Eisprong waar ben je nou?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suzan, 7 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Beste Mirjam en/of Japke,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.

    Sinds 3 maanden ben ik aan het temperaturen en normaal gaat mijn temp. omhoog op dag 17. Maar in deze cyclus is ie tot nu toe nog steeds laag (dag 20)!? Weten jullie wat dat kan zijn?
    In deze cyclus heb ik regelmatig pijn in mijn onderbuik bij het plassen, vooral 's ochtends. Als je je buik dan helemaal induwt dan wordt het minder. Dit heb ik al heel lang en meestal om de paar maanden. Na een tijdje gaat het dan weer weg. Tot nu toe vond ik het niet nodig om ernaar te laten kijken, maar nu (met kinderwens) is dat natuurlijk een ander verhaal. Dus ga ik googlen op pijn bij plassen en uitblijvende eisprong en kom dan uit bij een 'ovariumcyste'.

    Mijn vragen zijn:
    - herkennen jullie deze klachten
    - wat zou het kunnen zijn
    - is het te verklaren (als de pijn bij het plassen er niets mee te maken zou hebben) dat mijn eisprong nog niet geweest is.

    Ik hoop dat jullie me uit deze onzekerheid kunnen verlossen...


    groeten,
    Suzan
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Suzan,

    op basis van jouw verhaal alleen kun je nooit zeggen of er een ovariumcyste is of niet. Je hoeft niet meteen hieraan te denken, soms heb je een cylcus zonder eisprong, of hij is er wel maar je merkt het niet in temperatuurverschil. Wacht deze cylcus gewoon af. Wat betreft die pijn bij het plassen, dat zou een blaasontsteking kunnen zijn. Ik zou even urine naar de huisarts brengen, dan kan dat worden nagekeken en eventueel behandeld.

    Mirjam
     
  3. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Hoi Mirjam,

    Dank voor je reactie. Ik wist niet dat het ook kon voorkomen dat je een cyclus geen eisprong hebt. Of dat je er wel een hebt, maar dat je dat aan de temperatuur niet merkt. Dat laatste hoop ik dan maar echt...
    Als de pijn bij het plassen aanhoudt dan breng ik idd wel een plasje bij de huisarts.

    Bedankt dat je me even gerust hebt gesteld.

    groetjes
    Suzan
     

Deel Deze Pagina