ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ik ben gestopt met de pil op1-1-2009 en ben nog niet ongi geworden (3 testen negatief) en ben nu 2 dagen overtijd maar nu ben ik benieuwd tot wanneer je ongi uit kan blijven en wanneer ik naar de ha moet als er geen ongi komt? ik heb een aantal verschijnselen van zwangeschap gehad maar die zijn inmiddels alweer weg op wat krampen na (die ik ook voor ongi kan hebben maar nu al ander halve week duren). ik denk niet dat ik zwanger ben maar wat nou als de ongi gewoon uitblijft? Ik heb besloten om om de 2 weken te testen als de ongi niet komt maar wanneer moet ik naar de ha?
Hey meis, Je zegt dat je 1-1-09 bent gestopt met de pil... Heb je na je onttrekkingsbloeding al wel een menstruatie gehad? Want heb gelezen dat dat tot wel een half jaar of langer kan duren voor je eigen menstruatie weer op gang is.. :S
k heb 6 jan een onttrekkings bloeding gehad (vergeten erbij te zetten) dus heb vanaf 6 jan geteld met een cyclus van 28 dagen (zoals ik eerst meestal had zonder de pil) verder heb ik nog geen menstruatie gehad vandaar mijn vraag
Hmm.. tjah, ook al had je voor de pil een regelmatige cyclus van 28 dagen, na je onttrekkingsbloeding kan het dus echt maanden duren voor je weer echt een menstruatie hebt ben ik bang.. Bij de een is het direct weer op gang, bij de ander duurt het een half jaar.. Ook kan het zijn dat je cyclus gewoon iets langer is, dus dat je over een week ongi wordt. Op het moment zit er weinig anders voor je op dan wachten tot je menstruatie ben ik bang...
Het is inderdaad bij iedereen verschillend. Ik had na het stoppen gelukkig meteen een nette cyclus van 28 dagen. De derde maand was ik 4 dagen later ongi maar dat hoor ik ook wel eens vaker. En ook de klachten in het begin.....lijken erg veel op een zwangerschap maar helaas...je lichaam kan je goed voor de gek houden
Hey Done, wat grappig. Ook ik ben gestopt met de pil op 1-1. Heb een ontrekkingsbloeding gehad op 6-1 en ben nu ook 2 dagen overtijd (ik hou ook maar de 28 dagen aan). Ook nega getest en wachtend op een ongi... Hoop dat ie snel komt want hoor/lees inderdaad dat het soms verschrikkelijk lang kan duren voordat je je eerste echte menstruatie hebt! Toevallig he
Inderdaad heel erg toevallig Aan de ene kant hoop ik gewoon een late tester te zijn dit keer en over 2 weekjes een mooie positieve test te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Ik ben wel begonnen met temp'en en bij houden via fertilitiefriend sinds een paar dagen maar de temp blijft constant op 36.79 precies.....(heb geen idee wat mijn normale temp is)
Per persoon verschillend. Ik heb nadat ik gestopt ben met de pil een ontrekkingsbloeding gehad ,en een maand later keurig mijn eerste menstuatie. Had ook veel zwangerschapssymptomen, maar komt allemaal door die pil. Wat een troep is het eigenlijk he! Ben blij dat die zooi uit mijn lijf is!
Na de negatieve test vanmorgen heb ik geroepen: oooongi kom dan maar! En zie mijn banner, netjes optijd na de pilstop! Hoop dat jij ook snel meer weet Done!
zie onder mijn banner, bij mij duurt het ook steeds vreemd lang.. nu dus ook aan het wachten, maar inmiddels denk ik ook dat ik deze keer weer gewoon een lange cyclus had. Ik ben 18 september gestopt... dusss.... Ik heb ook geroepen! laat die ongi maar komen!
@ mas en done: weten jullie ondertussen al meer? Jullie zijn allebei overtijd!? Al getest? Ben benieuwd!
Het kan inderdaad helaas lang duren voordat je ECHTE menstruatie na de pilstop doorbreekt. Had ik ook. Pas 126 dagen na de onttrekkingsbloeding kwam daar mijn eerste echte ongesteldheid. Daarna nog een beetje onregelmatig en sinds een half jaar regelmatig. Het komt gewoon doordat de pil je natuurlijke cyclus stillegt. Bij sommige mensen komt de natuurlijke cyclus direct weer op gang na pilstop, bij anderen duurt het helaas wat langer voordat hun lichaam doorheeft dat 'ie het allemaal zelf weer moet doen. Wat was ik blij toen ik ein-de-lijk weer uit mezelf ongi werd. En wat baal ik nu dat ik nog steeds ongi wordt... En er is ook onder Clubs een topic (destijds door mijzelf aangemaakt) over "gestopt met de pil, maar na lange tijd nog steeds niet ongi". Kunnen jullie ook wel een kijkje nemen. Zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... start=1665 .
wilje niet ontmoedigen....maar ik wacht ook nog steeds op mijn 1e echte eigen ongi! Inmiddels dus een cyclus van 99dagen!
Ik ben zelf twee dagen voor jou met de pil gestopt en net gisteren voor het eerst ongi geworden. Maar ik had voor die tijd ook al e.e.a. aan info opgezocht op het internet en blijkbaar kan het gemiddeld 6 tot 10 weken duren voor je weer ongesteld wordt, of langer.
Hoi ik heb vaker gelezen dat mensen gewoon zwanger worden ook als ze door ontpillen niet onge worden ik heb het ook gehad duurde bij mij 2.5 maand nu nog wel na 4 maanden lang cyclus van 49 dagen komt ook vaak voor.