Eisprong en temperatuur

Discussion in 'Zwanger worden' started by LadyIngrid, Oct 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Twee dagen terug had ik een vaag ongigevoel, toen was de temp 36.5 Eergisteren 36.5. Vanmorgen tempte ik 36.9. Dat is voor mijn cyclus dus hoog. Wanneer zou ik evt mijn ei gehad kunnen hebben? Ik denk zelf eersgister of gister.
    En wanneer na je eisprong krijg je een hogere temp? Is dat de volgende dag pas? Of nog dezelfde dag.

Liefs

2. Miranda

Miranda Bekend lid

Jun 6, 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Hoi

Heb er niet veel verstand van maar wat ik ergens gelezen heb is dat je temp 12-24 uur na de eisprong gaat stijgen en dat deze pas vlak voor je evt menstruatie weer gaat zakken. Wanneer je zwanger bent blijft hij volgens mij 0.3 tot 0.5 graden hoger dan normaal.

groetjes Miranda

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    En tot wanneer kun je nog actief voor een beebje klussen NA de eisprong?

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Heb je gister niet getempt dan? Jammer!
    Een ei is optimaal om te bevruchten tot 12 uur na de eisprong. Maar sommigen beweren dat je ei tot 48 uur na het springen bevrucht kan worden...
    Maar denk dat die kans heel klein is...
    Goed klussen voor en tijdens eisprong dus!

5. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Gisterochtend heb ik ook getempt, 36.2. Hij is de laatste dagen een beetje aan het schommelen:(
    Maar goed, ik denk dat ik dus te laat ben als we vanavond gaan klussen. (kan niet eerder, mijn vriend zie ik dan pas)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    12-24 na je eisprong stijgt de temp. Als je temp gestegen is, heeft het geen zin meer om te klussen. In ieder geval niet om zwanger te worden, lekker is het natuurlijk altijd. Het kan dus geen kwaad, dus doe je best hihi

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je temperatuur stijgt de dag na je eisprong met ongeveer een halve graad. Volgens mij heb je gisteren je eisprong gehad.

Na je eisprong klussen heeft niet zoveel zin. Een eicel is maar een paar uur te bevruchten, dus dan ben je over het algemeen te laat. Je kunt beter zorgen dat je een voorraad zaadjes hebt liggen, als je eicel voorbij komt. Je maakt het meeste kans als je de dag voor de eisprong klust. Succes!

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem

Share This Page