Hallo, Ik heb in maart 2008 een miskraam gehad en ben sindsdien niet meer zwanger geworden. In april/mei 2009 hebben we onderzoeken laten doen waar uitkwam dat alles in orde was bij ons. De gynaecoloog gaf als advies om het nog een jaar zelf te proberen aangezien onze kansen het grootst zijn om zelf zwanger te worden. Ik heb daar zelf weinig vertrouwen meer in ook omdat mijn cyclus en menstruaties totaal veranderd zijn na deze miskraam. Mijn lijf functioneert naar mijn idee anders dan voorheen. Maar dit wordt weerlegd door de gynaecoloog; alles werkt naar behoren. Eigenlijk wil ik binnenkort weer naar de gynaecoloog stappen maar ben ook bang weer met een kluitje het riet te worden ingestuurd! Iemand advies of iets soortgelijks meegemaakt? groetjes, Kikker
Wat een rotsituatie zeg! Een miskraam is al erg genoeg, zonder dat je nog zo lang met de gevolgen ervan moet rondlopen... Is die miskraam toen helemaal vanzelf gegaan of heb je een curretage gehad? Want bij dat laatste zou je baarmoederslijmvlies beschadigd kunnen zijn. Anders zou ik het helaas ook niet weten... Heel veel sterkte!
Kikker, je bent nu meer dan 1 jaar bezig + een mk gehad, persoonlijk vind ik dat de gyno meer onderzoeken mag laten doen en kijken of jullie niet geholpen moeten worden. Nog een jaar wachten lijkt me veel. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mischien vinden ze je jong en denken dat je het zelf mag blijven proberen. Wat ze vergeten is dat ook jonge mensen hierbij soms geholpen moeten worden. Ga terug naar de gyno en laat je gewoon niet met een kluitje in het riet gestuurd worden. Als ze je alsnog niet willen helpen dan kun je nog altijd tegen hun zeggen dat je dan je dossier wenst te hebben om naar een ander gyno te gaan.
Nee jong ben ik ook zeker niet meer, 35! dus de druk wordt alleen maar groter. Wat ook meespeelt is dat ik al een kindje van bijna 4 heb. Dus hun redenering is; je bent al 2 keer in verwachting geweest! dat is wel zo maar toen was mijn cyclus en lijf gewoon anders! Je bent echt afhankelijk van wat gynaecologen zeggen en besluiten.
en Cossy antwoord op jouw vraag; miskraam is gewoon vanzelf gekomen zonder curettage en ik was daarna helemaal schoon.