurk vermaken ze wel en anders kies ik een nieuwe :evil: , ik zie wel waar mijn schip strand, wij lieten het lot beslissen en waren overtuigd dat dit de beste beslissing was. Nu ben ik twee dagen over tijd en drie vage testen gehad. Het komt altijd en altijd wel goed.
    Sux6 meid!

7. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Anietje kom ook eens gezellig kletsen hier bij het onderwerp net bevallen en alweer kriebels voor een baby zitten meer mensen net als jij en is reuze gezellig!

Deel Deze Pagina