Wat wel en wat niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by tata, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Hoi dames,

Ik wil graag zwanger worden en natuurlijk alles doen en niet doen wat nodig is. Maar natuurlijk wil ik daarin niet doorschieten.

HOE ZIT HET MET:

-SAUNA
    - MASSAGE
    -ALCOHOL

?

Ik hoor namelijk vanalles en ben benieuwd naar wat jullie hier van weten.

Groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij wordt de sauna afgeraden als je er niet zo vaak heen gaat. Als je een regelmatige saunabezoeker bent schijnt het niet veel kwaad te kunnen. Als je gaat in de periode voor je eisprong (zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent) kan het sowieso denk ik geen kwaad.

Massages lijken mij geen enkel probleem

Alcohol zou ik alleen doen in de periode voor je eisprong (net zoals met de sauna) zodat je zeker weet dat je niet zwanger bent. Veel mensen zeggen dat het niet veel kwaad kan maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen is het beste natuurlijk om helemaal geen alcohol te nemen ;)

3. mvKyano07

mvKyano07 Lid

Jan 12, 2009
    54
    0
    0
    Hoi!

Sauna is afgeraden de eerste drie maanden, tenzij je het gewend bent en niet te lang erin blijft.
    Alcohol...ja mag natuurlijk niet...maar stel je bent máánden bezig...dan is het wel vervelend als je nooit een wijntje mag. Doe ik dus ook af en toe gewoon met mate.
    Rauw vlees probeer ik wel altijd te vermijden in de wachtweken... vind dat altijd een beetje eng...
    Massage mag gewoon...alleen niet makkelijk als je al een dikke buik hebt en je moet erop liggen.
    Ik zou er ook niet teveel in door schieten...je leven zo normaal mogelijk leven...netjes je foliumzuur nemen en gezond eten. :D

4. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Dank je voor de tips! En gefeliciteerd met je tweede wonder!

Bepaalde massages mogen volgens mij niet, maar gewoon even aan de masseur vragen, denk ik. Sauna mag 10 minuten, heb ik gelezen. Daar kan ik mooi van genieten. Tuurlijk drink ik af en toe een wijntje, maar dronken zijn en er daarna achter komen dat je zwanger bent, lijkt me niet zo'n goed idee!

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    er zijn idd wel masages volgens mij ndie niet mogen en das met bijv reikie ook zo. gewoon vragen idd aan massuer die weten dat wel. heeft met drukpunten te maken volgens mij.

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ik heb een vraagje dat hier wel bij aan sluit denk ik:
    wij zijn vanaf vadaag weer aan het klussen, voor ronde 6.
    Nu gaan we zaterdag naar de Efteling. Ik vind het een eng idee om bv in een achtbaan te gaan als het zomaar zou kunnen dat er een bevruchting aan de gang is. Je leest wel dat het allemaal zo veilig weggestopt zit in je lichaam dat het geen kwaad zou kunnen, maar ik vind het geen prettig idee.
    Wat zouden jullie doen?

Mbt je vraag over alcohol: ik zorg er altijd voor dat ik alleen af en toe wat drink als ik ongesteld ben. Dan weet ik zeker dat er nog niet is om schade aan te richten. Of Sauna kwaad kan zou ik niet weten...

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik heb een massageopleiding gedaan en massage mag. Alleen wanneer je dikker wordt wordt het niet zo prettig om op je buik te liggen. dan zijn er wel posities voor op je zij, of stoelmassage. de massage die je beter niet kan doen is voetmassage ivm drukpunten.
    Reiki mag trouwens wel hoor.

Alcohol, tja eigenlijk niet maar ja ik deed het wel, want ik ben ook alweer een tijdje bezig. Geen flessen natuurlijk. Ze zeggen dat de eerste 2 weken er nog geen bloedband is dus dat het niet zo heel veel uitmaakt. Nu ik aan de Clomid ben om zwanger te raken drink ik niet meer in de wachtweken.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

is de efteling nog open dan? ik dacht dat de winterefteling alweer was afgelopen!

ik heb gewoon alles gedaan, (behalve de alcohol) gewoon in de sauna enzo, en ik ben zonder problemen zwanger geraakt.
    tot je de posi test hebt zou ik me er niet al te druk om maken!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er staat trouwens nu een vraag bij de verloskundigen over innesteling en een dagje efteling. de vk zei dat het geen kwaad kan! :)

10. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Ik was hier ook bang voor..
    Wij gingen afgelopen zomer naar de efteling, en ik wilde graag in de vogelrok.
    Maar ik ben niet gegaan! Want ik had mijn ei toen al gehad en ik vond het wel een beetje een eng idee.... Stel dat het nou misgaat door zo'n achtbaan, ik weet niet of het kwaad kan hoor.. Maar er staat toch altijd zo'n bordje bij en die staat er denk ik niet voor niks? :(

11. Lyla

Lyla Lid

Apr 19, 2008
    39
    0
    0
    Zuid Holland
    Sauna en massage zou ik niet weten... Alcohol kan volgens mij niet echt kwaad... ik heb bij me zwangerschappen ook wel een aantal wijntjes op toen ik nog niet wist toen ik zwanger was....denk dat je gewoon een beetje normaal moet leven zoals je altijd doet.....totdat je de positieve test in je handen hebt.....

Liefs Lyla

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben met 9 weken zwanger ook nog gewoon in allerlei Efteling dingen geweest. Het gevaarlijke is als je langer zwanger bent, dat je kindje zich kan stoten, maar met 8 weken of kleiner is het zo'n minidingetje, schijnt het echt geen kwaad te kunnen. Je kindje zit dan nog ver onder je navel...

Sauna schijnt geen kwaad te kunnen... als je er vaker komt althans. Och er zijn ook nog steeds Finnen....

Alcohol zou ik mee oppassen persoonlijk als je het vermoeden hebt dat je zwanger bent.. Lust zelf ook graag een wijntje en een biertje en wist snel dat ik zwanger was, ben er toen meteen zo goed als mee gestopt...

13. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

Jul 21, 2008
    235
    0
    0
    Heb tijdens het proberen zwanger te worden heb ik qua eten en drinken nergens rekening meegehouden.. Ik at alles en ik dronk alles. Nadat ik een positieve test had, ben ik mijn eten gaan aanpassen. En drink ik natuuurlijk geen alcohol meer .
    En ik ben beide keren snel zwanger geraakt. 1e zw in 3e ronde, na mk in 2e ronde zwanger...

14. Even offtopic maar volgens mij is de winterefteling toch al afgelopen. Dacht dat ze alleen tijdens de kerstvakantie geopend waren, Kan er ook niets over vinden op de site :rolleyes:

15. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    dit weekend is de efteling voor het laatst open...

16. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Ik heb binnenkort ook nog wat pretparken op het programma staan, maar denk dat ik gewoon in de dingen ga die ik leuk vind. Ben wel bang uitgevallen en durf sowieso niet over de kop! :(
    De masseur spreek ik deze week nog, wordt vervolgd!

17. happymama

happymama Niet meer actief

heb even een vraag voor wat wel en wat niet!

de kans dat mijn ei bevrucht is is groot
    had een posit ovu test en flink geklust
    als ie bevrucht is zijn er natuurlijk een aantal dingen die niet meer mogen.
    wat MOET ik vanaf nu allemaal laten ?

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    geen rauwe of zachte eieren (let daarbij ook op toetjes)
    Geen roodvlees of rauwvlees zoals tartaar, rosbief, biefstuk medium gebakken enz.
    Geen rauwmelkse kazen als brie,
    Geen alcohol
    Niet meer dan 1 x p.d. producten waar lever in zit zoals leverworst
    Niet meer dan 3 bakken koffie (liever minder) en matig met cola
    Geen drop
    Niet te zout eten
    Geen kattenbak verschonen mocht je katten hebben en oppassen met tuinieren
    Volgens mij is dit het wel zo'n beetje. :D

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

wij gaan aankomende zondag naar de winterefteling, is de laatste dag....

20. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Geen drop? Die kende ik nog niet!

En Lisa? Hoe weet je eigenlijk dat de kans groot is? Ik vraag me af hoeveel procent kans het is, dat het raak is.
    Wij klussen deze maand om de dag. :D

Share This Page