Sushi?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door valentijn14, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ik eet dus best wel veel sushi....
    athans veel zeker 1x om de de 2 weken :oops:
    Maarja zit veel rauw vis in, is normaal gesproken super gezond...
    twijfel nu toch wel of het goed is voor de beeb....
    ookal heb ik niks gehoord erover of gelezen... :(:

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sushi is rauwe vis. Als die rauwe vis megavers is kan het geen kwaad, maar het is niet verhit, dus het moet niet aan bederf onderhevig zijn. Ik ken wel wat sushi-adresjes waar het megavers is, maar ik zou het niet halen als het al klaar gemaakt in de vitrine ligt bij de visboer of de afhaaljapanner ofzo.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Helemaal eens. Super vers kan het geen kwaad hoor maar voorverpakt (bijvoorbeeld van de AH) zou ik niet doen. Een goeie sushibar of Japanner kan natuurlijk wel. Oja, take away of brengen zou ik ook niet doen. Dit maken ze vaak ruim van te voren en gooien het in de koelkast...

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben gek op sushi, maar heb het tijdens de zwangerschap niet gegeten. Zoals hierboven al is gezegd, als je weet dat het echt echt vers is, kun je het prima eten. Maar toch vertrouw ik daar, ook bij de visboer, niet helemaal op. Maar mijn man en mn beste vriendin hebben me sushi op mn kraambed beloofd, dus over een week of 16 zit ik weer lekker aan de sushi! ;) :)

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar gezondheid.

Groetjes
    Elvira
    moderator.

6. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ha ha, volgens mij komt hier iedere maand wel een topic van :)
    Zelf ben ik ook dol op sushi en dus ga ik elke maand mezelf lekker een keer verwennen door naar een heel goed sushirestaurant te gaan.
    Daar is het megavers (vis wordt elke dag vers geleverd van een hele goede vishandel).

Volgens mijn huisarts is het zelfs erg gezond, evenals verse zoute haring bijvoorbeeld.

Goed controleren en navragen of het echt vers is dus en lekker van genieten !

7. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik ben verslaafd aan sushi, maar heb het zekere voor het
    onzekere genomen.
    en ben er tijdens de zwangerschap maar van afgebleven :(
    hoorde van de een dat het wel mocht en van de ander weer niet(vk)
    dus heb maar netjes gewacht tot na de bevallling.
    de zoute haring had ik niet in de ban gedaan,die heb ik zoveel
    gegeten,je zou zweren dat ze vanzelf mijn mond in zwommen......
    ......heerlijk!

groetjes
    diana

8. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    we zijn afgelopen zaterdag uiteten geweest bij een japanse restaurant. dus hoop niet dat het uit een vacuum verpakking was, heb dat dus niet kunnen zien. Maar het blijkt wel een goed restaurant te zijn! :oops:

9. zogelukkig

Een goeie Japanner maakt verse sushi hoor!

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik zou absoluut geen risico met dit soort producten nemen. Snap ook eigenlijk niet dat zwangeren dit doen. er wordt best vaak voor gewaarschuwd en daar komt bij ze kunnen wel zeggen dat het vers ,maar zie zegt dat dat ook daadwerkelijk zo is?

Kijk vaak naar progamma's als de smaakpolitie ,daar zie je wel hoe je belazerd wordt. nee ik zou deze risico's als zwangere niet willen nemen.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zo, dat weten we ook weer :D

Tjah, het is idd een kwestie van vertrouwen. De japanner waar ik altijd kom vertrouw ik helemaal wat betreft versheid, dus heb heel erg vaak sushi gegeten tijdens mijn zwangerschap. Als je het niet vertrouwt of niet durft, dan moet je het zeker niet doen.

12. wonderteam

:) Ja staat misschien een beetje hard omschreven. Maar is mijn gevoel :D Maar wat je zegt als je echt echt overtuigd bent van de versheid ,dan kan ik me iets bij de keuze voorstellen :).
    Gelukkig houd ik niet van vis, dus ik stond niet voor die keuze. :)

Miste wel mijn carpaccio :confused:

13. wonderteam

1x is genoeg :)

14. zogelukkig

Bij mijn Japanner komt de vis vers van de afslag en wordt voor je neus achter de vitrine tot sushi bereidt, DAAROM weet ik dat het 100% veilig en vertrouwd is! Ik zeg toch ook: niet de voorverpakte consumeren via winkel of afhaal, daar heb je totaal geen zicht op hoe lang het al bereid klaar ligt. De vis wordt vaak in de warme rijst gerold, warmt dus op en moet dan weer afkoelen in de koelkast of het hangt weet ik hoe lang in zo'n koeltas van de brommerkoerier.....
    VERSE SUSHI IS HARTSTIKKE GEZOND!
    Zo, dat wou ik maar even gezegd hebben! ;)

Deel Deze Pagina