Lang uitgestelde zwangerschapswens?

Discussion in 'Zwanger worden' started by steenbokje, Dec 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Weer eens een slapeloze nacht :(

5,5 jaar geleden ontmoette ik mijn vriend. na mijn afstuderen zouden we gaan trouwen en kon mijn kinderwens in vervulling gaan.
    4,5 jaar geleden raakte ik betrokken bij een ongeval.
    4 jaar geleden zou ik afstuderen maar dat ging dus niet door.

Na 4 jaar revalidatie en studievertraging heb ik eindelijk mijn diploma, maar ik ben bang dat het straks niet meer lukt om zwanger te worden :(
    Over 3 weekjes ben ik al weer 29, waarschijnlijk komen daardoor de kriebels. Nog een jaartje en dan ben ik 30, en ik had altijd jong moeder willen worden! Ik wou graag voor m'n 30e 'al mijn kids' hebben gekregen. Nu ben ik al blij als 1 nog gaat lukken!
    Voel me op slag oud. Onzin natuurlijk maar t voelt even zwaar kl*te terwijl het juist goed zou moeten voelen. Afgestudeerd, net huisje gekocht, kinderkamer plannen... maar toch!

Wie herkent dit?

2. Miertje82

Miertje82 Lid

Jul 22, 2009
    62
    0
    0
    Ja dat is wel herkenbaar... Ik heb al een kinderwens sinds mijn 20e. Ik ben nu bijna 28 en heb 6,5 jaar een relatie en door een aantal tegenslagen moest ik mijn kinderwens keer op keer uitstellen. Nu is het zover maar zwanger worden gaat ook niet meteen en dat maakt wel dat ik er kriebels van krijg. Mij is aangeraden op doktersadvies om kinderen te krijgen voor mijn 30e omdat dat lichamelijk beter voor me is. Maar dan voel je je soms wel eens oud worden ja... Laatste cyclus was ik vier dagen over tijd en toen kwam de menstruatie toch wel hard aan. Loslaten is het sleutelwoord maar helaas ben ik daar niet zo goed in. Ik had ook plannen om op mijn 25e kinderen te krijgen maar ja, ik heb geleerd dat plannen meestal anders lopen. Maar je bent nog zeker niet oud hoor! Tegenwoordig krijgt menigeen hun kinderen na hun 30e dus er is nog veel hoop voor ons! En soms moet je gewoon weer even lekker kinderachtig doen, zoals door de sneeuw rollen met je vriend en elkaar daarmee inzepen haha! Werkt goed :p

3. Baby4Us

Baby4Us Lid

Dec 2, 2009
    67
    0
    0
    Ik herken jou gevoelens maar ook al te goed, ik ben inmiddels 30 en nu pas zijn we begonnen aan onze kinderwens te werken.
    Hier heeft het ook te maken met mijn opleiding, daarvoor ziekte en verhuizingen... Nu pas komt het voor ons uit, terwijl we al meer als 12 jaar bij elkaar zijn!
    Ik maak me dus ook zorgen of het heel lang gaat duren, of wij misschien zelfs hulp nodig hebben.. en dat terwijl we alletwee sporten, niet drinken, niet roken en gezond leven, dus eigenlijk zou je niet denken dat onze odds zo verschrikkelijk slecht zijn.. Maar toch.. :)
    Ik duim voor ons dat het allemaal heel snel lukt en dat we in 2010 een baby in onze buikjes hebben!

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

baby4us dit is zo herkenbaar. ik ben nu bijna 12 jaar samen met mijn man. wij willen al jaren kinderen maar door vanalles en nogwat kwam het er niet van. wij zijn nu een aantal maanden bezig en tot nu toe niets en dan loopt de spanning wel heel erg op.
    wij gaan ook voor 2010.
    sterkte allemaal

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heee meis, hier ook een 'bejaarde' van 29, die haar kids ook voor de 30 had gewild. Nummer 1 is iig op tijd, geluk gehad dat het zo snel raak is, want een maand nadat ik uitgerekend ben, word ik 30.

Wij zijn in maart '09 begonnen met ons eerste kindje. Mijn wens was er al heel vroeg in de relatie, te vroeg (voor de relatie en voor hem). Daarnaast was er de hobbel dat we 200 km uit elkaar woonden de eerste 1.5 jaar, dat ik een half jaar in Amerika heb gewerkt, dat ik daar zo erg was afgevallen dat ik eerst 10 kg moest aankomen om zwanger te raken... ik was als de dood dat het niet zou lukken, dat ik mijn lijf kapot had gemaakt met lijnen en spiraaltje, ... maar toen ik die kilo's eraan had, was het meteen raak (mei dit jaar).

Ik herken best wel wat je schrijft, en vind het heel rot dat je zo veel tegenslag hebt gehad. Misschien dat je daarom ook meer bang bent dat dit niet zal lukken. Maar daar heb je helemaal geen reden voor. Je moet het gewoon gaan proberen, je erop instellen dat het eventjes kan duren, en proberen er niet te erg door geobsedeerd te raken.

Met 29 ben je helemaal niet oud, en zijn je kansen prima om gezond zwanger te raken. Mijn oma was 12 jaar ouder (!!) dan mijn opa, en zij kreeg haar eerste pas op haar 35ste, en ze heeft er 3. Mijn andere oma heeft 8 kinderen, mijn pa is de laatste en toen was ze al dik in de veertig. Ik weet dat het voelt alsof je het uitgesteld hebt, maar het leven heeft wel eens wendingen waarom het niet eerder lukt.

6. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Mijn tante kreeg nog een kind toen ze al begin 40 was.
    Dus alles kan...ik hoop snel voor je dat je zwanger zal zijn.

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik herken je gevoel maar al te goed. Ik had vroeger de wens om jong moeder te worden. Uiteindelijk duurde het even voor ik de juiste man leerde kennen. Met mijn vriend zit het helemaal goed, maar hij had tijd nodig om "klaar" te zijn voor kinderen. Januari gaat eindelijk de pil de deur uit. In het meest gunstige geval zal ik 27 zijn voor we ons eerste kindje krijgen. Ik weet wel dat dat helemaal niet oud is, maar het is gewoon anders gelopen dan ik wenste.
    Ik heb wel geleerd dat ik niet alles kan plannen, en dat ik soms het leven moet nemen hoe het komt.

Ik hoop dat we allemaal binnenkort een prachtig beebje mogen krijgen!

8. ngnijenhuis

Mar 25, 2008
    7
    0
    0
    zwolle
    zodra ik 30 was geworden begon het bij mij ook ontzettend te kriebelen! Ik had sinds 1,5 jaar een nieuwe relatie met een iets jongere man (25 toen der tijd!!) gelukkig begreep hij mijn wens wel en vond hij het ook erg leuk om jong vader te worden!

Ik zal zelf de bui ook wel hangen. Jaren lang aan de pil om zwangerschap te voorkomen, dan ineens 2 relaties verder en 31 zijn. Nu zul je zien dat het te laat is of we moeten maanden/jaren geduld hebben!
    Maar na een paar keer "proberen" raakte ik gelukkig snel zwanger!
    Met andere woorden, het is nooit te laat en gewoon hoop houden!!

groetjes Neeltje

9. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ben inmiddels 35 en wij gaan pas voor een eerste. Daarvoor was de wens niet of nauwelijks aanwezig. Ik zie zoveel vrouwen in mijn omgeving die ouder zijn en kinderen krijgen dat ik me niet zo'n zorgen maak. Het komt zoals het komt. En ergens heb ik er nog steeds vertrouwen in. Dus 29 is echt nog jong hoor. De gemiddelde vrouw in Nederland krijgt haar eerste kind op 28/29 jarige leeftijd dus je ligt mooi op schema!

10. steenbokje

@Miertje: mij is door mijn fysio aangeraden om er zo snel mogelijk mee te beginnen, omdat mijn lichaam niet verder zal herstellen, maar juist met de jaren slechter zal worden. Als dat tot je doordringt dan komt de klap toch best hard aan...
    het kinderachtige gedoe ken ik hihi, afgelopen weekend voor het eerst in mn leven een sneeuwengel gemaakt!!!
    Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!!!

@Evenstar: wel fijn om te horen dat het bij jullie snel raak was toen jullie er eenmaal voor gingen! Wat je schrijft klopt wel denk ik. Door alle problematiek van de afgelopen jaren zie ik mijn toekomst (lichamelijk gezien) niet echt rooskleurig, en alle verhalen hier op het forum over de vele miskramen, of het niet lukken, maken me ook flink bang.

@BB10: Inderdaad, het komt zoals het komt... Maar t kan mij niet snel genoeg komen!

@de rest: thanx voor de reacties! Aan de ene kant toch wel 'fijn' om te horen dat ik niet de enige ben... en natuurlijk om te horen dat het ook snel raak kan zijn!!

Mijn vriend weet dat in januari de pil eruit gaat, maar hij is nog niet helemaal aan het idee gewend geloof ik. vooral omdat we in februari met een verbouwing van een half jaar gaan beginnen... Ik probeer er niet zo mee bezig te zijn, maar zit toch dagelijks hier te lezen (en mezelf gek te maken!)
    Ik hoop gewoon dat ik in ieder geval voor mijn 30e zwanger raak... (klein zuchtje van deze kant...)

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja er niet te veel mee bezig zijn is echt moeilijk. Zeker als je wens heel sterk is.

Ik hoop voor je dat je droom snel uit mag komen!

liefs mamaloe

12. Neisha

Neisha Lid

Jul 8, 2008
    84
    0
    0
    30 is toch helemaal niet oud?8)

Ik heb mijn zoontje met 29 gekregen. Anderhalve maand later werd ik 30. Ben blij, dat ik de tijd daarvoor gewoon voor mezelf had. Nu ist het perfect met mijn kindje, ik geniet er elke seconde van, maar de tijd daarvoor was ook te gek. Ik kon doen wat ik maar wilde ( bij wijze van spreken), reizen, stappen, niets doen :p

Dat is nu voorbij. En ik wil hiermee niet zeggen, dat het nu slechter is, maar wil alleen even kwijt, dat ik 30 NIET oud vind om aan je eerste kindje te beginnen. :D

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik herker je gevoel ook heel goed!
    Ben 28 jaar, wordt eind januari 29!
    Op zich vind ik het zelf ook niet heel oud, maar als ik dan naar leeftijden om me heen kijk en hier op zp. zie dat heel veel meiden veel jonger dan mij zijn krijg ik het soms ff benouwd!
    Ook ik hoop dat ik snel zwanger raak en dus op mijn 29e mijn 1e kindje mag verwachten. Maar je hebt het niet helemaal zelf in de hand natuurlijk.
    Het is en blijft een wonder, dat zwanger worden en een baby krijgen!
    Succes, en ook ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!

14. steenbokje

30 is inderdaad nog piepjong!! :p
    Maar had graag al mn kinderen voor mn 30e willen hebben, maarja, zoals eerder gezegd mocht dat niet zo wezen.

Nog een paar weekjes en dan stop ik met de pil. best spannend allemaal!!

En ja, ik had natuurlijk moeten genieten van de afgelopen jaren, maar ook dat is er bijin geschoten. Als ik dat nu in ga halen ben ik 35 voordat we aan kinderen gaan beginnen, dus het genieten van mijn vrijheid sla ik toch maar over ;)

Share This Page