Beginnen met temperatuur meten

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Robano88, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Hey meiden, ik wil eens gaan proberen om mijn temperatuur bij te gaan houden. Ik ben vanmiddag voor het eerst echt ongesteld geworden na het stoppen van de pil. Dus lijkt me mooi om daar morgen ochtend mee te beginnen :)

Maar nu de hamvraag (misschien domme vraag), maar hoe werkt het???

2. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Het is eigenlijk heel simpel, je pakt een thermometer (met 1 of 2 cijfers achter de komma) dan temperatuur je elke ochtend om de zelfde tijd! Afhankelijk van wat jij prettig vind oraal of rectaal (rectaal schijnt wel meer accuraat te zijn) De temperatuur schrijf je op of verwerk je in een app op de telefoon, bijvoorbeeld Fertility Friend. Deze apps zijn wel handig die helpen je ook met het vinden van je eisprong. Succes! ;)

3. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Moet het echt elke dag on dezelfde tijd? Of is 1 a 2 uur verschil ertussen te veel??? Want door de weeks kan het vroeg ivm werk maar het weekend slapen we uit en kan het niet vroeg

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Temperaturen heeft geen zin als je het niet op een vast tijdstip doet. En temperatuur opnemen voordat je uit bed stapt en minimaal 5 uur slaap hebt gehad.

5. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Oh dan moet ik eens gaan kijken hoe ik dat het weekend ga doen, want door de weeks gaat de wekker om 7:00 uur..
    Hoe dan jullie dat in het weekend? Zetten jullie dan ook een wekker??

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja gewoon de wekker op hetzelfde tijdstip zetten.
    Het went snel hoor. Op een gegeven moment temperatuur je, draait je om en slaapt verder.
    Maar steeds op een ander tijdstip temperaturen maakt je temperatuurkaartje onbetrouwbaar. Je werkt natuurlijk met tienden van graden.

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Bij mij gaat de wekker elke dag om 5.45 uur.. ook op vrije dagen en in het weekend. Zoals Madelie zegt: Het went snel. Ik temp, voer het in op mijn appje en slaap weer verder.
    Ik zou wel adviseren om rectaal te meten, dat is het betrouwbaarst. Oraal en vaginaal werkt maar voor een enkeling, in de meeste gevallen is dit niet betrouwbaar.

8. pipke

pipke Lid

28 mrt 2015
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik vraag me af of temperaturen met dit warme weer wel reëel is. Ik temperatuur elke dag trouw op het zelfde tijdstip, maar zweet nu zowat mijn bed uit.
    Zijn er ervaringsdeskundigen? Hoor het graag :)

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
  10. pipke

pipke Lid

28 mrt 2015
    29
    0
    1