hey hoi, Ik ben gister bij mijn gynaecoloog geweest , had een mk gehad in november. Hij heeft me voor weer goed gerust gestelt maar één ding ben ik vergeten te vragen. Hij zei bij het inwendig onderzoek dat mijn baarmoeder gekantelt is. Ik ben daar verder niet op in gegaan omdat ik blij was dat alles verder goed was. Maar dacht pas later wat betekent dat nou? wat is een gekantelde baarmoeder? en word het dan moeilijker zwanger worden? hoe kan een baarmoeder gekantelt raken? allerlei nieuwe onzekerheden dus.Kan één van julie het voor mij ophelderen? groetjes monique
hoi, niks om je zorgen om te maken hoor. De baarmoeder neemt een bepaalde positie in in de buik, bij de meeste Nederlandse vrouwen naar voren, bij de meeste oosterse vrouwen naar achteren. Als bij een Nederlandse vrouw de baarmoeder naar achteren ligt wordt dat in de volksmond gekanteld genoemd. Dit is geen afwijkende bevinding maar een variant van het normale. Je hebt net zoveel kans om zwanger te worden. Mirjam slik je al foliumzuur?
Bedankt voor je antwoord Mirjam, Dan is er dus niks aan de hand begrijp ik. Ik begrijp de gynaecoloog zijn verwarring wel , ik ben nl half indo maar dat zie je bijna niet. Ik zie er gewoon nederlands uit ,lijk meer op mn vader.Hij heeft vast niet in de gaten gehad dat ik halfbloed ben. En ja ik slik al foliumzuur sinds een week of 4.