Ik zit nu in de 2e Clomid ronde. Vorige keer dag 3 t/m 7 50 mg per dag, nu dag 3 t/m 7 100 mg per dag. Heb nu nog meer last van die hormonen! Wanneer zou ik dan ong m'n eisprong hebben, die schijnt anders te komen, dan zonder Clomid. Ik kan het nergens vinden. Wil het graag weten, dan weet ik wanneer ik dat kan verwachten. Wie kan me helpen? Bedankt alvast, Groetjes Hormoontje (zo wordt ik thuis al genoemd, haha)
Ik weet het niet precies maar ik weet wel dat ik dag 12, 13 of 14 terug moet komen voor een inw echo om te kijken of t aanslaat dus ik denk na dag 14... maar ik hoop dat iemand anders er een zekerder antwoord op heeft want ik weet t dus niet zeker... greetz
Ik heb hier zeker 'iets' aan, ga jij vanaf de 1e ronde al voor controle naar het ziekenhuis of later pas? Ben benieuwd naar andere reacties, bedankt alvast!
dit wordt mijn eerste ronde ga vandaag beginnen met provera en als ik dan ongesteld wordt moet ik bellen voor een afspraak op dag 12 13 14 en op dag 3 met clomid beginnent/m dag 7. Als tijdens controle blijkt dat het aanslaat dan kan ik ermee doorgaan en hoef ik pas na 3 maanden weer terug te komen (als ik dan nog niet zwanger ben en we hopen natuurlijk van wel!)
Ik moet zelf primolut gebruiken, omdat ik uit mezelf geen menstruatie krijg of heel zelden. Ik moet allen maar op CD 24 bloed prikken, geen inwendige echo, ga dat de volgende cyclus toch eens vragen, als ik dan nog geen eisprong heb. Jij heel veel suuc6, hoop zeker dat het binnen die 3 maanden lukt!
Ja ik krijg provera omdat ik uit mezelf niet menstrueer (NOG niet althans) Dank je wel en ik hoop dat het bij jou nu wel goed aanslaat en dat het snel raak is! en als je mee wilt kletsen er zitten een hoop meiden bij "eerste ronde clomid..." Daar zit ook niet iedereen meer in de eerste ronde dus je kan ff kijken of het wat voor je is. Misschien weet iemand daar iets beter wanneer je je eisprong kan verwachten... groetjes
Hi, Sommigen hebben met clomid op dag 13 al een eisprong, maar meestal pas vanaf dag 15. Ik heb met clomid wel eens een eisprong gehad op dag 24, maar ik ben niet zo'n goed voorbeeld misschien omdat clomid bij mij niet goed aanslaat. Maar je kan er wel rekening mee houden. Misschien kan je gaan temperaturen zodat je je eisprong kan waarnemen? groetjes, Snoopy
Hoi Cede, alias Hormoontje, Ik heb ook heel veel last van clomid. Heb zelf nu al 3x 50 mg geslikt, 3 rondes dan. Eerst ronde was cyclus van 26 dagen, dan 35, dan 50! (daar zit ik nu in) zonder clomid 65 dagen. Eisprong is altijd 13-15 dagen voordat je ongesteld wordt. Op fertilityfriend.com kan je je temperatuur bijhouden, is in het engels, maar wel makkelijk, zij geven aan wanneer je een ei hebt gehad (achteraf) Op stilverlangen.nl kan je kijken naar voorbeelden en omschrijvingen van vruchtbaar slijm, dan helpt je ook voor je eisprong, meestal 2 dagen na het slijm komt je eisprong. Die combi hebben mij deze maand helpen voorspellen wanneer de eisprong was. kreeg ook geen controles deze x. Hoe lang duurde je vorige cyclus met 50mg? Er is dus niet een standaard voor, verschilt per persoon, dus misschien dat bovenstaande je kan helpen. Is even wennen om zo met je lichaam bezig te zijn, maar het went en de volgende keren is het minder zwaar en hoef je er ook niet zo mee bezig te zijn. Groetjes Shaartje, hormoontje de tweede Oh en ik las ergens anders dat als je last hebt van de hormonen je de clomid ook voor het slapen gaan kan nemen, heb je er minder last van.
Hallo allemaal, Ik heb 3 maanden Clomid gebruikt, waarvan de 1e ronde 50 mg (spontaan een ei-sprong dag 12) dus we dachten.......... super. het duurde ook nog erg lang voordat ik ongesteld werd dus......... maar helaas, niet zwanger. Blijkbaar is het vaker zo dat een eitje met Clomid niet springt met de normale doorsnede van 2,1 - 2,3 cm, maar soms pas met 2,8 - 3 cm (vertelde de fertiliteitsarts). Vandaar dat dan ook de cyclus langer kan duren dan normaal. Ik kreeg daarna dus ook weer Prevera om de menstruatie op te roepen en nogmaals geprobeerd met 50 mg. Helaas, niks. Geen ei-sprong what so ever, ook niet rond de 20e dag, geen actie te zien. Maar weer Prevera (en weer een maand weg). 3e maand Clomid opgevoerd naar 100 mg per dag. Geen enkel resultaat. Dus weer Prevera en weer een maand verder. Nu denken ze bij mij aan PCO, dus heb ik deze maand voor het eerst Metformine (eigenlijk medicijn voor suikerziekte) gekregen (zwaar hoor, 2 x 850 mg.) Op mijn lichaam heeft dit veel meer negatieve invloeden gehad dan de Clomid. Maar............. ik had wel netjes op dag 12 een ei-sprong. Maar ja, dat was 3 maanden terug ook. Eerst maar eens zien of het wellicht deze keer raak is, anders hoop ik volgende maand met Metformine maar weer op een goede cyclus. Dus ............... wellicht is Metformine voor jullie ook een oplossing en jullie weten in ieder geval dat de cyclus met Clomid dus langer kan duren. Hoop dat iedereen snel succes heeft! Groetjes Wendy
Hey, m'n bericht is niet goed doorgekomen zie ik, dus nu, een aantal dagen later een nwe poging. Bedankt voor jullie berichten, heb zeker een antwoord op m'n vraag en zeker weer wat wijzer geworden! Groetjes van Hormoontje