Koffie drinken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lola2, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha meiden,

Hoe denken jullie over wel of geen koffie drinken als je zwanger wil worden of al zwanger bent? Ik heb begrepen dat te veel koffie drinken eventueel tot een miskraam kan leiden?

Hoe denken jullie hier over? Houden jullie er rekening mee?
    En zijn er meiden die tijdens hun zwangerschap gewoon koffie hebben gedronken zoals voordat ze zwanger raakten?

Groetjes, Lola2

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik drink bewust per dag maximaal 2 kopjes koffie. Wanneer we bij iemand op bezoek gaan drink ik thuis helemaal geen koffie. Zover houd ik er wel rekening mee.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    vrouwen die veel koffie drinken worden wat minder snel zwanger, dus ik denk dat je het beste matig kan zijn met cafeine.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik drink 6keer koffie op een dag, ronde 2 zwanger.
    Drink ook veel water erachter aan ;)

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    gewoon lekker blijven drinken
    zolang je niet weet ik hoeveel bakken op een dag drinkt is er niks aan de hand

6. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    En hoe zit het met thee....?
    Iemand een idee?

7. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik drink ook bewust niet meer als 1 kopje per dag. Je mag er 2 op een dag geloof ik.

Hiervoor dronk ik sloten koffie, totdat ik las over het moeilijk zwanger raken van vrouwen die veel koffie dronken.

8. smaya

smaya Lid

2 jan 2008
    94
    0
    0
    flevoland
    ik dronk eerst heel veel koffie en nu twee tot 3 kopjes perdag.
    geloof dat als je zwanger wordt gewoon geen koffie drinken.

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

ik drink max 2 gewone kopjes koffie en de rest cafeinne vrij

te veel cafeinne is niet goed.

xxx

10. maja22

maja22 Niet meer actief

Ik drink in de ochtend 2 koffie verkeerd en s'avond een caffeine vrije koffie verkeerd. Ik ben een stuk geminderd met koffie drinken. ;)

11. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik hou er wel rekening mee en probeer het drinken van koffie te beperken. Is wel moeilijk hoor, ik ben namelijk een echte koffieleut. Een glas water is voor mij wel een goed alternatief.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ook ik houd er rekening mee.
    Voorheen telde ik de kopjes niet eens.
    Ik dronk wanneer ik zin had in koffie en dat verschilde per dag hoeveel ik er nam.

Nu drink ik er maximaal 3 per dag.
    Verder drink ik limonade en vruchtensapjes.

Ik hoorde trouwens van een vriendin dat haar Gyn had verteld dat je ook op moet passen met light producten.
    Zit iets in wat niet gezond is voor je ongeboren kindje.
    Weet niet of het waar is hoor.

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik dronk eerst zo'n 4 a 5 kopjes per dag, nu max. 2. en deze week, als ik ongi ben en vlak daarna, soms 3.
    als ik zwanger ben wil ik er helemaal mee stoppen, maar zal wel moeilijk zijn :rolleyes:

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

oja, in een docu over zwanger zijn gezien dat koffie geen kwaad kan voor de man, het zaad schijnt er juist sneller van te zwemmen ;)

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Over thee heb ik nog nooit iets gehoord. Als het om de theeïne zou gaan kan ik me niet voorstellen dat dat een probleem is, want je hebt heel veel mg theeïne nodig om een mg cafeïne qua werking te evenaren...
    Hoop althans dat thee geen probleem is, ik lust geen koffie maar ik drink sloten thee :oops:

16. aisca

aisca Actief lid

26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Drink hier altijd caf. vrij koffie. Nergens problemen mee gehad.

17. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    OOOOHWw :D
    Gelukkig!

Ik ben ook een theegek! :D

18. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha,

Dank voor jullie reacties. Het blijkt toch uit de antwoorden die er tot nu toe gegeven zijn dat men er rekening mee houdt dat teveel koffie drinken dus niet goed kan zijn.
    Ik merk wel dat ik het best wel moeilijk vind om zo dit soort van dingetjes met volle overtuiging te laten. (zo ook met alcohol...ik drink al lange tijd geen druppel meer maar dat is niet altijd makkelijk). En dus nu ook met die koffie....die drink ik dus veel minder...pfffffffff en als ik er nou winst mee behaalde door negen maanden lang gezond zwanger te mogen zijn, dan was het vast veel makkelijker vol te houden... :oops: Maar af en toe word ik niet goed van mijn getut van dat mag niet, dat is niet goed, dat kun je beter niet doen...enz, enz, enz.............
    Ik wil keiharde garanties dat mijn goede gedrag beloond word............ ;)

Groetjes Lola2

19. Uk2008

Uk2008 Lid

6 sep 2008
    32
    0
    0
    Ik vind dat het direct zo opvalt als je ineens geen koffie meer drinkt... En helemaal als ik stop met een wijntje drinken op zondag... Ik zie het gezicht van mijn schoonmoeder al opfleuren ! ;)

Terwijl ik helemaal niet wil dat mensen weten dat we "bezig" zijn... :rolleyes:

20. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik was DE zn beste klant :)
    Voorheen dronk ik wel 8 tot 10 koppen koffie....totdat ik erachter kwam dat ik zwanger was...
    Drink nu max 2 op een dag....maar dan eigenlijk omdat ik er minder behoefte aan heb.

TE veel is nooit goed ;)

Deel Deze Pagina