Hoi, Ik heb 2-9 een miskraam gehad met 6 weken zwangerschap. Op 10-9 een controle echo om te kijken of alles schoon was. Toen zag ze wat zitten waarschijnlijk een cyste, dus 14-9 weer heen voor een second opinion. Toen zei dat het 2 dominante 2 follikels waren, eentje van 2 mm, en eentje van 18 mm. De grootste was net gesprongen of zou snel gaan springen, dus ik moest mn man maar snel gaan verleiden. Natuurlijk gedaan . S'avonds een ovutest gedaan en die was echt negatief geen enkel streepje tezien en vandaag ook niet. De vorige keren werkten ze wel goed. Zou het kunnen dat mn eisprong al is geweest en dat het lh heel snel gezakt is? Ik hoop dat iemand wat weet. Groetjes
Ik vind het raar dat ze zeggen dat het eitje net gesprongen is of nog moet gaan springen. Dat kun je namelijk wel heel precies zien op een echo. Hij is gesprongen of hij is niet gesprongen. 18 mm is wel net groot genoeg om te springen. Het kan dus goed zijn dat als je vanavond test, of morgenochtend dat je wel een positieve test hebt, en dat ie dan pas gaat springen. Voor de zekerheid zou ik even gaan klussen. Groetjes, Jaycey P.s. Je zit nu op dag 13 van je cyclus? Dan zal het eitje nog moeten gaan springen, denk ik zo.
He misty, Jammer dat je een mk hebt gehad, maar daarentegen wel weer heel mooi dat ze bij de echo op de 14e 2 mooie follikels zagen (eitjes) misschien heb je de mazzel een dubbele eisprong te hebben omdat de 2e ook bijna net zo groot is als een normaal gerijpt eitje . Jammer dat de gyn niet iets duidelijker tegen je was want op de (inwendige)echo kan hij zien of je eitje gesprongen is of niet of dat hij op springenstaat . Hoe dan ook 1 van de 2 zal ongetwijfeld snel springen (of al gesprongen zijn) en wat die ovu test betreft, heb deze maand voor het eerst ovu testen gebruikt (1e 5 van romed) alle 5 zo negatief als de kolere en wat ik hier lees gaan ze van helemaal niks (negatief) tot licht en naar heel positief .bij mij dus niet..alle 5 echt zo negatief als maar kan Vandaag de gisteren bestelde ovu testen binnen gekregen van de webwinkel hier, en wat blijkt zo positief als maar kan 2x zo donker als de controle streep, dus met die andere zou ik eigenlijk lichte stijgende ovu testen moeten hebben ..maar niets is minder waar .. Dus meid ga gewoon uit van de echo dat je ei echt op klappen staat (en misschien wel 2 vlak achter elkaar) zit je altijd goed, je weet in ieder geval dat je in je heel vruchtbare periode zit Laat die ovu testen voor wat ze zijn en ga lekker aan de klus:je eisprong is in ieder geval zeer zeker niet geweest als je gyn de gerijpte eitjes kan zien, want bij mij kon ie toen vertellen dat ik mijn eisprong al achter de rug had en dat was bij jou nog niet het geval.. Heel veel succes
Oeps, ik zie net dat ik het verkeerd heb geschreven. Ik heb 1tje van 20 mm en 1tje van 18mm. Dus ze dacht dat die van 20 net gesprongen was of op punt van springen stond en misschien dat die andere ook nog zou springen? Dus dat er nog een kans was op tweeling ook! In een normale cyclus zou ik aankomende maandag mn eisprong hebben. Maar ik heb wel eerder een cyclus gehad van 27 dgn. Ik was allang blij dat alles het nog goed doet en gewoon weer op gang is.
wat ik al zei op een echo moeten ze kunnen zien of een eitje reeds gesprongen is of op het punt staat van, bij jou staan er 2 op springen...dat houd niet in dat je meer kans hebt op een tweeling...je hebt enkel grote kans dat je 2x in korte tijd een eisprong hebt, dus 2x kans op zwangerschap, kans op een tweeling is alleen aanwezig als beide eitjes tegelijkerteid zouden springen... dus ook nu nogmaals aan de klus meid...en hoop voor je dat ze idd beide springen dat maakt de kansen deze maand toch wel heel erg groot, hoop dat ik je volgende maand kan feliciteren...
Nou ik hoop ook dat ik over 2-3 weken goed nieuws heb. Ik ben al blij genoeg als er 1tje raak is. Ik probeer alleen niet teveel hoop te hebben anders wordt het weer zo'n teleurstelling. Maar dit wordt een druk weekend! Bedankt voor de antwoorden. Groetjes
Als je eitje gesprongen zou zijn, dan zou de gyn het eitje niet meer op kunnen meten. Of je ziet namelijk helemaal niets meer, dan is alles weg, of je ziet een gerafelde rand, dan is ie net gesprongen. Als de rand niet gerafeld is, dan zit het eitje er nog. Dus ik denk dat je gewoon nog lekker alle kansen hebt. Welke ovu-testen gebruik je? Ik had deze cyclus de testen van deze site besteld, maar ik had er nog eentje van Clear blue en een sensi test. De laatste keer heb ik die van deze site gebruikt en de sensitest. Van de site gaf positief aan, de sensitest gaf helemaal geen streepje aan, nog niets eens licht. Je kunt ook temperaturen, dan zie je ook wanneer je eisprong in de buurt is. Maar voor nu, zou ik gewoon lekker klussen. Heb je binnenkort weer een echo, of was deze alleen maar ter controle van de mk? En over een dag of 16 weet je of je zwanger bent (misschien zelfs wel van een tweeling). Spannend hoor.
Idd bij mij kon de gyn toen dus duidelijk zien dat mijn eitje gesprongen was en later dat ie op het punt stond van springen .wat hij zou moeten zien weet ik niet, weet enkel dat het dus wel klopte met wanneer ik dacht dat mijn eisprong was geweest en later dat ie eraan zat te komen Dus ze heeft deze maand denk ik 2x kans op zwangerschap . De kans op een tweeling is enkel reëel op het moment dat beide eitjes (bijna) tegelijkertijd springen, want zodra het 1e eitje bevrucht is sluit je baarmoedermond zich af voor een eventuele 2e (bevrucht) eitje . Maar goed springen ze tegelijkertijd en ben je zwanger zul je dat pas met een week of 7 weten Succes in ieder geval .enne zeg maar nee dan krijg je er 2
Toen ik na m'n mk 2 weken later een echo kreeg zei de gyn bijna exact hetzelfde! Wij gelijk YES aan de klus, want hij ei springt!! Ook de ovulatietest negatief...wat bleek ...m'n sprong pas op dag 19!! (terwijl ik normaal een cyclus van een dag of 25 had altijd) Bij veel vrouwen komt het ei ff ietsje later dan je oorspronkelijk denkt dus dat kan bij jou ook zo zijn. Dat je nu vandaag of 1 dezer dagen pas een positieve ovu test hebt. Mirre