Net zwanger en grieperig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Troetelbeertjes, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik heb sinds een week een positieve test en weet sindsdien zeker dat ik zwanger ben.

1) Ik ben ongeveer 7 dagen na mijn eisprong tot en met 13 dagen na mijn eisprong behoorlijk grieperig geweest. Mijn temp. heeft gevarieerd van 37,2 tot 37,8 (max.). Nu is mijn temp. max. 37,3. Verder was ik erg verkouden en had ik erge hoofdpijn (de klachten die niet door zwangerschap te verklaren waren).

Kan dit mijn aankomende baby kwaad hebben gedaan, zo vroeg in de zwangerschap?

2) Ik heb jonge kaas van de kaasboer gekregen van mijn schoonouders. Ik kan niet zien waarvan het gemaakt is.

Kan dit van ongepasteuriseerde melk zijn gemaakt en schadelijk zijn? Het is dus geen zachte kaas.

3) Ik heb soms last van obstipatie. Dit veroorzaakt al voor het persen krampen in de baarmoeder. :(

Als ik (flink) ga persen, kan dit kwaad voor de baby?
    Hoe heten de middeltjes, behalve vezelrijk voedsel, die hiertegen helpen?

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

Gr. Luca

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

die verhoging kan geen kwaad voor de baby.
    Harde boerenkaas kan ook geen kwaad.
    Je kunt vezelrijk eten, veel groenten, fruit, bruin brood, verder veel drinken. Ook roosvicee laxo kun je gebruiken en eventueel lijnzaadolie/capsules.

Mirjam

Deel Deze Pagina