Help! Zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door martinevk, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martinevk

martinevk Lid

27 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 martinevk, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012
    Vorige maand ben ik getrouwd en heb ik voor het eerst geslachtsgemeenschap gehad. Het bleef uiteraard niet bij die ene eerste keer. Later bleek het zo te zijn dat het in mijn vruchtbare periode was geweest. Aan het einde van de maand heb ik me voor de zekerheid getest, want ik kreeg 1 dag na mn menstruatie last van bruinverlies. Maar er bleek niets aan de hand te zijn. Deze maand ben ik weer in mijn vruchtbare periode aan de gang geweest. Ik ben al ongeveer 2 a 3 weken erg misselijk, ik heb af en toe last van hoofdpijn, ik voel een nogal zeurende menstruatiepijn en lage rugpijn. Ik ben heel erg suf en ik reageer vaak erg chagrijnig op mijn man. Normaal zou ik zeggen dat t door pms zou komen, maar nu ben ik toch wel bang omdat ik al best lang misselijk ben en de pijn er ook niet sinds kort is. Meestal heb ik pas 1 dag voor mn menstruatie last van die klachten en heb ik last van afscheiding maar nu is er niets (2 dagen geleden wel een klein beetje afscheiding gehad, het was troebel, dik en plakkerig). Zou het raak kunnen zijn? Ik heb zwangerschapstesten in huis maar ik ben hartstikke bang om ze te gebruiken vooral ook omdat ik waarschijnlijk veel te vroeg zal zijn.

P.S. Ik heb een onregelmatige cyclus, ik moet ergens tussen 30 juli en 5 augustus (of later) menstrueren. Mijn laatste menstruatie begon op 9 juli, die daarvoor op 13 juni en die daarvoor op 21 mei. Ik heb nooit de pil gebruikt en we doen t zonder bescherming. We hebben beide geen soa's en geen schimmelinfecties.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je onderwerp staat verkeerd, ik zou m verplaatsen als ik jou was.

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou gewoon een test doen, geeft die negatief dan kan je altijd nog een bloedtest bij je huisarts laten doen.
    Ik neem aan dat je wel graag zwanger wilt worden, aangezien jullie niets gebruiken om een zwangerschap te voorkomen..
    Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk :)

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik begrijp je angst niet zo goed eerlijk gezegd. Je hebt onveilig gevreeën in je vruchtbare periode. Dan neem ik aan dat jullie, aangezien jullie ook pas getrouwd zijn, een kindje willen. Waarom ben je dan zo bang om zwanger te zijn? Waarom zou je te vroeg zijn met testen?

Lieverd, beetje positiever hoor. Als je een kindje wilt en je wil weten of je zwanger bent gewoon testen. Het gaat vast allemaal goed!

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Inderdaad, testje en dan weet je waar je aan toe bent.

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @martine nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwen!
    welke testen heb je in huis?
    ik zou de kruidvat 2voor5 proberen, die kunnen ook al voor verwachte datum positief testen, en als je onregelmatig bent kan het ook zomaar zijn dat je nu al overtijd bent ;)
    ik zou in elk geval gewoon een testje wagen hoor :)
    hou je ons op de hoogte? :)

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwanger worden'

8. martinevk

martinevk Lid

27 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

@mamavanmeisje ik wil heel graag een kindje, maar ik ben bang voor teleurstellingen.

@babyfotograaf bedankt!

Ik heb net even een test gedaan, maar zoals ik al had verwacht; negatief. Het is trouwens zo'n cassette van de kruidvat 2 voor 5 euro. Ik probeer het over een week nog een keer als mn menstruatie er dan nog niet is!

P.S. Ik ben nieuw hier en ik heb geen flauw idee hoe deze site werkt. Mijn excuses!

9. Kensho

Kensho Niet meer actief

Jammer meis. :(

Maar ik denk dat je idd. veel te vroeg bent gaan testen. Mijn laatste menstruatie was 4 juli en ik heb een cyclus van 28 dagen en ik kan zelfs nog niet testen, dus je bent echt te vroeg geweest met testen. :D Ik zou over een week nog een testje proberen en hopelijk krijg je dan wel een mooie tweede streep te zien. ;)

Enne dat je in het begin berichten verkeerd plaatst is niet zo'n groot probleem hoor! ;) Het is gewoon even zoeken in het begin.

10. Kensho

Kensho Niet meer actief

Je zit nu op CD (cyclusdag) 19. ;) Laatste menstruatie was 9 juli toch?

11. Invuurenvlam

Invuurenvlam Actief lid

28 jun 2012
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, bericht even gewijzigd: niet goed doorgelezen!

Jammer dat de test negatief is. Even afwachten en als de menstruatie uitblijft nog eens testen :)

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wauw, een fiets kopen zonder 'em eerst uit te proberen? Mag ik vragen of dit vanwege religieuze redenen is geweest of sterk vast gehouden aan je eigen normen en waarden? Respect, dat zowiezo je ziet weinig mensen die dat vandaag de dag nog doen hier in het westen. Als we dan al niet gaan beginnen over de weeshuizen die hier in de achterstands wijken kan vinden waar je per kind 6 mogelijke vaders hebt.. (Ik woon in de UK don't worry volgens mij is het niet zo'n dagelijkse koek in NL) Maar 'em ze geven ook maandelijks 20% kans op het verwekken van een babba wanneer je begint in het eerste jaar. Dus vrijen in je vruchtbare periode zal daar wel aan mee werken maar wordt niet gelijk ongerust! En gefeliciteerd met jullie huwlijk =)

Schimmel infecties zouden trouwens geen invloed op je vruchtbaarheid moeten hebben want je kunt dat van werkelijk alles krijgen en de kans is groter om het te krijgen terwijl je aan de pil of andere hormonale anti-conceptie zit. En soa's lijkt me erg sterk als je voor het eerst gemeenschap uit het niets uit een toverhoed getrokkken kunnen worden.. Behalve herpes, wat als je orale pleasures geeft terwijl je een koortslip heb dan kan dat kennelijk als herpes over gaan op de intieme delen. ;)

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wauw, een fiets kopen zonder 'em eerst uit te proberen? Mag ik vragen of dit vanwege religieuze redenen is geweest of sterk vast gehouden aan je eigen normen en waarden? Respect, dat zowiezo je ziet weinig mensen die dat vandaag de dag nog doen hier in het westen. Als we dan al niet gaan beginnen over de weeshuizen die hier in de achterstands wijken kan vinden waar je per kind 6 mogelijke vaders hebt.. (Ik woon in de UK don't worry volgens mij is het niet zo'n dagelijkse koek in NL) Maar 'em ze geven ook maandelijks 20% kans op het verwekken van een babba wanneer je begint in het eerste jaar. Dus vrijen in je vruchtbare periode zal daar wel aan mee werken maar wordt niet gelijk ongerust! En gefeliciteerd met jullie huwlijk =)

Schimmel infecties zouden trouwens geen invloed op je vruchtbaarheid moeten hebben want je kunt dat van werkelijk alles krijgen en de kans is groter om het te krijgen terwijl je aan de pil of andere hormonale anti-conceptie zit. En soa's lijkt me erg sterk als je voor het eerst gemeenschap uit het niets uit een toverhoed getrokkken kunnen worden.. Behalve herpes, wat als je orale pleasures geeft terwijl je een koortslip heb dan kan dat kennelijk als herpes over gaan op de intieme delen. ;)

14. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Respect een fiets kopen zonder er eerst op te rijden voor een test ritje om te kijken of het wel lekker fietst!

Maar je moet je geen zorgen maken er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te raken met elke maand 20% kans op conceiving ;) En schimmel infectie kun je tijdens de zwangerschap ook oplopen is niet schadelijk, kan wel problemen geven bij het voeden bij de borst maar niet blijvende schade voor jou vruchtbaarheid of je kleine :)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Gefeliciteerd met je huwelijk Mariannevk. Over een weekje nog maar eens testen, hopelijk is het raak en kunnen we je nogmaals feliciteren :)! Maar zo niet: wees gerust, je mag er een jaar over doen zonder je echt zorgen te hoeven maken dat het niet lukt, zolang je maar regelmatig menstrueert en vrijt op de vruchtbare dagen. Succes!

Vind de opmerking van void over de fiets erg ongepast en sneu overkomen moet ik zeggen, maar 't zal wel niet zo bedoeld zijn...

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik wil even reageren op die opmerking een fiets kopen zonder testritje
    ik heb ook pas voor de 1 e keer sex gehad op de avond van me huwelijk.is niks mis mee liever dat dan zoveel testritjes dat je de tel kwijt raakt;)ik vind die opmerking erg kwetsend en ongepast net of je alleen maar een relatie om de sex hebt,een relatie houd meer in dan alleen maar sex en ok dan doe je t en dan valt t tegen en dan kap je ermee.als je van elkaar houd en elkaar respecteert zoals je bent dan is sex bijzaak en komt t altijd goed

je zou eventueel ook overtijd kunnen zijn van de stress of zenuwen wel of niet zwanger
    hoop voor jou dat t raak is
    heel veel succes ermee

17. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Allereerst mijn excuses voor als je mijn reactie kort door de bocht, ongepast en kwetsend vind/vond overkomen. Geeft ook wel even aan hoe een tegenpool ik ben, maar ik respecteer iedere mening en keuzes die mensen hebben zolang dat eensgelijks blijft. Het komt veel te weinig voor dat mensen trouwen zonder dat goeie vrij partij misschien wel een van de redenen is waarom twee mensen bij elkaar zijn. En waar dat een hele andere betekenis heeft dan wat dat bijv. voor mij heeft. Daarmee wilde ik aangeven dat ik enorm veel respect heb dat jullie twee(en de andere die ook in jullie positie zitten) die keuze hebben genomen. Nogmaals niet iemand kwetsend, ik heb nog al een grote mond! (kruipt terug in de box)

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    excuus geaccepteert haha kwam beetje kru over ik veroordeel mensen ook niet die t anders doen hoor,het is inderdaad gebruikelijk om niet te wachten.
    de reden dat ik en me man wel gewacht hebben met sex na t huwelijk is uit religieuze overtuiging,maar dan nog moet je zelf de keuze maken of je je daaraan wilt houden of niet en wij hebben de keuze gemaakt om te wachten tot onze huwelijksnacht.eerlijk is wel om te zeggen dat t niet altijd makkelijk is geweest maar je krijgt er veel voor terug als je je eraan houd vinden wij.

nou ja jij in ieder geva ook succes met zwanger worden

19. martinevk

martinevk Lid

27 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kensho Ja klopt! Het is inderdaad best vroeg dus ik wacht nog even voordat ik een tweede keer test.

20. Kensho

Kensho Niet meer actief

Dat zou ik ook doen. Gewoon over een paar dagen nog eens testen. ;) Spannend! Ik zal voor je duimen!

Wel even hier melden hoor! :D Ben altijd benieuwd hoe verhalen aflopen. ;)

Deel Deze Pagina