Hoi allemaal. Voor mijn eisprong is mijn temperatuur altijd 36.2/36.3 en als mijn ei gesprongen is gaatie naar 36.5 en stijgt het trapsgewijs naar 36.8/36.9. Vorige maand was mijn temperatuur 36.2 de dag voor de eisprong en na eisprong begon het met 36.4. Nu heb ik deze ronde op cd 12 een positieve ovulatietest gehad (teststreep even donker als controle streep) Had ook eipijn dus dacht dat hij op cd 14 wel was gesprongen. Was een paar dagen weg dus had niet getempt. Op cd 16 was mijn temp 36.4. en op cd18 nog steeds 36.4. Hierdoor dacht ik dus dat mijn eitje toch niet gesprongen was. Nu had ik gister op cd 18 eipijn en is mijn temperatuur vanochtend gestegen naar 36.7/36.8. Ik denk dus dat gister mijn eitje gesprongen is, maar de ovulatietest was gister negatief. Licht streepje. Heb er 1 in de middag en avond gedaan. Kan het zijn dat je een eisprong krijgt zonder positieve ovulatietest?? Of zou de ovulatietest eergister positief geweest zijn en gister de dag van de eipijn en eisprong negatief? Ik doe al maandenlang testen en hij is toch echt altijf positief als ik erge eipijn heb.
Een lh test is 24-48 uur voor de eisprong positief. Dus als jouw eisprong gisteren was, zou de ovulatietest eergisteren/zaterdag positief zijn geweest. Heb je toen ook getest?? Ps, wat je voelt is de groeipijn. De eisprong vind veelal pas wat dagen later plaats, dus niet tegelijk met de groeipijn.
Nee, heb toen niet getest. Bij mij is meestal als de groeipijn weg is, dan is mijn ei gesprongen. En dat zie ik dan weer terug in mijn temperatuur. Net zoals gisteravond de pijn weg was en vandaag temperatuurstijging. Maar heb altijd een positieve ovulatietest met de pijn die ik gister voelde (groeipijn). Ik reken vandaag dan als 1dpo. Wel een late eisprong dan.
Ik heb nog nooit een positieve ovulatie test gehad. En of ik nou, rond eisprong, 4x per dag testte, er is er nog niet 1 echt positief geweest. Wel redelijk donker, maar geen knaller. Ik heb wel 2 kinderen. Afgaande van mijn eigen ervaring zou ik geneigd zijn om ja te zeggen. Hier wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Als je veel drinkt, en dus vaak moet plassen, dan is ook je urine niet erg geconcentreerd. Wellicht dat het bij mij daardoor kwam. Dit was het vermoeden van de gynaecoloog die ik gevraagd heb.
Ja ik denk dat mijn ovulatietest eergister wel positief geweest had moeten zijn. Kan het niet anders verklaren. En ja als je veel drinkt voor je test, dan kan dat idd een onjuiste resultaat geven.